Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-210 D vs Sigma 70-200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 70-210 D vs Sigma 70-200

Op dit moment ben ik in het bezit van de Nikon 70-210mm f/4-5.6D. Deze lens gebruik ik hoofdzakelijk voor autosportfotografie op het circuit.
    Deze lens heb ik een jaar met veel plezier gebruikt. Vooral de prijs/kwaliteit verhouding vind ik zeer goed en het scherpstellen gaat zeer vlot.
    Echter ben ik op zoek naar een nieuwe lens die hopelijk nog iets beter is en lichtsterker is. Daarbij kwam ik de Sigma 70-200 F2.8 tegen.
    Kan iemand mij vertellen op welke punten ik vooruit ga als ik deze Sigma koop ten opzichte van de Nikon die ik nu heb? Is de Sigma sneller bijvoorbeeld?
    Misschien dat er zelfs leden zijn die deze overstap gemaakt hebben en wat ervaring kunnen delen?

Aangezien ik wel veel problemen hoor over de Sigma, dat er mindere exemplaren tussen zitten, ben ik van plan om deze tweedehands te kopen, zodat ik wat meer zekerheid heb dat ik een exemplaar heb die goed werkt. Welk 'type' kan je dan het best aanschaffen?

Uiteraard is er ook nog de keuze om voor een Nikon 80-200 AF-S te gaan. Daar ben ik wel zeker van dat die allebei de lenzen zal overtreffen, echter spreekt mij de prijs daar veel minder van aan. Voor 5 á 600 euro koop je een tweedehands Sigma, de Nikon komt al snel rond de 1000 euro uit en worden niet veel aangeboden.
    http://www.mtange.nl
Working...
X