Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Die dikte kan je natuurlijk niet weten, die staat er nergens bij.
Weet er iemand een link naar een ebayshop bijvoorbeeld waar je 'goed'koop (prijs kwaliteit dus) zo'n adapter kan kopen? De prijzen bij fotoshop aalten vind ik persoonlijk nogal hoog voor een simpel metalen ringetje...
Grt
"Lijkt" simpel zo'n adapter maar is het helemaal niet hoor want het is toch een stukje precisie werk. Bij Roland zijn de prijzen verzending wel incluis.
Ik heb al aardig wat glas maar nooit genoeg en altijd op zoek naar iets beter.
Wordt mij nu aangeboden een 135 lens f 2,8 merk Kawanon.
Wie weet hier iets over (scherpte,herkomst,etc). Is hij het waard om voor te rijden,ter testen of blijft hij ver achter bij tak's?
Over het algemeen is iets waar je bijna niets van vind meestal ook niet echt goed, maar uitzonderingen bevestigen de regels.
@ red falcon : merci nu heb ik een lijstje die ik kan aftikken
Zeg niet dat ge heel het rijtje ga kopen hé.
Voor mij de meest interessante is de 135mm f/2.5, tenzij ik een Vivitar Serie 1 135mm f/2.3 op de kop zou kunnen tikken.
Voor het ogenblik ben ik naarstig aan het zoeken naar een m42 macro 100mm, liefst van een bekend merk.
Onlangs de Yashica Macro Yashinon f/2.8 60mm tegengekomen op ebay voor de som van.................................. USD 460,00.
Foto van dat "lenske" staat op blz 15 # 359.
Voor die prijs koop ik mij veel liever een AF objectief.
De prijs voor kwaliteit M42 is niet meer wat het is geweest, das het minste dat ik kan zeggen.
Grtz, RF
Last edited by Red Falcon; 30 december 2009, 11:11.
50mm 1.4 en 85mm 1.8 zouden er zeker nog mogen bij komen hier alsook 'een macro' liefst dan nog een 50mm zelf. Om dan sterk te contrasteren met mijn 180mm dat ik al heb.
50mm 1.4 en 85mm 1.8 zouden er zeker nog mogen bij komen hier alsook 'een macro' liefst dan nog een 50mm zelf. Om dan sterk te contrasteren met mijn 180mm dat ik al heb.
Die 50mm f/1.4 heb ik liggen met originele doppen en zonnekap en aangepaste adapter.
Mag weg als ik de gevraagde som ervoor krijg.
Als je een 85mm Takumar wil aanschaffen, kijk dan uit naar de SMC Takumar 85mm f1.8. De f1.9 versie wordt soms ten onrechte ook wel eens verhandeld voor de prijs van een f1.8 ... dus uitkijken want de f1.8 is beter dan de f1.9. De Takumar 85mm f1.8 wordt bestempeld als één van de beste Pentax lenzen en ik kan het beamen
Zoals gisteren beloofd, ziehier de lijst met alle Takumars:
Grtz, RF
Red Falcon, dit is " 'n " lijst, maar nog lang niet kompleet.
Hierin staat geen enkele Auto-Takumar, waar toch ook heel wat pareltjes tussen zitten.
Verder wordt er geen onderscheid gemaakt tussen SMC en Super-Multi-Coated. In deze laatste versie bestaan ook nog andere brandpuntsafstanden en/of andere maximum openingen.
Toevallig staan 13 stuks uit mijn verzameling niet in deze lijst.
Red Falcon, dit is " 'n " lijst, maar nog lang niet kompleet.
Hierin staat geen enkele Auto-Takumar, waar toch ook heel wat pareltjes tussen zitten.
Verder wordt er geen onderscheid gemaakt tussen SMC en Super-Multi-Coated. In deze laatste versie bestaan ook nog andere brandpuntsafstanden en/of andere maximum openingen.
Toevallig staan 13 stuks uit mijn verzameling niet in deze lijst.
Dit is een boekje van een bepaald jaar (staat jammer genoeg nergens in vermeld maar ik vermoed in de jaren zeventig) en de lijst is wel degelijk compleet want het wordt er zelfs duidelijk in vermeld.
Door de jaren heen zullen er zeker andere objectieven geweest zijn, dit is bij ieder merk zo.
En of die nu SMC of Super-Multi-Coated heten zal er weinig toe doen want dit is identiek hetzelfde.
Mocht ik ergens nog een boekje of iets dergelijks vinden laat ik het dan wel weten.
BTW: Mijn adapter uit Aalten is 1,4 mm dik.
Grtz, RF
Edit: Haoda adapters voor Takumar Klikerdeklik en nog eens Klik.
Last edited by Red Falcon; 30 december 2009, 13:35.
Comment