Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ef-s 17-55 en stof

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ef-s 17-55 en stof

De lens is omgewisseld, konijn maakte geen enkel probleem.
    Normaal maak ik er ook geen probleem van, moest ik deze lens 2de hands gekocht hebben, maar nieuw wil ik toch die lens in onberispelijke staat hebben...

Ik heb ook vanalles gelezen over de "dustsucker" maar bij de latere batches zou dit verbeterd zijn. Ik kan leven met stof in de lens na verloop van een lange tijd, want je zou er niets van zien....

En omdat ze zo vriendelijk waren heb ik ineens maar een 40D gekocht (nee hoor, was gepland )

Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
      Ik kan leven met stof in de lens na verloop van een lange tijd, want je zou er niets van zien....
      Je kan leven met stof in de lens of niet.........
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Je kan leven met stof in de lens of niet.........

Hmm, eerlijk gezegd kan ik er niet mee leven, lol
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

paar dagen terug heb ik naar een assymbly filmpje van een Canon EF 300 2.8 IS op youtube zitten zien, om eerlijk te zijn... zo cleanroom vond ik hun handlings toch niet.

't Is cleanroom akkoord, maar... voor een lens van 4000 € mocht dat toch nog cleaner zijn vind ik ;-)

As je vergelijk met vb de chipfabrikanten waar ik nog gewerkt heb, da's nog een wereld van verschil)

Oze chipjes waren +/- 10 a 30 € per stuk waard en moesten we clean behandelen... OK OK, was wel 1 miljoen stuks per week, maar bon, doet er niet toe.
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
            Hmm, eerlijk gezegd kan ik er niet mee leven, lol
            Dus dat wordt alle lenzen elk jaar opsturen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heb ook al heel veel gelezen over het stof probleem met deze lens, ik heb ze toen ze pas uitkwam gekocht (en veel te veel betaald dus ) en direct een B&W UV filter eropgezet.
              Ik weet niet of die filter er iets mee te maken heeft, maar ik heb absoluut geen stof in de lens zitten, en toch al duizenden foto's mee gemaakt, zowel buiten als binnen.

Ik denk dat je gewoon geluk moet heben.

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
              X