Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D80 lenzen

Hallo,

Ik ben van plan de Nikon D80 aan te schaffen. De prijs van de body valt goed mee (599 euro). Nu is de volgende vraag, welke lenzen?

Ik wil er de volgende dingen mee doen:

- alledaags gebruik (feestjes en familie, zowel binnen als buiten)
    - portret, landschap, citrytrips
    - Natuurfotografie (vogels)
    - macrofotografie

Nu dit zijn veel uiteenlopende dingen. Ik zal dus ook op termijn naar minstens 4 lenzen moeten gaan denk ik. Nu is mijn vraag, welke lens voor welk soort?
    Iemand aanbevelingen?

Re: Nikon D80 lenzen

Misschien eerst even zeggen hoeveel geld je aan je lenzen wilt hangen?
    Nice pen, bet you write good stories with it.
    Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

Comment

500-600 euro.

Ik wil ze wel niet direct allemaal kopen
      Beginnen met 500-600 euro. Daarna doorsparen voor de volgende.

Comment

met een 18-200 VR kun je al veel , welliswaar niet goedkoop, alternatief 18-135
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Om te beginnen een Tamron 17-50 2.8 en een Nikkor 50 1.8, dan zal het geld wel ver op zijn. Maar voor portret, landschap en alledaags ben je voorzien. Gewoon doorsparen voor een lange tele(zoom) voor de vogeltjes en een macrolens.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Om te beginnen een Tamron 17-50 2.8 en een Nikkor 50 1.8, dan zal het geld wel ver op zijn. Maar voor portret, landschap en alledaags ben je voorzien. Gewoon doorsparen voor een lange tele(zoom) voor de vogeltjes en een macrolens.
            dat lijkt mij ook de beste optie
            daarna kan je misschien een 90mm van tamron kopen, die kan je namelijk ook voor portretten gebruiken.
            Nice pen, bet you write good stories with it.
            Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

Comment

Kzit een beetje in de zelfde situatie.

Ik ben van plan de volgende lenzen binnen dit en .... aan te schaffen

sigma 10-20 (breedhoek)
              Tamron 17-50 2.8 (standaardzoom)
              nikkor 50 1.8 (portret)
              sigma 150 2.8 (macro)
              nikkor 70-300 vr ("telezoom")

Deze setup geeft me alle mogelijkheden, zijn allen degelijke lenzen en niet overdreven in prijs. Uiteraard zou ik ook graag de 70-200 vr van nikon hebben, maar 1600/1800 euro is overdreven voor een hobby.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B&W Bekijk bericht
                Kzit een beetje in de zelfde situatie.

Ik ben van plan de volgende lenzen binnen dit en .... aan te schaffen

sigma 10-20 (breedhoek)
                Tamron 17-50 2.8 (standaardzoom)
                nikkor 50 1.8 (portret)
                sigma 150 2.8 (macro)
                nikkor 70-300 vr ("telezoom")

Deze setup geeft me alle mogelijkheden, zijn allen degelijke lenzen en niet overdreven in prijs. Uiteraard zou ik ook graag de 70-200 vr van nikon hebben, maar 1600/1800 euro is overdreven voor een hobby.
                Zoek eens naar een 2de hands Nikkor 80-200, die heb je voor een prijs rond die (denk ik) van de 70-300VR en je zult er veel meer plezier van hebben. Ik heb nog de 'antieke' schuifzoom, maar deze werkt perfect.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hallo

Je kan beginnen met de gekende nikon kitlens de 18-70. Deze is zéér goed en heb je al een mooi bereik.

Daarbij kan je de sigma 70-300 DG apo macro kopen.

Je hebt dan een mooi bereik van 18 tot 300mm

Groeten Davy
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

lees dit verhaal eens

Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

599€ voor de D80? Waar vind je deze zo goedkoop, of gaat het hier over een tweedehandsmodel?
                      Vriendelijke groeten, Sven
                      Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svendc Bekijk bericht
                        599€ voor de D80? Waar vind je deze zo goedkoop, of gaat het hier over een tweedehandsmodel?
                        kijk maar eens op
                        studio73

Mijne D80 komt daar ook van, samen met een Nikkor 18-200 VR
                        al bijna één jaar geleden
                        Nu ben ik op zoek (sparen) voor een objectief met meer lichtsterkte (2.8)
                        Nikon D90 , Nikkor 18-200 VR , SB600, Tamron 17-55 F2.8

Comment

Working...
                        X