Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk object ter vervanging van ......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk object ter vervanging van ......

hoi,

ooit wil ik de EF-S17-55 f2.8 IS USM (825 euro) aankopen,maar voor tijdelijk zou ik met een vervanger willen aanschaffen tot ik genoeg cash heb zodat ik op vakantie wat foto's kan maken.
    bezit momenteel enkel de 00 f2.8 II en de 55-250
    -sigma 17-70 f2.8-4.5 DC macro 329 euro
    -sigma 18-50 f2.8 EX DC macro 389 euro
    -tamron 17-50 DI II f2.8 349 euro
    of de
    -canon 17-85 f4-5.6 IS USM 419 euro
    heeft er iemand ervaring mee goede en slechte eigenchappen, graag wat foto's om te vergelijken als dat moelijk is.

alvast bedankt en groetjes,

@lbert

Re: welk object ter vervanging van ......

Ik heb al veel goeds gehoord over de Sigma 17-70, het lijkt me ook een mooi bereik en een zeer mooi prijsje, als hij echt zo goed is als ze beweren... En de lichtsterkte zal ook wel van pas komen. Maar ik ben niet zo goed op de hoogte van de andere lenzen dus mss heb ik het wel fout maar die Sigma lijkt me wel een zeer goede keuze...

Comment

als je zou opteren voor de 18-50 2.8 heb je ongeveer t zelfde bereik en dezelfde lichtsterkte van de canonlens die je graag wil in de toekomst. is iets wat ik toch in overweging zou nemen. Daarnaast dacht ik dat bij Sigma de EX- versies te prefereren zijn boven de niet EX-versies

Comment

Ik zou opteren om het geld toch ff in je zak te houden dan heb al bijna de helft voor de lens die je eigenlijk het liefst zou willen.... en gewoon door sparen! Iets nu kopen terwijl je weet dat je 'm eigenlijk niet had willen hebben omdat je "die andere" liever had gekocht is niet fijn lijkt me.... en dan binnenkort weer doorverkopen met verlies?! Dat is pas echt zonde van je geld....

Maar goed, mijn idee hoor..... ieder is vrij om te toen wat hem/haar goeddunkt.... maar moest het ff kwijt.

Ed
        Last edited by edjeB; 24 februari 2008, 21:49. Reden: typefoutjes
        ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Ik heb de Sigma 17-70. 't is een fijn lensje, maar de 2.8 is enkel bij 17mm. 't is dan direct 4.5 bij 70mm. Daar komt nog eens de cropfactor zodat je eigenlijk met een 24-100 2.0/6.0 wordt. OK, kwaliteit is goed, 't is ne "macro", maar ik had achteraf gezien toch beter voor nen 2.8 gekozen...
          Canon EOS 400D, Sigma 17-70 2.8/4.5, Canon 50 1.8, Canon 55-250 IS
          scriptie in ontwikkeling : www.kunstigdigitaal.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
            Ik zou opteren om het geld toch ff in je zak te houden dan heb al bijna de helft voor de lens die je eigenlijk het liefst zou willen.... en gewoon door sparen! Iets nu kopen terwijl je weet dat je 'm eigenlijk niet had willen hebben omdat je "die andere" liever had gekocht is niet fijn lijkt me.... en dan binnenkort weer doorverkopen met verlies?! Dat is pas echt zonde van je geld....

Maar goed, mijn idee hoor..... ieder is vrij om te toen wat hem/haar goeddunkt.... maar moest het ff kwijt.

Ed
            Jup, dacht ik ook.. Maar als je echt dringend ondertussen iets nodig hebt, tjah dan kan je soms niet anders...

Comment

Tja..... hangt er maar vanaf hoelang het sparen gaat duren .....
              Voor een paar maandjes is het wel zonde denk ik. Maar ja, wie ben ik he Kan niet in de portemonnee van TS kijken..... keuzes....

Ed
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven D Bekijk bericht
                Ik heb de Sigma 17-70. 't is een fijn lensje, maar de 2.8 is enkel bij 17mm. 't is dan direct 4.5 bij 70mm. Daar komt nog eens de cropfactor zodat je eigenlijk met een 24-100 2.0/6.0 wordt.
                2.0/6.0 Waar slaat dat op

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Dan toch beter de kitlens met IS

Comment

Al je alternatieve keuzes zullen in staat zijn om mooie plaatjes te schieten maar vermits je eigenlijk een andere lens wilt zal je er nooit 100% tevreden mee zijn.

Dus ik zou ook voorstellen om nog ff te wachten, lukt dat niet zou ik uitkijken naar een occasie versie van één van je voorlopige keuzes.
                    op die manier beperk je het verlies bij doorverkoop.

G
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven D Bekijk bericht
                      Daar komt nog eens de cropfactor zodat je eigenlijk met een 24-100 2.0/6.0 wordt.
                      excuse me??? 27-110f2.8-4.5 zul je bedoelen ...

als je op budget moet letten, overweeg dan misschien 2dehands?
                      temeer als de lens die je nu zou kopen "tijdelijk" is.
                      bij nieuw verlies je algauw 25-30% bij doorverkoop.
                      bij 2dehands blijft de lens als het ware zijn waarde behouden.

mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Heb net deze bij te koop zien staan

As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                        like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                          Die heb ik reeds gereserveerd.
                          Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

Comment

Working...
                          X