Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een goede macro lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een goede macro lens

Hoi,

mmm, nice mooie foto's. Zijn er nog waar ik foto's kan zien van
    hun lens Tamron 180 of de Sigma 150 ??

Ik heb een Nikon d70 dus vermoed dat ik moet kiezen voor de Nikon/fuji
    uitvoering ervan.

Heb ook gezien dat de f waarde bij de Sigma lager is en daar zit je op 2,8.

Daim, zal een moeilijke keuze worden vrees ik.
    ===
    "It's so important to make someone happy...
    And you will be happy too..."

Comment

Mijn foto's geplaatst bij macro (al dan niet showcase) zijn gemaakt met de Sigma 150. Leuk lensje. Mispak je niet: het zal ook hier weer eerder aan het mannetje achter de camera liggen! Heb zelf een lange leerperiode doorgemaakt (en nog...)
      Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
        Mijn foto's geplaatst bij macro (al dan niet showcase) zijn gemaakt met de Sigma 150. Leuk lensje. Mispak je niet: het zal ook hier weer eerder aan het mannetje achter de camera liggen! Heb zelf een lange leerperiode doorgemaakt (en nog...)
        Yep... heel beperkte DOF met lens vol open is wel leuk, maar om de juiste DOF te krijgen en de bijhorende scherpte op de juiste plaats ook, daar moet je wel wat voor oefenen... de lens wat leren kennen
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Op m'n website is een lijstje met schoolcijfers voor de optische kwaliteit van Nikkon objectieven. De Nikon macro objectieven geven dit beeld:

200 4 Micro Ais 7,0
          AF Zoom-Micro 70-180 f/4,5-5,6D ED 7,9
          AF-S Micro 60 f/2,8 G IF-ED 8,5
          55mm f/3.5 Pre-AI Micro-Nikkor 8,7
          AF 55 Micro f/2,8 8,8
          AF Micro 60 f/2,8D 8,8
          AF Micro 105 f/2,8D 8,9
          AF-S VR Micro 105 f/2,8G ED 8,9
          105 2,8 Micro Ais 8,9
          55 2,8 Micro Ais 9,3
          AF Micro 200 f/4,0D ED 9,4

Het lijstje is verre van compleet, want een f4 105 AIS staat er nog niet tussen.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
            Op m'n website is een lijstje met schoolcijfers voor de optische kwaliteit van Nikkon objectieven. De Nikon macro objectieven geven dit beeld:

200 4 Micro Ais 7,0
            AF Zoom-Micro 70-180 f/4,5-5,6D ED 7,9
            AF-S Micro 60 f/2,8 G IF-ED 8,5
            55mm f/3.5 Pre-AI Micro-Nikkor 8,7
            AF 55 Micro f/2,8 8,8
            AF Micro 60 f/2,8D 8,8
            AF Micro 105 f/2,8D 8,9
            AF-S VR Micro 105 f/2,8G ED 8,9
            105 2,8 Micro Ais 8,9
            55 2,8 Micro Ais 9,3
            AF Micro 200 f/4,0D ED 9,4

Het lijstje is verre van compleet, want een f4 105 AIS staat er nog niet tussen.
            Is dit lijstje gemaakt op basis van eigen inzichten / ervaringen / onderzoek? Nu is het "zomaar" een lijst met wat cijfers. Dit klinkt l*lliger dan ik het bedoel maar het lijstje "zegt" me zo niet veel.....
            ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Ik heb de Nikon AF-D 4 200mm weleens getest tegen de 180mm van Sigma en het detail was beter bij de Sigma lens, ook was de AF beter bruikbaar (minder ijlen), alhoewel dat met MF natuurlijk niets uitmaakt. Ook gaat van de 200mm Nikkor de schakelring voor AF en MF nogal eens kapot.

Zelf vind ik een macrolens die ik bij me heb altijd fijner dan eentje die thuis ligt. Dat klinkt als kletskoek natuurlijk, maar sommige macrolenzen zijn zo groot en zwaar dat je ze gewoon minder gauw in de tas erbij steekt.
              Daarnaast hebben een aantal ontwerpen een voorste lenselement dat een stukje terug ligt, waardoor een zonnekap minder nodig is, opnieuw een enorme besparing aan ruimte in je tas, zeker met die bloempotten van tegenwoordig.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Working...
              X