Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40d + 70-200 f4 L of 400d + 70-200 f4 L IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 40d + 70-200 f4 L of 400d + 70-200 f4 L IS

Graag jullie mening: welke combinatie gaat de mooiste foto's opleveren: de duurdere 40d met de goedkopere 70-200 L zonder IS, dan wel de 400d met de duurdere 70-200 L IS versie, wat zouden jullie doen?

In eerste instantie is de camera vooral bedoeld voor sport, buiten. En dan lijkt 40d (sneller) voor de hand te liggen, daar waar IS weinig toegevoegde waarde zou hebben. Maar nu lees ik dat deze lens ook heel goed kan gebruikt worden voor portretfotografie, en dan lijkt IS wel heel nuttig.
    Ik ben van nature al niet erg 'handvast'. En ik heb ook geen 'kolenschoppen', ik denk niet dat de 400d voor mij echt te klein gaat aanvoelen.
    Gaat de hogere snelheid van de 40d veel uitmaken voor het fotograferen van voetbal, sneeuwport, (wind)surfen?

Alvast bedankt voor jullie mening.

Re: canon 40d + 70-200 f4 L of 400d + 70-200 f4 L IS

Oorspronkelijk geplaatst door jerom123 Bekijk bericht
    Graag jullie mening: welke combinatie gaat de mooiste foto's opleveren: de duurdere 40d met de goedkopere 70-200 L zonder IS, dan wel de 400d met de duurdere 70-200 L IS versie, wat zouden jullie doen?

In eerste instantie is de camera vooral bedoeld voor sport, buiten. En dan lijkt 40d (sneller) voor de hand te liggen, daar waar IS weinig toegevoegde waarde zou hebben. Maar nu lees ik dat deze lens ook heel goed kan gebruikt worden voor portretfotografie, en dan lijkt IS wel heel nuttig.
    Ik ben van nature al niet erg 'handvast'. En ik heb ook geen 'kolenschoppen', ik denk niet dat de 400d voor mij echt te klein gaat aanvoelen.
    Gaat de hogere snelheid van de 40d veel uitmaken voor het fotograferen van voetbal, sneeuwport, (wind)surfen?

Alvast bedankt voor jullie mening.

Ik heb een 350D en de 70-200 met IS. Beregoeie combinatie. De IS heeft zeker wel toegevoegde waarde. Als ik rennende beesten of auto's fotografeer en de IS op mode 2 gebruik, heb je geen vertikale camera shake en is je panning shot loepzuiver.
    verder is de IS ook heel handig als je op 200mm schiet en er is niet genoeg licht om tot 1/320 te gaan maar bijvoorbeeld maar 1/125 of 1/100. Zonder IS moet je dan al je best doen om op 200mm een onbewogen foto te hebben, in de meeste gevallen 'valt het wel mee', en met IS is dat slaagpercentage 100% scherpe foto's.

Je lens is belangrijker dan je toestel, dus in jouw plaats koos ik voor de 400D met 70-200 f4L IS. Mijn 350D gaat pas de deur uit als ik de lenzen allemaal heb die ik wil. Ik fotografeer hem helemaal tot gort als het moet. De 40D zal geen moer uitmaken naar beeldkwaliteit, maar je lens wel. Als het tijd is voor een nieuw toestel, wordt het een full frame. Tenzij mijn 350D vroegtijdig de geest geeft. Dan ga ik naar een tweedehandse 20D of 30D of zo.
    ______
    www.vue.photo

Comment

40D zeker, robuust,stabieler,sneller & klasse hoger, gewoon in alles beter, prijs historisch laag + €150 cashback actie.
      Vorige maand gekocht, mijn twijfel was 450D (deze week uit) of 40D (nooit 350D of 400D). Maar je moet ze beiden eens vasthouden in Mediamarkt zodat je echt het verschil voelt.
      Gisteren stuk van m'n Acer laptop gekraakt (materiaal is koolstof las ik) zal in het vervolg meer op de behuizingen letten van alles, want dit drukt de prijs bij goedkope modellen (in alles eingelijk). Moet hem nu inzenden.
      Last edited by Innovator; 15 maart 2008, 09:10.

Comment

Lenzen gaan over het algemeen langer mee dan camera's, dus...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
          40D zeker, robuust,stabieler,sneller & klasse hoger, gewoon in alles beter, prijs historisch laag + €150 cashback actie.
          Vorige maand gekocht, mijn twijfel was 450D (deze week uit) of 40D (nooit 350D of 400D). Maar je moet ze beiden eens vasthouden in Mediamarkt zodat je echt het verschil voelt.
          Gisteren stuk van m'n Acer laptop gekraakt (materiaal is koolstof las ik) zal in het vervolg meer op de behuizingen letten van alles, want dit drukt de prijs bij goedkope modellen (in alles eingelijk). Moet hem nu inzenden.
          Wel effe nadenken hé. Mijn 350D gaat al jaren mee, heeft in de vochtige jungle gekampeerd, heeft in de regen gefotografeerd, en er is nog nooit iets mee aan de hand geweest. En ik wed dat ik met de 40D geen betere foto's maak dan met mijn 350D. Weet ik zelfs heel zeker. MAAR: de IS maakt dan wél weer veel verschil op mijn 70-200. En waarop baseer je je om wél een 450 te overwegen en zéker geen 400 of 350? Ik zie geen argumenten.

De enige goeie raad is: kies de lens die je wil en koop met het overgebleven budget een body. Die lens gaat de rest van je leven mee (zeker een L-lens of equivalente bouw), en die body niet. Kun je een 40D mét de 70-200 IS kopen, dan moet je dat zeker doen, maar als je moet kiezen, ga dan zeker voor de lens.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Kan me bij iedereen aansluiten: je moet éérst gaan voor de beste lens die je je kunt permitteren, dan pas koop je er een body bij. De body doet niet veel méér dan het beeld opvangen van de lens. Tenzij je sportfotograaf bent, natuurlijk, dan heb je beter een snelle en zware body.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LessIsMore Bekijk bericht
              Kan me bij iedereen aansluiten: je moet éérst gaan voor de beste lens die je je kunt permitteren, dan pas koop je er een body bij. De body doet niet veel méér dan het beeld opvangen van de lens. Tenzij je sportfotograaf bent, natuurlijk, dan heb je beter een snelle en zware body.
              En dan nog... ik kan het begrijpen als je ervan moet leven, maar met een 3XX-body kan je je ook flink uitleven hoor.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jerom123 Bekijk bericht
                In eerste instantie is de camera vooral bedoeld voor sport, buiten.
                Bij sport is een snelle en accurate autofocus van primair belang; ik zou daarom zeker kiezen voor de 40D in combinatie met de F/4 non IS. Een objectief is eveneens belangrijk maar de F/4 non IS doet qua beeldkwaliteit nauwelijks en qua focussnelheid niets (beide USM, F/4) onder voor de IS-versie. IS maakt een objectief uiteraard breder inzetbaar maar met het oog op sport met over het algemeen korte benodigde sluitertijden (1/400 of korter) een "ongemak" waar mee te leven valt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                  Bij sport is een snelle en accurate autofocus van primair belang; ik zou daarom zeker kiezen voor de 40D in combinatie met de F/4 non IS. Een objectief is eveneens belangrijk maar de F/4 non IS doet qua beeldkwaliteit nauwelijks en qua focussnelheid niets (beide USM, F/4) onder voor de IS-versie. IS maakt een objectief uiteraard breder inzetbaar maar met het oog op sport met over het algemeen korte benodigde sluitertijden (1/400 of korter) een "ongemak" waar mee te leven valt.
                  Mijn 350D, die nog wat ouder is, is snel en accuraat. Gisteren nog modelauto's op naft mee gaan schieten (snél dat die zijn!) in combinatie met mijn 70-200 f4 IS, waarbij mode 2 van de IS gewéldig werk leverde. Alleen maar de auto volgen, en élk shot nagelscherp, geen vertikale camera shake.
                  Dus ja: kies by all means voor de versie mét IS, want die is nog veel beter inzetbaar dan die zonder. Op 200mm en 1/125 heb je altijd een scherpe foto. Met de versie zonder IS niet. Een nieuwe camera komt later wel, als dat nodig is. Die lens heb je voor de rest van je leven.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Lastig in deze is de (vooraf-)beoordeling welke AF jij nodig zal hebben; de kwaliteit van de fotograaf maar ook de aard van de sport spelen hierbij een rol. Simplephotography zal het met me eens zijn dat de AF-capaciteiten van de 40D beter zijn dan die van de 350D, maar de vraag blijft natuurlijk of je dat per se nodig hebt. Dat geldt evenzo voor IS: er zijn sporten waar je dat mogelijk voor kunt gebruiken, maar in de meeste gevallen zul je met sluitertijden van 1/400 en korter moeten werken en daarmee IS nauwelijks missen. In bepaalde gevallen is IS zelfs een nadeel omdat het een bepaalde tijd (onderdeel van een seconde, geen kwestie van minuten hoor ...) nodig heeft om in werking te treden; ikzelf schakel de IS van mijn F/4 daarom niet zelden uit bij sportwedstrijden.

Het is sowieso een goed idee om de beide body's eens in je handen te nemen omdat ze qua formaat nogal verschillen. De een (40D) is wat groter en robuuster dan de andere (400D); zeker als je lang achtereen foto's maakt is het ook belangrijk dat het toestel lekker in de hand ligt. De een vindt daarbij klein prettiger dan groot maar ikzelf, overigens niet in het bezit van "kolenschoppen", vind de 40D prettiger in de hand liggen. Dit is echter een heel persoonlijke kwestie.

Succes met je keuze

Comment

Ik zou kiezen voor de 400D met de IS lens.
                      Ik ben pas overgegaan van 350D naar 40D en het verschil is zeer groot.
                      Maar toen ik mijn eerste L lens kocht was dat verschil tegen een gewone lens nog veel groter. De IS is echt wel een aanrader en dus meer dan zijn geld waard.
                      Ik heb destijds ook gekozen om eerst een goede lens te hebben en ik heb nog steeds geen spijt van m'n beslissing toen.
                      canon
                      www.Pictostijn.net
                      https://www.facebook.com/Pictostijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                        Simplephotography zal het met me eens zijn dat de AF-capaciteiten van de 40D beter zijn dan die van de 350D, maar de vraag blijft natuurlijk of je dat per se nodig hebt.
                        Jawel, helemaal akkoord.
                        ______
                        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antool Bekijk bericht
                          Ik ben pas overgegaan van 350D naar 40D en het verschil is zeer groot.
                          Antool je bent overgegaan van een 350D naar een 40D in welk opzicht is het verschil zeer groot voor u?
                          Heb jij getwijfeld om over te stappen van een 350D naar een 450D?

Ik speel ook met het idee om te "upgraden" van een 350D naar een 40D.
                          Daarbij denk ik (ben ik zeker) de EF-S 17-55mm F2.8 IS USM bij te kopen als standaard lens.
                          Of doe ik beter de upgrade naar 450D (meer pixels, nieuwer, ...)?
                          Gino Hoskens Canon 1D MarkII, Canon EOS 350D
                          Canon EF-S 18-55mm - EF 55-200mm - EF 24-70mm - EF 70-200mm, Sigma macro 105mmF2.8 EX DG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ghoskens Bekijk bericht
                            Antool je bent overgegaan van een 350D naar een 40D in welk opzicht is het verschil zeer groot voor u?
                            Heb jij getwijfeld om over te stappen van een 350D naar een 450D?

Ik speel ook met het idee om te "upgraden" van een 350D naar een 40D.
                            Daarbij denk ik (ben ik zeker) de EF-S 17-55mm F2.8 IS USM bij te kopen als standaard lens.
                            Of doe ik beter de upgrade naar 450D (meer pixels, nieuwer, ...)?
                            Meer pixels is geen argument, tenzij je altijd grote posters print. Van 350 naar 450 is mijns inziens niet echt een upgrade, wat je van 350 naar 40 dan weer niet kan zeggen. Maar je zal er geen mooiere foto's door maken hoor.
                            Ik wil eerst al mijn lenzen future proof hebben (dus allemaal L, en allemaal topkwaliteit) voor ik nog maar aan een nieuwe body denk. Er moet eerst nog een 135L en een 16-35L komen, en nog een flitser of twee, en dan ga ik eens aan een 5D beginnen denken (als die tegen die tijd nog zal bestaan).
                            ______
                            www.vue.photo

Comment

Naar mijn bescheiden mening ga je meer hebben aan de hogere BPS en betere AF van de 40D (en andere details) dan de voordelen van IS.
                              Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

Comment

Working...
                              X