Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor Indoor ... De Canon 24 -70 mm L f/2.8 of de 24-105mm f/4 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lens voor Indoor ... De Canon 24 -70 mm L f/2.8 of de 24-105mm f/4 IS

Allen,

Welke lens zou ik best gebruiken voor indoor sport fotografie de Canon 24 -70 mm L f/2.8 of de 24-105mm f/4 IS.
    Beide hebben hun voordelen ... de ene heeft f/2.8 de andere IS.
    Mijn vraag is of de IS voor indoor gezien de extra stops die ik win met IS niet dezelfde resultaten gaat geven als de f 2.8, of vergis ik mij.
    Heb momenteel de 24-105 mm f/4 IS maar heb de indruk dat ik soms indoor erg tekort kom ook al speel ik met mijn ISO.

Kunnen jullie mij helpen? Loont het de moeite om over te stappen naar de 24 -70 mm L f/2.8 voor indoor of blijf ik beter bij mijn 24-105mm f/4 IS.

Alvast bedankt voor jullie hulp

groeten

Björn
    Groeten Björn

Re: welke lens voor Indoor ... De Canon 24 -70 mm L f/2.8 of de 24-105mm f/4 IS

Vergeet IS voor indoor sport, 2.8 (of lager) is wat je nodig hebt. Ik zou ook de 85mm 1.8 overwegen, niet te duur en naar verluid erg sterk presterend voor indoorsport.

Welke sporten je wil gaan fotograferen vermelden kan ook helpen. Ik fotografeer geregeld volleybalwedstrijden met een 70-200 F4 en die schiet in meeste gevallen tekort wat lichtsterkte betreft. Ik twijfel tussen de aankoop van de 2.8 versie of de combo 85mm 1.8 en 135mm L 2.0.
    Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meneer Peeters Bekijk bericht
      Welke sporten je wil gaan fotograferen vermelden kan ook helpen.
      De Sporten die ik indoor wil gaan fotograferen zijn vooral oosterse krijgskunsten, bewegingen zijn soms zeer snel bij deze sportbeoefenaars vandaar mijn vraag f2.8 of f4 met IS

alvast bedankt mensen
      Groeten Björn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Björn W Bekijk bericht
        De Sporten die ik indoor wil gaan fotograferen zijn vooral oosterse krijgskunsten, bewegingen zijn soms zeer snel bij deze sportbeoefenaars vandaar mijn vraag f2.8 of f4 met IS

alvast bedankt mensen
        zonder enige twijfel absoluut de 24-70 2.8

voor jou geval is lichtsterkte essentieel

je zou nog beter af zijn met een 85mm 1.8 of 50mm 1.4
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          voor jou geval is lichtsterkte essentieel

je zou nog beter af zijn met een 85mm 1.8 of 50mm 1.4
          Daar kan ik niet veel meer aan toevoegen. Als je echt de 'breedhoek' nodig hebt ga dan voor de 24-70, indien niet zeker gaan voor één van bovenstaande (of beide).
          Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Comment

Beeldstabilisatie zet de actie niet stil terwijl je een foto maakt, een lichtsterke lens zal dus veel beter zijn voor dat soort foto's.
            Maar je zal nog steeds op hoge iso-waarden moeten werken, dat kan gewoon niet anders (tenzij er heel veel licht is, maar dat valt meestal wel tegen).

Als je zelf "bewegingsvrijheid" hebt tijdens die wedstrijden, dan kan je met een prime zeker goede resultaten halen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Inderdaad de 24-70 F2.8, maar de kans is groot dat je daar zelfs niet mee toekomt, dus ik zou voor de primes gaan, en dan vooral de 85mm F1.8.
              Ik gebruik de 50mm F1.4 voor indoor basketbal en ik vind dat deze vaak niet snel genoeg focust, omdat ze geen ring-type usm heeft. De 85mm heeft dit wel en met de 85mm kan je je onderwerp ook beter isoleren.
              Panasonic G1

Comment

Working...
              X