Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor (indoor) concertfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens voor (indoor) concertfotografie

Hallo allen!

Ik denk me wat te gaan verdiepen in concertfotografie. Maar ik ben op zoek naar een goeie lens.

Ik gebruik momenteel een Nikon D50 en heb naast de kitlens ook een Tokina AT-X 124 AF PRO DX (12-24mm). Mede door deze lens ben ik nogal into Tokina, maar ik sta open voor andere merken.

Maar laat me even de situatie schetsen: het zou gaan over kleinere venue's waar je makkelijk dicht bij het podium raakt. Dus ik denk dat ik aan de Tokina Tokina AT-X 535 PRO DX niet veel zal hebben?

De AT-X 165 PRO DX maybe?
    Ik heb nog niet echt de feeling om in te schatten wat voor een bereik ik nodig heb, vandaar.

Wat raden jullie me nog aan? Nikkor zit iets boven men budget dus ik keek ook naar:

Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di II LD Aspherical [IF]
    Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro HSM

Of zou ik toch voor een hogere zoom gaan?
    Website: Twostroke

Re: Lens voor (indoor) concertfotografie

Er is een Tokina 50-135 f2.8, die zou toch een aangenaam bereik moeten vertegenwoordigen en krijgt goede kritiek op photozone.de

Zelf koos ik voor de Sigma 24-70 f2.8 als beginlens en overweeg om me later nog de Sigma 70-200 f2.8 aan te schaffen. Omdat de Tokina ergens tussenin ligt qua bereik, heb ik deze links laten liggen.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
      Er is een Tokina 50-135 f2.8, die zou toch een aangenaam bereik moeten vertegenwoordigen en krijgt goede kritiek op photozone.de
      Maar zit je dan niet in de problemen als je heel dicht zit? (1-2m bv)

Hoewel ik brede voor brede shots ook even men groothoek kan opzetten natuurlijk. Maar dan heb ik niets 'tussenin', want die kitlens is echt kl.te
      Website: Twostroke

Comment

Als het om kleine (meestal duistere) zaaltjes gaat en je (uiteraard) dicht bij het podium kan komen is de 50mm 1.8 wel een goede keuze (doorgaans raad ik deze lens niet aan, in dit geval wel)
        Ook een lichtsterke 35mm is hier op zijn plaats
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Ben ook benieuwd wat voor lenzen mensen gebruiken. Ik was dit weekend op trance energy en zag daar ook een paar mensen sleuren met hun camera.

7 van de 8 waren met een canon. Zag 1 met een 70-200 f2.8 Maar de andere kon ik niet zien. Ik vraag mij af of je met 2.8 goed zit om op donkere zalen met een mega lichtshow foto's te nemen?
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

meest gangbare lenzen voor concerten:

zoom:
            70-200f2.8, al dan niet met IS
            24-70f2.8 of 28-70f2.8

fix:
            50f1.4 of 50f1.8
            85f1.8
            135f2.0

ongetwijfeld zijn er nog,
            maar deze komen meest voor denk ik.

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Niet echt concertfoto's, maar kijk eens hier.

Allemaal getrokken met 50mm 1.8 op mijn D200, met en zonder flits (SB-400).

Comment

Tokina heeft een heel goeie AT-X 80-200 f/2.8 Jan
                PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

Comment

Working...
                X