Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ef-s 17-55 en stof

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ef-s 17-55 en stof

Hallo

Heb eergisteren de 17-55 f2.8 gekocht.
    Tot mijn grote verbazing zitten er achter het frontelement 2 stofjes, dus in de lens.
    Wat zouden jullie doen, ermee teruggaan? Ik weet wel dat je dat niet ziet in je foto's maar om dit zo nieuw uit de doos mee te krijgen....

Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Re: ef-s 17-55 en stof

nieuw ? bij een "erkend" verdeler ? zeker omruilen !
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

... maar zien zul je het niet. plak eens een klein stukje post-it op je lens. Heel klein wel, maar toch. Je zal ook dat niet op je foto's zien.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Ja, bij fotokonijnenberg, splinternieuw
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

ik zou er persoonlijk toch ook mee terug gaan ze. nieuw is nieuw je betaalt er genoeg voor eh.

anders kan je even goed een goeie occasie kopen voor een pak minder geld.

terugbrengen die handel.

christophe

Comment

Ik zou er mij niets van aantrekken.

Ik denk eigenlijk ook niet dat ze die lens daarom gaan omruilen. Ik dacht niet dat er lenzen verkocht werden met de garantie dat ze stofdicht verpakt en behandeld worden.

Nu zijn het dikke pluizen of dat is iets anders natuurlijk maar een klein stofje. Zelfs al krijg je een lens zonder het minste stofje is dat na 1 dag toch al zeker niet het geval meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Ik zou er mij niets van aantrekken.

Ik denk eigenlijk ook niet dat ze die lens daarom gaan omruilen. Ik dacht niet dat er lenzen verkocht werden met de garantie dat ze stofdicht verpakt en behandeld worden.

Nu zijn het dikke pluizen of dat is iets anders natuurlijk maar een klein stofje. Zelfs al krijg je een lens zonder het minste stofje is dat na 1 dag toch al zeker niet het geval meer.

Mischien, maar met een lens die zoveel kost....
              Maar een lens hoort wel stofdicht verpakt en behandeld te worden, niet soms?

Comment

Als ik een objectief nieuw koop, dan zal hij toch echt wel 100% moeten zijn, dus ook geen stof in mijn objectief
                groot of klein, en ja ik weet ook wel dat je dat niet ziet op de foto
                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                  Mischien, maar met een lens die zoveel kost....
                  Maar een lens hoort wel stofdicht verpakt en behandeld te worden, niet soms?
                  Dat zou ze veel duurder maken dan ze nu zijn. De fabricage zal wel stofdicht zijn maar de plaats waar ze in de doos gestoken worden, het transport, de bewaring in de winkel enz dat is zeker niet stofdicht hoor.

Comment

Mijn nieuwe had geen stof maar ondertussen is het een echte stofzuiger, hatelijk, dringend overschakelen naar 5D + 24-70...
                    Huur mijn fotostudio
                    Jan Cornelis Photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk bericht
                      Mijn nieuwe had geen stof maar ondertussen is het een echte stofzuiger, hatelijk, dringend overschakelen naar 5D + 24-70...
                      Daarom is een Nikon 17-55 waarschijnlijk ook duurder.
                      mvg
                      antoine200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                        Daarom kost een Nikon 17-55 waarschijnlijk ook duurder.
                        mvg
                        antoine200

Die zal niet passen op mijn 20D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk bericht
                          ... maar die 5D schijnt dan weer een stofzuiger te zijn...

En zo kan je bezig blijven. Ik maak me er geen zorgen om in ieder geval. Bij mij vind je overal stofjes, en zeker in mijn Tamron 17-35. Maar wat een heerlijke lens. Ze doet wat ze moet doen, en meer moet dat niet zijn. Die lens zal geleefd hebben In weer, wind, stof en regen.
                          ______
                          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                            Hallo

Heb eergisteren de 17-55 f2.8 gekocht.
                            Tot mijn grote verbazing zitten er achter het frontelement 2 stofjes, dus in de lens.
                            Wat zouden jullie doen, ermee teruggaan? Ik weet wel dat je dat niet ziet in je foto's maar om dit zo nieuw uit de doos mee te krijgen....

Mvg
                            Zoek eens in google op "dust 17-55", kijk maar eens hoeveel resultaten...
                            Zou toch niet mogen voor een dergelijke lens, ondanks dat deze niet stof- en spatwaterdicht is en in lengte verandert bij in- en uitzoomen (en dus lucht in en uit blaast )

Ik zou ze toch proberen om te ruilen, ookal kan je dan nadien terug met hetzelfde probleem zitten, maar er zijn toch ook eens aantal mensen die op diverse fora na omruilen geen enkel stofje in de lens meer vinden, terwijl andere na twee weken vol lijken te zitten... iets te maken met batchnummer?
                            Ik snap het ook niet goed...
                            Mvg, Fre

Comment

tja, staat ook op meerdere sites bekent als de stofzuiger.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X