Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands TAMRON lenzen???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2de hands TAMRON lenzen???

Ik weet vah het forum hier dat de TAMRON lenzen vrij goed zijn. Ik ben op zoek naar tele f/2.8 TAMRON.

Nu vind ik op veilingsites veel TAMRON lenzen maar bijna allen met de teksten en titels:

Bijna niet gebruikt
    Zo goed als nieuw
    Slechts enkele malen gebruikt
    Weg wegens aankoop andere lens
    ...

Dan heb ik toch wel twijfels naar de kwaliteit van deze lenzen...
    | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

Re: 2de hands TAMRON lenzen???

dat lijkt me vooral "marketingpraat" te zijn. Je kan bij een veiling altijd vragen naar mogelijkheid om te testen, en naar het serienr van de lens.

Ahv serienr zou je min of meer de leeftijd moeten kunnen bepalen denk ik, en als de verkoper problemen maakt over testen zou ik ergens anders kijken

Comment

Het is niet abnormaal en zelfs verstandig om als beginnend fotograaf niet direct een stel superlenzen te kopen
      De 3th-party fabrikanten hebben een heel gamma lenzen met een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding, nieuw en zeker tweedehands, omdat de wederverkoopprijs lager is dan bij de toplenzen van de grote merken
      Als je op voorhand je huiswerk maakt en weet wat je nodig hebt, is er niets op tegen
      Ik zou enkel kopen wanneer je ter plaatse kan gaan (zoals op ons forum "Aangeboden"), Ebay lijkt me eerder een site om slecht materiaal te dumpen

Comment

ik denk dat het vooral mensen zijn die snel naar iets beters gaan

vooral de megazoom tamron's zijn in mijn ogen ronduit slecht en enkel geschikt voor kiekjes, een lichte lens voor fietstochten ofzo.
        zeker geen lens voor mensen die haarscherpe resultaten op alle lengtes en diafragms's verwachten.

de enige goeie tamron die mij bekend is is de 28-75 , ondanks een hier en daar sporadisch slechte zijn alle gebruikers daar echt zeer tevreden over. qua scherpte zeker een geduchte concurrent voor mijn 24-70L.
        voor de rest zijn al die 18-200 en 28-300 enzo gewoon verloren geld als je er topresultaten van verwacht

je krijgt waarvoor je betaald, niet veel dus.
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
          ...de enige goeie tamron die mij bekend is is de 28-75 ...
          Tel daar de 17-50 ook maar bij
          Mvg Tim

Comment

en de 90mm f2.8
            Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              Tel daar de 17-50 ook maar bij
              daar heb ik al goeie ,maar ook slechte verhalen van gehoord dus allee, kzal die de voordeel van de twijfel geven
              de 17-50 is volgens Ticor ook een toplens
              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                daar heb ik al goeie ,maar ook slechte verhalen van gehoord dus allee, kzal die de voordeel van de twijfel geven
                de 17-50 is volgens Ticor ook een toplens
                Een toplens is veel gezegd, maar het is wel een 'lekker' lensje voor zijn prijs
                Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
                  Dan heb ik toch wel twijfels naar de kwaliteit van deze lenzen...
                  Hoeft niet hé.
                  Test gewoon de lens voor je ze koopt en als ze aan je verwachtingen voldoet, is ze OK .

Tamron 28-75/2.8 of 90/2.8 Macro zijn lenzen met zonder meer een uitstekende reputatie. De 90 macro en van de 28-75 (Minolta-versie) heb ik zelf, tot volle tevredenheid.

De 17-50 vond ik zelf iets minder, gewoon omdat bij f/2.8 ze minder scherp is dan wat ik gewoon was van de 28-75, maar dat betekent niet dat het een "slechte lens" zou zijn hé. Er zijn prachtige beelden mee te maken, en als je de scherptste beelden wil, schroef je ze een beetje meer toe.

Over het algemeen vind ik dat zowel Tamron als Sigma en Tokina uitstekende spullen produceren die best de concurrentie aan kunnen met de ongeveer gelijk geprijsde producten van de "grote" merken.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Bedankt voor de reacties. Momenteel heb ik al mooie resultaten met mijn kitlens Canon 18-55. Maar ik ben dan ook niet veel gewend hoor.

Waar kan ik ween winkel vinden waar ik de lenzen eens kan testen? Konijneberg weet ik maar is niet bij de deur. Ik woon in Belgie, Brussel.
                    | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

Comment

Working...
                    X