Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk objectief.

Welk zoom objectief van Canon raden julie aan om vogels enz. te trekken.
    Ik heb een zo een 500 à 550€ ter beschikking.
    Ik had de EF 4.0-5.6 /70-300 is usm in gedachte.
    canon D400- 17-85 IS USM.

Re: Welk objectief.

Oorspronkelijk geplaatst door mudder Bekijk bericht
    Welk zoom objectief van Canon raden julie aan om vogels enz. te trekken.
    Ik heb een zo een 500 à 550€ ter beschikking.
    Ik had de EF 4.0-5.6 /70-300 is usm in gedachte.
    Zelf ken ik niet veel van het tele/vogel gebeuren. Maar wat ik veel lees is dat je onder de 400mm van een kale reis terugkomt...
    De EF 4.0-5.6 /70-300 is usm is echter zeker geen slecht lenske, maar niet voor dit gebruik.

Grts Jan
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Ik heb de EF 4.0-5.6 /70-300 is en kan enkel beamen wat hierboven werd geschreven. Kwalitatief is de lens goed en ideaal om overal mee naar toe te nemen, maar om volbeeld opnamen van vogels in je tuin te maken moet je al beschikken over goede sluiptechnieken (kan natuurlijk ook deel uitmaken van je hobby!)

Op een Canon crop camera wordt dit een 112-480 mm lens. In de uiterste telestand verliest de lens iets aan scherpte wat tevens een obstakel is om vogels te fotograferen.

Over de beeldstabilisatie ben ik heel tevreden, ik zou dit niet meer willen missen.

In deze prijsklasse heb je kwalitatief weinig alternatieven (de canon efs 55-250 is ook zeer goed, kost minder, maar je verliest nog meer tele).

Comment

Misschien een gebruikte Tamron 200-500? Heel aardige lens, en nieuw vanaf 760 euro. 2e hands valt-ie wellicht wel binnen je budget.

En anders zou je nog naar een Sigma 400mm f/5.6 APO Macro kunnen kijken (2e hands, nieuw wordt hij niet meer gemaakt). Wel een vrij zeldzame lens, plus dat het oude techniek is waardoor het diafragma op nieuwere camera's niet meer werkt. Maar wel prachtig scherp, heb er zelf ook één, het missen van het diafragma is (mede gezien de max opening van f/5.6) nauwelijks een issue.
        WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rapid Bekijk bericht
          Misschien een gebruikte Tamron 200-500? Heel aardige lens, en nieuw vanaf 760 euro. 2e hands valt-ie wellicht wel binnen je budget.

En anders zou je nog naar een Sigma 400mm f/5.6 APO Macro kunnen kijken (2e hands, nieuw wordt hij niet meer gemaakt). Wel een vrij zeldzame lens, plus dat het oude techniek is waardoor het diafragma op nieuwere camera's niet meer werkt. Maar wel prachtig scherp, heb er zelf ook één, het missen van het diafragma is (mede gezien de max opening van f/5.6) nauwelijks een issue.
          staat hier toevallig net te koop

Ik weet wel niets over de kwaliteiten van deze lens
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

is wel bijna de nieuwprijs. Voor 759 vind je ze nieuw bij foka.

Ik zat ook te twijfelen voor een telelens Maar momenteel de centjes niet en eentje nodig. Dus zal ik maar eerst een sigma 70-300 apo dg kopen 2dehands. Is een goede lens voor zijn prijs en kan ik binnen paar maanden terug verkopen zonder veel verlies en terwijl zit ik te wachten op de nieuwe sigma lenzen.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
              Hier staat een review: link

En hier is er ook een te koop: linkie
              WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

Working...
              X