Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 400D wat moet ik doen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon eos 400D wat moet ik doen ?

beste fotografie liefhebbers,

ik, als amateurtje, wil na een tijdje gefotografeerd te hebben met goedkopere compacttoestelletjes eens proberen wat kwalitatief betere foto's te maken. Ik heb heb me hiervoor een canon eos 400d besteld. Dit vooral omwille van de naam en de competitieve prijs. Bij de kit wordt een ef-s 18-55mm 1:3.5-5.6 lens geleverd. Het is vooral omtrent de lenzen dat ik me vragen stel.
    Via tweedehandssites kan ik voordelig een aanvullende lens canon EF 55-200mm 1:3.5-5.6 kopen. Nu vraag ik me eigenlijk af of ik niet beter enkel de body gekocht had en er zelf een 18-200 lens bij gekocht had. Zo eentje heb ik gevonden (Sigma 18-200 1:3.5-3.3 DC) voor een 200 euro.
    Ik wil me een beetje toeleggen op natuur en landschapfotografie. En natuurlijk ook de gewone huiselijke taferelen.
    Ik weet het, een hele boterham, maar wat raden jullie me aan?
    Alvast bedankt,
    Rony
    Last edited by Roncol; 4 maart 2008, 21:14. Reden: taalfouten

Re: anon eos 400D wat moet ik doen ?

Zonder meer beginnen met de kitlens, eens goed lezen wat over de 55-250 geschreven werd in deze topic, en eerst ervaring opdoen.
    En verder lezen en lezen en nog eens lezen wat ze hier allemaal schrijven, en foto's en foto's nemen...

Comment

ik sluit mij aan bij mijn voorhanger om eerst de kitlens de testen
      beide lenzen die jij vernoemd worden meestal niet goede optieken omschreven,
      wat niet wil zeggen dat er geen mooie foto's mee genomen kunnen worden genomen.
      toch zou ik eerst even testen met de kitlens om zo te achterhalen wat je precies wilt.

Comment

maak je echt geen zorgen over de kwaliteit van je lens

fotografeer wat je interesseert en probeer je daarin te verbeteren door veel te proberen (1000 fotos per maand) rond te kijken op goede fotosites (zoals BD ), in de bibliotheek fotoboeken van grote fotografen te lenen ...

koop stap voor stap een lens bij als je huidige gereedschap niet meer volstaat, tegen die tijd weet je al veel beter wat je nodig hebt

een tien keer duurdere lens maakt geen 10 keer betere fotos, en een goed fotograaf maakt met jouw kitlens een reeks die jij en ik en de meesten hier met de beste L-lenzen nooit zullen maken (die man heeft natuurlijk ook wel goede lenzen, hij zou gek zijn)

welkom en veel plezier

Comment

Re: Canon eos 400D wat moet ik doen ?

je kan inderdaad best beginnen met een basislens om ervaring op te doen en te ontdekken wat jouw behoeften zijn als fotograaf bij aankoop van nieuw en beter materiaal. ik heb hetzelfde gedaan en na een jaar ervaring ben ik erg blij dat ik met de kitlens begonnen ben.

waar ik persoonlijk wel spijt van heb, is dat ik deze lens niet kende: Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS . Deze lens kost iets meer dan de kitlens (155 euro bij konijnenberg), maar krijgt in tegenstelling tot de kitlens zeer goede commentaren. De conclusie van de review op www.photozone.de begint als volgt:

There were a few moments when I considered not to publish the results due to "political correctness" because to date it was a quite absurd thought that such a cheap, or better "affordable", lens can perform this good and I'm sure that some will not believe the findings even though they're supported by the published field images. Anyway, the resolution capabilities of the Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS is nothing short of amazing.

Comment

zou nooit gaan voor een 18-200 voor natuur, houd de mm iets dichter bij elkaar.
            na een paar maanden mijn 18-200 al weer weggedaan.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Voor natuurfoto's heb je inderdaad geen 18-200 lens nodig, je kan al heel veel met die kitlens.
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Working...
              X