Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven voor een 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Objectieven voor een 40D

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
    dan moet je het Canon EF-S 10-22mm F:3.5-4.5 USM objectief ook niet nemen. dit is ook een EF-S type..
    Inderdaad, maar dit staat/stond al een paar posts eerder vermeld.

>>De EF-S 17-55mm 2.8, is echter een short-back en niet FF gericht
    Ok, de 10-22 is er ook een, maar 10-22mm op FF zie ik niet zitten wegens *te* breed
    Niet simpel

Tja, die AF snelheid en geruisloosheid, vind ik bij een macro toch wel belangrijk.

stonefree
    00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke;
      Van waar ben je ? Desnoods mag je van mij de 17-40 en de 50 1.4 wel eens uitproberen. Niet dit weekend, want de microben hebben mij in hun greep .
      Bedankt, voor je mooie gebaar, stapperke, maar ik heb een collega/vriend, met een Canon 1Ds Mk III en deze bezit de 50mm 1.4 USM
      De beste man heeft enkel Primes en geen zoomobjectieven, maar hij kan dat betalen, ik niet.
      Op zijn FF scoort deze 50mm 1.4 echt super, qua resolutie en contrast!
      Als ik op zijn printouts verderga, dan ben ik meer dan gerustgesteld.
      De 50mm 1.4 zal dan op mijn bakske *zeker* okay zijn.
      Een super wide, op een FF stelt meestal teleur, volgens hem, vandaar toch maar de 10-22 voor mij.
      De Canon EF 24-105mm f/4 USM L IS – kan dan op mijn FF in de toekomst
      Het is wel de bedoeling om steeds een APS-C, naast een FF te gaan gebruiken!
      Niet of/of maar en/en, dus.
      Het moet *voor mij* zowat het beste van 2werelden worden, of zoiets!
      Mijn collega heeft eens wat minder duur glas op zijn FF getest, maar dat werd aanstonds afgestraft en viel het grote Full-Frame voordeel al snel weg.

Nogmaals bedankt, hoor en veel beterschap.
      Stonefree
      Last edited by StoneFree; 9 februari 2008, 18:16.
      00.00 Gone

Comment

Alléé, na veel kopbrekerij, Wat vinden jullie hiervan?>>>
        Kit Canon EOS 40D
        + EF 100mm Macro F:2.8 € 1469
        Canon EF 50mm F 1.4 USM € 300
        Canon EF-S 10-22mm F:3.5-4.5 USM € 700
        Canon EF 70-200mm F:4.0 L IS USM € 1000

Totaal: € 3469

Een Eos FF en deze: Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM aan:€ 930, wordt dan sparen, voor later!

stonefree
        00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
          Alléé, na veel kopbrekerij, Wat vinden jullie hiervan?>>>
          Kit Canon EOS 40D

Een Eos FF en deze: Canon EF 24-105mm F:4.0 L IS USM aan:€ 930, wordt dan sparen, voor later!

stonefree
          ik zou de 10-22 toch nog wat achterwege laten, en later een sigma kopen die ook op full frame kan, en in die plaats de 24-105 aankopen.
          En vergeet je niet aan compact flash te denken, en een tas of rugzak. Hier mag je ook ongeveer 200 Euro voor rekenen

Maar jij weet beter als geen ander wat je nodig hebt.

Comment

ik zou de 10-22 toch nog wat achterwege laten, en later een sigma kopen die ook op full frame kan, en in die plaats de 24-105 aankopen.
            En vergeet je niet aan compact flash te denken, en een tas of rugzak. Hier mag je ook ongeveer 200 Euro voor rekenen

Maar jij weet beter als geen ander wat je nodig hebt.
            1.Tja, dat zou een optie zijn als ik deze zou kunnen betalen, maar dat is niet zo!
            De 10-22 is wel een EF-S en geen L maar op een 1.6 crop presteert deze wel top!
            Dus de superwide-zoom (16-35 op een APS-C) wordt voor de 40D en de FF zal vanaf: 24mm starten, daar “kwalitatief breder” voor mij te duur wordt.
            Hier kan ik zeker mee leven, hoor

2. Een knappe tas, kaartlezer en 2 kaartjes heb ik al van mijn vrouw’ke en zoon gekregen

quote: powerkiller Maar jij weet beter als geen ander wat je nodig hebt.

Inderdaad, maar de steun en gedachtewisseling, helpt mij toch goed overweg, waarvoor zeer bedankt.
            Een 2nd,3th opinion, is geen overbodige luxe voor de(r)gelijk materiaal.

stonefree
            00.00 Gone

Comment

Ik bezit zelf een EF 70-200 f/4.0 L USM (zonder IS) en ben werkelijk zéér tevreden van deze lens ( scherp, contrast en kleuren ), foto's vragen weinig nabewerking. Naar kwaliteit en prijs toe is dit volgens mijn mening (beginner) een echte topper die ik niet snel zal verkopen !

De EF 100 f/2.8 USM Macro heb ik ook en deze is inderdaad snel en scherp. Voor een 1.6 crop camera is dit een goed compromis, rekening houdend met scherptediepte en afstand tot onderwerp. Ook hier ben ik tevreden met mijn aankoop.

Naar de groothoek toe, heb ik een EF 17-40 f/4.0 L USM, zéér goede lens maar toch iets minder als mijn EF 70-200 L.

Ben zelf ook aan een 40D aan het denken, maar bodies verliezen - in tegenstelling tot objectieven - toch zo snel hun waarde !

Succes bij uw aankoop StoneFree

Thunder
              Last edited by Thunder; 10 februari 2008, 17:02. Reden: f/ ... bijgevoegd voor duidelijkheid
              Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

Comment

Een 2nd,3th opinion, is geen overbodige luxe voor de(r)gelijk materiaal.
                het gaat hier ook over een groot bedrag dat je gaat spenderen.
                Met de 40D ga je in ieder geval veel plezier beleven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thunder Bekijk bericht
                  Ik bezit zelf een EF 70-200 L USM (zonder IS) en ben werkelijk zéér tevreden van deze lens ( scherp, contrast en kleuren ), foto's vragen weinig nabewerking. Naar kwaliteit en prijs toe is dit volgens mijn mening (beginner) een echte topper die ik niet snel zal verkopen !

De EF 100 USM Macro heb ik ook en deze is inderdaad snel en scherp. Voor een 1.6 crop camera is dit een goed compromis, rekening houdend met scherptediepte en afstand tot onderwerp. Ook hier ben ik tevreden met mijn aankoop.

Naar de groothoek toe, heb ik een EF 17-40 L USM, zéér goede lens maar toch iets minder als mijn EF 70-200 L.

Ben zelf ook aan een 40D aan het denken, maar bodies verliezen - in tegenstelling tot objectieven - toch zo snel hun waarde !

Succes bij uw aankoop StoneFree

Thunder
                  Hallo Thunder

Ja die 70-200 schijnt een fenomeen te zijn, hé
                  Blij te vernemen dar je ook tevreden bent van je EF 100/Macro

Donderdag **valentijn** is't zover
                  Stap nr:2 naar D-world

SF
                  00.00 Gone

Comment

het gaat hier ook over een groot bedrag dat je gaat spenderen.
                    Met de 40D ga je in ieder geval veel plezier beleven.
                    Mijn vrouw zegt steeds, dat ze de beste man van de wereld heeft op 2 puntjes na!
                    Hij is totaal weg van: Fotografie en dure sportwagens, voor de rest is't nen engel!
                    Mahja, ik werk er dan ook 14 tot 16 uur, per dag, voor en dan moet je wel even met je haren in de wind kunnen rijden, alvorens te gaan fotograferen, hé!

SF
                    00.00 Gone

Comment

Als je toch kwaliteit wil is de 70-200 L 2.8 een must in plaats van de 4.0.
                      En in plaats van de 24-105 F4 zou ik de 24-70 f2.8 nemen.
                      Licht heb je dikwijls te kort en dan krijg je spijt van F4. Plus dat de 2.8 een mooiere bokeh heeft (maar da's persoonlijke smaak).

Portret met 70-200 is ook verbluffend goed, dus dus tussenin prime kan ook weg. ik vind 50mm portet sowieso te "kort".

De 100mm macro heb ik al een tijd en weerstaat alle vergelijking me de andere opties.

Voor body ga ik voor FF en hoge resolutie. Er zijn goede 1DsII te koop tweedehands. Zet daar een goede lens op en je bent voor lang zoet.
                      Croppen kun je met software altijd achteraf. Als je al begint met minder resolutie en crop-body valt er nog weinig te snijden, tenzij in je vingers.

Het is maar mijn eigen persoonlijke mening.
                      1DsII, 1DsIII en L glas van 16 tot 500mm in 4 stappen + Macrospul + Flitsen
                      *** A man has to do what a man has to do (Just do it)***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jandorie Bekijk bericht
                        Als je toch kwaliteit wil is de 70-200 L 2.8 een must in plaats van de 4.0.
                        En in plaats van de 24-105 F4 zou ik de 24-70 f2.8 nemen.
                        Licht heb je dikwijls te kort en dan krijg je spijt van F4. Plus dat de 2.8 een mooiere bokeh heeft (maar da's persoonlijke smaak).
                        ..................................Het is maar mijn eigen persoonlijke mening.
                        Hallo,
                        Ik snap wel wat je wilt aangeven, maar in mijn geval gaat deze vlieger niet op.
                        Zoals al eerder aangegeven, is de 2.8: 2x zo zwaar en bijna 2x zo duur!
                        De prijs tot daar toe, maar het gewicht.... no way
                        Daar ik met dat soort lens enkel buitenopnames maak en zeker niet aan sportfotografie doe (behalve dan mijn eigen bolide "stilstaand" ) zie ik niet goed in, waarom ik met een grote, zware baksteen in mijn DSlr, zou moeten rondlopen
                        Voor indoor evenementen, enz, zal dat wel nuttig zijn, vermoed ik, maar dat is echt niet mijn ding!
                        Qua scherpte zou de 4 zelfs ietsje beter zijn****, heb ik al meermaals gehoord/gelezen, maar dat zal men maar eerst merken op super opgeblazen prints en dat is ook al niet mijn ding!
                        Maximum A4, of met grote uitzondering A3, is’t voor mij goed.
                        Wat hercadreren betreft, ik ben zo nog eenen die uit respect voor het beeld, raar of zelden zal snijden, maar wel de cadrage meteen juist wil hebben, bij de opname!
                        Natuurlijk zijn er soms: natuurlijke of technische hindernissen en dan heb je weinig keuze.
                        De 100macro schijnt idd. wel okay te zijn, zo te lezen.

****neem dit, net zoals ik, met een korreltje zout.

Bedankt voor je reactie

stonefree
                        Last edited by StoneFree; 10 februari 2008, 19:58.
                        00.00 Gone

Comment

Hi Stonefree,

Ik ga deze week ook toevallig achter m'n eerste DSLR en ook een 40D.
                          Heb net zoals u ook zeer veel reviews gelezen en een set samengesteld.

portret : EF 50mm f/1.4 USM €300
                          allround : Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II LD €355 (of Canon 17-40L €500 2eh).
                          breedhoek: Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM €469

Later:
                          Tele : Sigma 50-500mm f4-6.3 EX APO RF HSM (occasie) +-€700
                          Macro : Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM €469 of de 100mm f2 (nog goedkoper)

Totaal set (incl 40D) : €3288, ook niet mis hé, met het €212 overschot kun je nog een EH17L lederen canon holsterbag kopen, compactflash 16GB en nog een paar keer gaan eten.
                          T'moet niet al Canon zijn wat de klok slaat, soms betaal je voor het merk, andere merken hebben ook budgetvriendelijkere objectieven met hoge scores, vooral op fredmiranda site nuttige reviews.

Greetz,
                          Innovator
                          Last edited by Innovator; 12 februari 2008, 21:15.

Comment

@Innovator

Dit wordt zo goed als zeker mijn setje!

Kit Canon EOS 40D

Ik blijf 'na rijp beraad' bij het Canon Eos assortiment
                            En eens lekker Portugess gaan eten, dat kan ik ook nog, hoor

SF
                            00.00 Gone

Comment

Verdorie nog aan toe : dat is snel!!!!

SF

*edit*
                              Heb toch maar eens gebeld, morgen 14uur weet ik meer
                              Last edited by StoneFree; 12 februari 2008, 22:23.
                              00.00 Gone

Comment

Verdorie nog aan toe : dat is snel!!!!

SF

*edit*
                                Heb toch maar eens gebeld, morgen 14uur weet ik meer
                                Amai, dat is een prijske! Ik heb 2 maanden geleden de mijne 850 betaald mét cashback, natuurlijk.

Als ie van jou is, kan je met het prijsverschil nog een Tamron 17-50 2.8 in huis halen ook, zonder dat er nog maar 1 cent aan je budget veranderd!
                                Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

Working...
                                X