Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blij met canon 70-200/F2.8 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• blij met canon 70-200/F2.8 IS

Deze week na lang wikken en wegen een diepte investering gedaan en de canon 70-200/F2.8 IS aangeschaft. Eerste voorbeelden zijn te zien op mijn site, onder " kimberly 10" en "Zoo" . Veel foto's geschoten met volle lensopening. Achtergrond wordt erg mooi wazig ( boterzacht) . Dit was de voornaamste reden dat ik voor de 2.8 ben gegaan. Het gevaarte is wel zwaar en zal zeker nog oefening vereisen. Een vraag over de IS. Foto's zijn gemaakt in mode 1 . Mode 2 is voor "pending" of verticale beweging geloof ik. Waar zal ik hem standaard op zetten? Zetten jullie hem ook wel eens uit, bij bv gebruik eenpootstatief of gewoon statief of bij korte sluitertijden? Ik gebruik de lens met een canon 30D. Hoe is het gebruik in de praktijk : laten jullie hem aan de schouder of nek bungelen of ondersteun je de lens voor de safety. Zelf liet ik de tripod mount in mijn borstzak hangen zodat niet het volle gewicht aan de body hangt. Wat is wijsheid?

Alvast bedankt voor het meedenken,

kijk ook eens op mijn fotosite

Joost
    canon 30D /canon 400D
    canon ef 50mm1,8 type 1 / ef 17-40 f/4 L
    canon 24-105/F4 L IS /canon 70-200/F2.8 L IS

Re: blij met canon 70-200/F2.8 IS

Oorspronkelijk geplaatst door enkelinius Bekijk bericht
    Deze week na lang wikken en wegen een diepte investering gedaan en de canon 70-200/F2.8 IS aangeschaft. Eerste voorbeelden zijn te zien op mijn site, onder " kimberly 10" en "Zoo" . Veel foto's geschoten met volle lensopening. Achtergrond wordt erg mooi wazig ( boterzacht) . Dit was de voornaamste reden dat ik voor de 2.8 ben gegaan. Het gevaarte is wel zwaar en zal zeker nog oefening vereisen. Een vraag over de IS. Foto's zijn gemaakt in mode 1 . Mode 2 is voor "pending" of verticale beweging geloof ik. Waar zal ik hem standaard op zetten? Zetten jullie hem ook wel eens uit, bij bv gebruik eenpootstatief of gewoon statief of bij korte sluitertijden? Ik gebruik de lens met een canon 30D. Hoe is het gebruik in de praktijk : laten jullie hem aan de schouder of nek bungelen of ondersteun je de lens voor de safety. Zelf liet ik de tripod mount in mijn borstzak hangen zodat niet het volle gewicht aan de body hangt. Wat is wijsheid?

Joost
    standaard op 1, afzetten zou ik niet doen. tenzij je de batterijen wilt sparen.
    lijkt me een blok om te dragen, maar ik kan je hier geen raad in geven. ik heb zelf de F/4 70-200.

Comment

IS staat altijd op mode1

Ik draag die lens-bodycombinatie altijd met handsteun onder de lens dicht bij de body aan ('t is een reflex)
      "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Beste,

Een dagje rondlopen met zulk objectief vind ik zelf niet lastig... ik laat de lens met camera mooi rusten in mijn hand terwijl ik de camera heb aanhangen... en als ik fotografeer ondersteun ik de lens met de handpalm onderaan de lens, zoals het hoort... zie vele mensen camera verkeerd vathouden... beginners kan je direct eruit halen.

Tim W.
        Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Ik denk dat elke Canon gebruiker wel blij zou zijn met een 70-200 F2.8 IS

't Is zowat het summum onder de lichtsterke zooms hé.

Anyway... Ik gebruik IS stand 1 bij zowal al mijn teleshots, IS stand 2 bij panning shots en schakel hem uit als ik met een statief werk.

Vergeet niet dat de IS-motor ook energie verbruikt, dus een extra batterijtje is niet onhandig.

Als tijdens mijn spottingtrips niet shoot, hou ik mijn 70-300 mm IS vast in de hand, terwijl de camera aan de draagriem rond mijn nek hangt. Zo heb ik steeds controle over wat er met de lens gebeurt.
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Joost

Je zal snel genoeg merken hoe jij die combinatie het makkelijkst meezeult. Ik hou de basis van mijn lens in de hand. Na een uurtje fotograferen voel ik het vaak al flink in mijn pols. Maar één ding is zeker: aan deze lens beleef jij nog heel veel jaren plezier!

Over de IS: technisch gezien werkt de mode 2 volgens het principe dat ze alle bewegingen compenseert die loodrecht staan op de beweging die jij op dat moment maakt. Volg je een auto, dan worden vertikale bewegingen geneutraliseerd. Volg je bij wijze van spreken een raket, dan worden horizontale bewegingen geneutraliseerd.
            ______
            www.vue.photo

Comment

bedankt voor de reacties. Ik las ergens ook een volgende tip: linkerhand op rechterschouder en lens ondersteunen met de linker ellenboog. Staat inderdaad als een huis; nadeel is dat je zo niet kan zoomen.

over de IS; heb je niet de meeste stabilisatie in mode 2 ? Waarom hier niet standaard in laten staan? Batterij gebruik ? snelheid autofocus?

groet, Joost
              canon 30D /canon 400D

Comment

Ik las ergens ook een volgende tip: linkerhand op rechterschouder en lens ondersteunen met de linker ellenboog. Staat inderdaad als een huis; nadeel is dat je zo niet kan zoomen
                Ook een gebruikte techniek bij het karabijnschieten.
                Probeer je linkerheup wat naar voor te steken. Linkerelleboog goed tegen je lichaam, compact blijven. En je hele bovenlichaam gebruiken om te 'richten'.

Comment

bedankt voor de reacties. Ik las ergens ook een volgende tip: linkerhand op rechterschouder en lens ondersteunen met de linker ellenboog. Staat inderdaad als een huis; nadeel is dat je zo niet kan zoomen.

over de IS; heb je niet de meeste stabilisatie in mode 2 ? Waarom hier niet standaard in laten staan? Batterij gebruik ? snelheid autofocus?

groet, Joost
                  Mode 2 enkel bij panning (in gelijk welke richting). Mode 2 stabiliseert enkel in één richting. Mode 1 stabiliseert alle bewegingen. Dus standaard 1, tenzij je je onderwerp volgt (traag volgen kan ook op 1).
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

Om het dragen van zulke lens+body combinatie aangenamer te maken, kan ik de strap van Belgiumdigital aanraden .
                    Ik heb deze sinds kort ook in mijn bezit, en deze verhoogt wel degelijk het draagcomfort .
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ik gebruik de canon handstrap op mijn 400D met de 70-200 L 2.8 IS, en als ik wandel ondersteun ik het geheel .
                      Dus 400 D in de rechterhand , en de lens ondersteun ik met de linkerhand.
                      Maar ik probeer iets anders te zoeken , want als je de camera af laat hangen bij een rustpauze , is het best wel zwaar , na een tijdje wel te verstaan.

Groeten ,

Rohnny
                      Groeten , VDSDigit@l

Comment

Bedankt voor de reacties. Vanochtend was ik weer in de plaatselijke dierentuin om foto's te maken.( foto's staan op site) Ik heb standaard een fotorugzak om. Op borsthoogte klik ik nu een riem vast die de schouderbanden verbindt. Ik hang nu de tripodmount ,die ik naar de bovenkant van mijn lens heb gedraaid, aan deze riem, zodat het gewicht niet meer enkel aan mijn elastische nekband hangt. Deze oplossing vind ik erg comfortabel. Camera is ook snel weer paraat.

Binnenkort heb ik een trouwreportage. Zal dan regelmatig met 2 body's werken. De een zoals hierboven de ander met een 24-105/F4 L aan mijn schouder of hals .Verdere tips blijven uiteraard welkom

groeten, Joost
                        canon 30D /canon 400D

Comment

Working...
                        X