Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 + welke objectieven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D300 + welke objectieven?

Besloten de Nikon D300 aan te schaffen, maar welke goede, niet te dure objectieven van +-18 tot -+200?

Ik ben geen technisch maniakale fotograaf, maar zou graag in alle omstandigheden goede, scherpe en ruisloze foto's willen maken.

De Nikon 18-70 f:3,5-4,5 G ED DX en Tamron 18-200 f 3,8-5,6 AF IF LD Macro heb ik van de D70: misschien houden?

Waar ik aan dacht:
    •Tamron AF 17-50 f. 2.8 SP XR DC
    •Tamron AF 28-75 f. 2.8 EX HSM DC
    •Sigma AF 17-70 f. 2.8-4.5 DC
    •Sigma AF 50-150 f. 2.8 EX HSM DC ....

of anders de Nikon 18-200 VR II ?

Hebben jullie ervaring met deze objectieven en wat stellen jullie voor?

Dank bij voorbaat:-))
    Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Re: Nikon D300 + welke objectieven?

't Is nu te laat, maar voor jouw eisen had je beter je D70 gehouden en je geld in Nikkor objectieven gestoken. Dat zou je een pak meer kwaliteitswinst gegeven hebben dan deze oplossing.

Maar goed, uit de lenzen die je opgeeft zijn de eerste twee uitstekend, de andere twee minder. die Nikon 18-200 weet ik niet, maar wegens het grote verschil tussen de brede hoek en het langste eind kan ik me niet voorstellen dat dat een schitterende lens is.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      't Is nu te laat, maar voor jouw eisen had je beter je D70 gehouden en je geld in Nikkor objectieven gestoken. Dat zou je een pak meer kwaliteitswinst gegeven hebben dan deze oplossing.
      De Nikon D70 is een ramp in hogere iso's (echter een excellente "goed weer" camera) en dure Nikkon lenzen kunnen daar niet veel veranderen, daarom wordt hij vervangen door de Nikon D300, die daar veel beter is scoort.

Ze geven nog 330 Euro voor de D70 + kitlens.