Re: M42-Lenzen Showcase
[QUOTE=DjiM;2442826
Ik vermoed niet dat er verborgen schatten tussen te vinden zijn.
Waar halen jullie jullie m42 lenzen? Welke tweedehandswinkels raden jullie aan? Ik ben ook op zoek naar een lange (>=300mm) tele in m42. Iemand enig idee?[/QUOTE]
Wat er in winkels staat is meestal niet veel soeps, daar ben ik van afgestapt.
Goed kijken op 2e handssites en vooral daar kijken waar men er geen benul van heeft wat men aanbiedt.
De meeste koopjes heb ik aangeschaft als camera met lens, zo heb ik een stuk of 5 vintage bodies (zenit, praktica & co) gekocht wegens de lens die erbij of op zat.
Mijn beste tele is een Tamron Adaptall 2 SP 60-300 zoom, prijs 25€ incl M42 adapter....
Die gaan op E-bay meestal niet <100€ , de verkoper wist niet wat hij aanbood.
[QUOTE=DjiM;2442826
Ik vermoed niet dat er verborgen schatten tussen te vinden zijn.
Waar halen jullie jullie m42 lenzen? Welke tweedehandswinkels raden jullie aan? Ik ben ook op zoek naar een lange (>=300mm) tele in m42. Iemand enig idee?[/QUOTE]
Wat er in winkels staat is meestal niet veel soeps, daar ben ik van afgestapt.
Goed kijken op 2e handssites en vooral daar kijken waar men er geen benul van heeft wat men aanbiedt.
De meeste koopjes heb ik aangeschaft als camera met lens, zo heb ik een stuk of 5 vintage bodies (zenit, praktica & co) gekocht wegens de lens die erbij of op zat.
Mijn beste tele is een Tamron Adaptall 2 SP 60-300 zoom, prijs 25€ incl M42 adapter....
Die gaan op E-bay meestal niet <100€ , de verkoper wist niet wat hij aanbood.
Comment