Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuzehulp lenzen voor een EOS 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Keuzehulp lenzen voor een EOS 450D

Ik ben aan het overwegen om een DSLR camera aan te schaffen. Momenteel heb ik een compactje maar zou nu dus graag de overstap maken naar een DSLR. De DSLR zal een Canon EOS 450D worden, maar nu ben ik nog aan het twijfelen ivm de lenzen:
    - de kitlenzen (Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS + Canon EF-S 55-250mm f 4-5.6 IS)
    - Sigma 18-200mm f 3.5-6.3 OS CAF
    - Tamron 18-250mm F3.5-6.3 IF Di-II LD
    - Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
    Ik weet dat de IS kit-lenzen zijn uitgerust met Image Stabilisation, evenals de Sigma OS-lenzen, maar vraag me af of de Tamron hier ook mee uitgerust is.

Naar waar gaat julie voorkeur?
    Of is het beter om eerst te starten met de Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS en dan later uitkijk om ofwel de Canon EF-S 55-250mm f 4-5.6 IS aan te schaffen ofwel de Sigma of Tamron?

Het is de bedoeling om van uiteenlopende onderwerpen foto's te maken: landschappen, gebouwen, opgroeiende baby (zowel binnen als buiten)
    Last edited by jorisx; 29 april 2008, 09:13. Reden: uitbreiding keuzemogelijkheden
    Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM

Re: Keuzehulp lenzen voor een EOS 450D

Je kan dat zoombereik best opsplitsen als je de beste resultaten wil.
    Een 18-200 kan dan wel handig zijn omdat je niet hoeft te wisselen, maar het is bijzonder moeilijk om een lens met zo'n groot zoombereik te bouwen die dan ook nog heel goede resultaten levert.

De twee nieuwe EF-S kitlenzen met IS zijn zeker aan te raden, ze zijn optisch veel beter dan de Sigma 18-200 en de Tamron 18-250.
    De Tamron heeft geen beeldstabilisatie, de Sigma "OS" wel.

Je kan beginnen met de EF-S 18-55 IS en later een tele (EF-S 55-250 IS) bijkopen, maar waarschijnlijk zal je die toch vrij snel gaan halen. En dan kan je die beter meteen meenemen, als die mee in een kit zit, dan is ze waarschijnlijk wat goedkoper dan wanneer je ze later apart koopt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

je kan beginnen met een zoom zoals de 18-200; als je dan heel wat shoots achter de rug hebt kan je nakijken op welke afstanden je het meeste foto's neemt. Zo kan je specifiek gaan investeren in beter materiaal. Je kan kiezen voor de kitlens, maar al bij al zijn er toch ook beperkingen. Tamron 17-50 F2.8 is lichtsterker dan je kitlens. De 55-250 kitlens wordt overigens wel goed gescoord!

Kijk zelf naar je budget, maar durf ook in de winkels te onderhandelen over de prijzen; dit zeker als je meerdere producten wil kopen. Speel de winkels tegen elkaar uit
      ----------------------------
      http://veg-fx.deviantart.com
      portfolio @ http://veg-fx.deviantart.com/portfolio/

Comment

Gisteren even naar de fotozaak geweest, maar vind de 450D niet prettig in de hand liggen. Ben nu aan het overwegen om een 40D aan te schaffen, maar deze was niet binnen, dus nog niet kunnen vasthouden...
        Deze wordt normaal in kit verkocht, samen met de 17-85 IS USM, dus denk dat ik dan ook die combo zal nemen...

Comment

Ik moet nog steeds de 40D eens in mijn handen nemen, maar welke lenzen neem ik best:
          - Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS + Canon EF-S 55-250mm f 4-5.6 IS

In combinatie met de 40D is de 2de optie €100 meer. De groothoek is iets kleiner, maar dan wel meer tele. De 18-55 is ook iets lichtsterker tov de 17-85, of zal ik hier niet veel verschil in merken?
          Is het beter om de 17-85 te nemen omdat deze robuster is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jorisx Bekijk bericht
            Ik moet nog steeds de 40D eens in mijn handen nemen, maar welke lenzen neem ik best:
            - Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS + Canon EF-S 55-250mm f 4-5.6 IS

In combinatie met de 40D is de 2de optie €100 meer. De groothoek is iets kleiner, maar dan wel meer tele. De 18-55 is ook iets lichtsterker tov de 17-85, of zal ik hier niet veel verschil in merken?
            Is het beter om de 17-85 te nemen omdat deze robuster is?
            Die 100€ is peanuts, daar zou je keuze niet vanaf mogen hangen. Ik zou voor de tweede set gaan. Die is veel veelzijdiger.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Die 100€ is peanuts, daar zou je keuze niet vanaf mogen hangen. Ik zou voor de tweede set gaan. Die is veel veelzijdiger.
              Die 2de set is inderdaad veel veelzijdiger en over die €100 maak ik me ook niet veel zorgen, maar vroeg me af of de 17-85 kwalitatief een stuk hoger staat dan de 18-55.
              Wanneer ik start met de 17-85 heb ik al een redelijk bereik, maar dan zou ik na verloop van tijd hoogstwaarschijnlijk uitkijken naar een bijkomende lens om meer tele te hebben...

Comment

Working...
              X