Re: Raad voor lenzen voor D40x
Argumenten en bewijzen 
Zal even mijn advocaat bellen ok vooraleer ik hier post.
Even heel simpel, de TS wil uitbreiden / verbeteren en zo een 4tal lenzen overhouden.
Hij stelt er maar 2 voor en aangezien de rest naar zijn zusje gaat gaat het dus om verbeteren
Het uitbreiden als deze lenzen behouden worden: hij heeft nu een dekking van 18-200mm met zijn huidige lenzen.
Dus zou een breedhoek voor het werk onder de 18mm nodig zijn ala 10-20 of iets in die geest.
Of een tele voor het bereik boven de 200.
Om het verbeteren moet ik Simplephotography voor 100% gelijk geven.
Ga dan eens kijken voor de lichtsterkere zooms, Tamron en Sigma bijvoorbeeld.
Die zijn goed betaalbaar en bieden je een heel pak meer verbetering dan wat je nu voorsteld.
Voorbeeldje ( lees bewijs )
Tamron 17-50 F2.8 / Tamron 28-75 F2.8 (eventueel als er later nog een breedhoek bijkomt en je nu nog gebruik maakt van je kitlens)
Sigma 70-200 F2.8
2 lenzen die een grotere verbetering opleveren dan wat de TS voorsteld.
Maar het probleem is hier, wat mis je het meest n je huidige lenzen en wat is het budget en moet hiervan ineens een hele set gekocht worden of volstaat 1 lens ook en wil je daarna doorsparen voor de ander.
Panowerk gaat met een 18mm ook, zet hem maar eens in de portretstand
Greetz rich
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
Bekijk bericht

Zal even mijn advocaat bellen ok vooraleer ik hier post.
Even heel simpel, de TS wil uitbreiden / verbeteren en zo een 4tal lenzen overhouden.
Hij stelt er maar 2 voor en aangezien de rest naar zijn zusje gaat gaat het dus om verbeteren
Het uitbreiden als deze lenzen behouden worden: hij heeft nu een dekking van 18-200mm met zijn huidige lenzen.
Dus zou een breedhoek voor het werk onder de 18mm nodig zijn ala 10-20 of iets in die geest.
Of een tele voor het bereik boven de 200.
Om het verbeteren moet ik Simplephotography voor 100% gelijk geven.
Ga dan eens kijken voor de lichtsterkere zooms, Tamron en Sigma bijvoorbeeld.
Die zijn goed betaalbaar en bieden je een heel pak meer verbetering dan wat je nu voorsteld.
Voorbeeldje ( lees bewijs )
Tamron 17-50 F2.8 / Tamron 28-75 F2.8 (eventueel als er later nog een breedhoek bijkomt en je nu nog gebruik maakt van je kitlens)
Sigma 70-200 F2.8
2 lenzen die een grotere verbetering opleveren dan wat de TS voorsteld.
Maar het probleem is hier, wat mis je het meest n je huidige lenzen en wat is het budget en moet hiervan ineens een hele set gekocht worden of volstaat 1 lens ook en wil je daarna doorsparen voor de ander.
Panowerk gaat met een 18mm ook, zet hem maar eens in de portretstand

Greetz rich
Comment