Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad voor lenzen voor D40x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Raad voor lenzen voor D40x

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    Kom aub met argumenten en bewijzen ipv gratuite sLogans.
    Argumenten en bewijzen
    Zal even mijn advocaat bellen ok vooraleer ik hier post.

Even heel simpel, de TS wil uitbreiden / verbeteren en zo een 4tal lenzen overhouden.
    Hij stelt er maar 2 voor en aangezien de rest naar zijn zusje gaat gaat het dus om verbeteren
    Het uitbreiden als deze lenzen behouden worden: hij heeft nu een dekking van 18-200mm met zijn huidige lenzen.
    Dus zou een breedhoek voor het werk onder de 18mm nodig zijn ala 10-20 of iets in die geest.
    Of een tele voor het bereik boven de 200.

Om het verbeteren moet ik Simplephotography voor 100% gelijk geven.
    Ga dan eens kijken voor de lichtsterkere zooms, Tamron en Sigma bijvoorbeeld.
    Die zijn goed betaalbaar en bieden je een heel pak meer verbetering dan wat je nu voorsteld.

Voorbeeldje ( lees bewijs )
    Tamron 17-50 F2.8 / Tamron 28-75 F2.8 (eventueel als er later nog een breedhoek bijkomt en je nu nog gebruik maakt van je kitlens)
    Sigma 70-200 F2.8

2 lenzen die een grotere verbetering opleveren dan wat de TS voorsteld.

Maar het probleem is hier, wat mis je het meest n je huidige lenzen en wat is het budget en moet hiervan ineens een hele set gekocht worden of volstaat 1 lens ook en wil je daarna doorsparen voor de ander.

Panowerk gaat met een 18mm ook, zet hem maar eens in de portretstand

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Merci Rich, om voor mij als argument en bewijs te dienen. Ik vind jouw argumenten ook qua prijs en kwaliteit prima passen voor TS.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Merci Rich, om voor mij als argument en bewijs te dienen. Ik vind jouw argumenten ook qua prijs en kwaliteit prima passen voor TS.
        Dat is dan heel mooi anders had de steller van de vraag toch mooi met z'n handen in het haar gezeten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
          Dat is dan heel mooi anders had de steller van de vraag toch mooi met z'n handen in het haar gezeten!
          (professionally ignoring off-topic BS)

Nu gaat het er dus om om budget te kennen. Van daaruit kunnen we weer verder.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            (professionally ignoring off-topic BS)

Nu gaat het er dus om om budget te kennen. Van daaruit kunnen we weer verder.

Juist de prijs van de diverse combinaties optellen en dan de hoogste nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
              Juist de prijs van de diverse combinaties optellen en dan de hoogste nemen.
              Betekent dat ook nog iets? Iets waar TS iets aan heeft bedoel ik hé.

Misschien tussen al het gehakketak nog even samenvatten:

Tenzij je VR de moeite waard vindt om geld voor neer te tellen, zonder dat je behoorlijk aan beeldkwaliteit wint, zou ik dit een beetje weggegooid geld vinden, temeer omdat je er flink voor gespaard hebt. Er bestaan betere alternatieven, en dan grijp ik even terug naar wat rich zei:

"Tamron 17-50 F2.8 / Tamron 28-75 F2.8 (eventueel als er later nog een breedhoek bijkomt en je nu nog gebruik maakt van je kitlens)
              Sigma 70-200 F2.8"

Met de bedenking dat het wellicht goed is om je budget te kennen, omdat er wellicht nog andere combinaties bestaan die een grotere verbetering betekenen dan wat je nu zelf voorstelt, en of het nodig is dat allemaal meteen aan te kopen.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                Voorbeeldje ( lees bewijs )
                Tamron 17-50 F2.8 / Tamron 28-75 F2.8
                Dat verhaal had ik origineel ook, totdat ik bedacht dat de TS een D40 heeft, dus aan AF-s vastzit. Maar die lenzen zullen misschien ook wel met moter komen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

't Zou me verwonderen als dat niet zo zou zijn, want ik denk dat de D40 wel een succesverhaal genoemd mag worden.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Dat verhaal had ik origineel ook, totdat ik bedacht dat de TS een D40 heeft, dus aan AF-s vastzit. Maar die lenzen zullen misschien ook wel met moter komen.
                    17-50 met motor is al aangekondigd door Tamron zelf.

Mits zijn zusje een dslr wilt is het ook nog een mogelijkheid om de TS zijn D40 aan zijn zusje te verkopen en zelf een D80 oid in occasie te kopen.
                    Maar dit is vooruitlopen en toekomstkijken aangezien het zelfs niet zeker is dat zijn zusje een dslr wilt.

Off-topic:
                    Het valt me wel op dat er in iedere welk beginnertoestel topic over de D40 na een reactie dat er geen motor inzit meteen reacties komen dat er genoeg lenzen zijn en dergelijke.
                    Maar dat je met dit soort topic's meteen de problemen ziet als je een beetje betaalbaar leuk wilt uitbreiden.
                    Zelfs Nikon heeft sch**t aan de gebruikers vind ik door niet eens een motor in zn 50mm te proppen ( en nee dit hoeft niet veel te kosten ).

Greetz rich
                    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Sjans da sigma met een 50 mm afkomt

Comment

Een nieuwe DSLR is misschien wat teveel van het goede, heb deze D40x een 7-tal maanden. Dus kan nog even mee .

Budget is een 1000€, mag er een 100€ boven zitten maar liefst niet natuurlijk. De reden waarom je enkel Nikon objectieven in het lijstje vindt is dat ik Tokina, Sigma en Tamron niet echt "vertrouw". Ofwel produceren héél mooie foto's doen ze niet onder voor echte merklenzen ofwel zijn ze brak. Dit zijn uiteindelijk dingen die ik zelf lees zowel hier op dit forum als op andere sites. En zulk een dualiteit maakt me niet happig op deze merken.

Nuja, ik heb althans eens verder gekeken omdat deze goedkopere merken in deze topic ook aangehaald werden en kwam nog het volgende tegen:

1.) Tamron AF 17-35mm f/2.8-4 Di LD Aspherical IF. => sneller objectief, echter klein bereik.
                        2.) Tamron 28-300 F/3.5-6.3 XR DI Nikon => gigantisch bereik maar heb schrik als het op scherpte aankomt. Dan ben ik beter af met de Nikkor 17-85 en 70-300. En VC is 200€ meer. Enig verschil optisch tussen de 2 versies of kost de stabilisator echt zoveel?
                        3.) Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI Nikon =>lichtsterk, mooi bereik maar net iets te weinig. Eventueel op te lossen met lens nr. 1 van dit bericht?
                        4.) Tokina 11-16mm F 2.8 (IF) DX Nikon => vind niet direct een bedrag (zag wel iets van 800€ staan op google).

Mijn voorkeur gaat echter nog steeds uit naar de 17-85 en 70-300 van Nikkon.
                        De Flickr-pagina.
                        Nikon D90 met een hele reeks lenzen

Comment

Met de 16-85 heb ik geen ervaring, maar de 70-300 VR kan ik je zonder meer aanraden. Die gebruik ik zelf, eerst op een D50 en tegenwoordig op een D200.

Ik heb overigens ook de kitlens van de D50 (18-55mm) op de D200, gaat prima zo. Niet te vergelijken met een professionele f2.8 zoom natuurlijk, maar voorlopig zal het toch moeten bij mij.

In jouw plaats zou ik daar nog de 18-70 bijnemen, is toch een stop sneller dan de 18-55 kitlens van de D40, en krijgt erg goede kritieken (Bythom.com, photozone.de,...). Die heeft bovendien ook dezelfde diameter als de 70-300 VR, scheelt alweer als je filters koopt. Tweedehands zelfs al gezien rond de 200 EUR!

Andere tips, uit eigen ervaring:
                          - misschien eens denken aan een externe flits, zoals bv de SB-400?
                          - statief, voor landschapswerk?

Ik zou in elk geval geen "superzoom" zoals de 18-200 kopen, je doet er teveel compromissen mee vind ik. Als geld een issue is zou ik ook de 16-85 niet kopen, die is toch erg duur voor wat je krijgt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                            Zelfs Nikon heeft sch**t aan de gebruikers vind ik door niet eens een motor in zn 50mm te proppen. Greetz rich
                            Daar moet ik je dik gelijk in geven, zelf heb ik veel intresse voor een 28mm 35mm of een 50mm maar ze worden niet in AF-S geleverd.
                            (Tot ik er een koop en dan zijn ze er gewoonlijk wel)
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                            X