Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 + welke objectieven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D300 + welke objectieven?

Heb zelf de D300 en enkele weken geleden een reportage gedaan tot 800 iso.
    Afgedrukt op 60x90mm. Je mag er altijd komen naar kijken...
    Nikon, Apple & Epson

Comment

Een body van 1500 Eur, die na 3 jaar maar 500 Eur meer waard is, is geen probleem maar dan geen budget voor een deftige lens.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
        Dat was mijn eerste gedacht, maar ge kunt de Kitlens 18-70 (beschouwd als één van de betere kitlenzen) toch niet een onaangepast lens noemen voor de Nikon D70. Boven de 400 iso gewoon een ramp als ge naar een A3+ foto wil gaan, tenzij je er anti-ruis programmatjes doorjaagd en veel detail verliest.

Ik betwijfel dat je met dure Nikon lenzen dit ruisprobleem uit de weg helpt.
        Met lichtsterke Nikon lenzen (peperduur) hoef je minder in de hoge iso's te gaan dat is zeker een voordeel.

Overal wordt geschreven dat de Nikon D300 veel beter ruisbestendig is, zelfs vergeleken met Canon 40D er beter uitkomt. Echter lichte ruis op 200 in de donkere partijen, maar miniem (is dat niet typisch voor niet FF sensors?)

Ruis is één der hoofdredenen waarom ik wil overstappen naar de Nikon D300, als je de reviews leest doe hij dat (en veel meer), tenzij ze allemaal liegen.
        Verder vind ik Nikon een heel praktsich camera, die ik gewoon ben.
        Of ik er betere foto's(?) ga mee ga maken weet ik niet, maar ik zal er zeker minder ruiscomplexen mee hebben. Dat had ik al toen ik met een Nikon F80, een 200 asa film en een Nikon coolscan III: canonballen.
        Heb het onderzocht maar niet gevonden hoe dat kwam.(misschien te warm ontwikkeld, want alles ging vlugger).
        Of zou dit aan de Nikon Kitlens gelegen hebben?
        Een HP'ke 4MP, gewonnen in een fotowedstrijd, bracht verlichting.

Ik ken er niet veel van maar als je denkt dat ik met goede third party lenzen meer ruis ga hebben, dan moet ik daar wel rekening mee houden. Hoe kan ik dit te weten komen?
        ?????
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Zou ik niet doen...
          Dit is het zelfde als een dijk van een moto kopen en dan besparen op banden en aangepaste kledij.

Spaar liever wat langer en koop je onmiddellijk en deftige lens die je dan ook hebt voor de rest van je leven.

17-55 f2.8: gaat nooit meer de deur uit.
          70-200 f2.8: gaat nooit meer de deur uit
          300 f4: gaat nooit meer de deur uit.
          50 f1.4: gaat nooit meer de deur uit.

Blijft natuurlijk altijd maar mijn persoonlijke mening...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
            lees het objectief advies op m'n site
            Hartelijk dank Hans,
            ik heb je advies (pdf's) aandachtig gelezen en veel uit geleerd, het is voor iedereen nuttig die meer wil weten over de juiste lenskeuze:-))))
            Ik schat je raad hoog in, rekening houdend met het beschikbaar budget.

Voorlopig zal ik verder werken met 18-70 DX (kitlens) op de Nikon D300 en meer geld investeren een goede 70-200 f2,8.
            Ik vermoed dat de D300 beter resultaat gaat halen uit de 18-70 DX dan de D70.
            Later, als er meer budget vrij komt, kan ik de 18-70 vervangen door een lichtsterke Nikkon lens.

MVG

P.S.:
            Een vraagje: scoort de Nikon D300 goed in de hogere iso's, zoals sommige reviews aangeven?
            Last edited by Digi-art; 5 maart 2008, 16:20.
            Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Working...
            X