Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma erkent nu ook Pentax en Sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma erkent nu ook Pentax en Sony

Sigma 70-200 and 50-150 f/2.8 APO EX DG for Pentax and Sony

Eindelijk komt Sigma nu ook met HSM objectieven voor Pentax en Sony. Is dit een teken van een kentering, of gewoon even een snelle inhaalbeweging om Pentaxians and Sonyans zoet te houden?

Allicht is 't gewoon deel van de tendens. De groeimarkt zijn al een tijdje niet meer de P&Ss, nu zijn de DSLRs aan de orde, ideaal dus voor een objectievenmaker.

Persoonlijk ben ik blij dat ik vorige week eindelijk m'n nauwelijks nog gebruikte Sigma EX70-200/2.8 van de hand deed, toen een dergelijk objectief nog moeilijk te krijgen leek voor Pentax. Nu had ik er mss minder voor gekregen.

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Re: Sigma erkent nu ook Pentax en Sony

Oh... de nieuwe Sigma APO 120-400mm f/4.5-5.6 DG OS HSM en Sigma APO 150-500mm f/5-6.3 DG OS HSM zullen er ook komen in HSM voor Pentax en Sony!

Blijkbaar haalt Sigma nu toch alle APS-C merken over dezelfde kam... 't Werd tijd...

Even afwachten op de prijzen en reviews, maar mss is dit wel de telekant waar veel Pentaxians op zitten te wachten...

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Ik geloof niks van erkenning van Pentax danwel Sony, het zal wel gewoon commercie zijn: Ze zien er een markt in, ze doen het echt niet omdat het zo zielig vinden...
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ze zien er een markt in, ze doen het echt niet omdat het zo zielig vinden...
        Inderdaad, maar ik denk niet dat Wim iets anders bedoelde . Met het groeiend aantal Sony & Pentax dslr's en -gebruikers zat dat er toch aan te komen. Maakt niet uit waarom ze de lenzen produceren, zolang ze het maar doen . Nu enkel nog wachten tot ze in de winkel liggen.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Heel interessant....

En niet vergeten dat Tamron met hun scherp geprijsde 70-200 SP nog op de proppen moet komen

Serieuze concurrentie voor de Pentax 60-250mm dus, ben eens benieuw hoe deze lenzen het tegen mekaar gaan opnemen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
            En niet vergeten dat Tamron met hun scherp geprijsde 70-200 SP nog op de proppen moet komen
            Ik heb enkel geen idee waarom Tamron er zo eindeloos lang over doet...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Inderdaad, maar ik denk niet dat Wim iets anders bedoelde . Met het groeiend aantal Sony & Pentax dslr's en -gebruikers zat dat er toch aan te komen. Maakt niet uit waarom ze de lenzen produceren, zolang ze het maar doen . Nu enkel nog wachten tot ze in de winkel liggen.
              't Werd indertijd waarschijnlijk niet commercieel verantwoord geacht door Sigma om voor het kleine marktaandeel van Pentax en Sony specifiek objectieven te maken. Allicht ook terecht vanuit een economisch standpunt. Vooral als je weet dat beiden in-body stabilisatie hebben en dus eigenlijk geen baat hebben bij expliciet gestabiliseerd glas, en dus een meer specifieke aanpassing nodig hebben dan Canon vs. Nikon. De press releases van de twee langere zooms vermelden dat ook in een voetnoot dat "OS function is not available". De verwijzing naar de voetnoot is weggevallen, maar je mag er prat op gaan dat het op de Pentax en Sony versies slaat. Met de grotere markt voor DSLRs wordt deze extra kost allicht wel verantwoord geacht.

Dat Pentax nu ook SDM heeft, maakt het bovendien technisch makkelijker het nieuwe glas ook voor Pentax te maken. Zo kunnen ze op z'n minst het AF systeem min of meer hetzelfde houden in alle versies, zelfs al moeten ze de OS module weglaten bij Pentax en Sony...

't Is een erkenning die erop wijst dat de markt groter en mogelijk iets meer gedifferentieerd wordt en dat de hegemonie van de grote twee door de derde partij-objectiefmakers niet meer als zo evident wordt beschouwd. Daar kunnen we allemaal enkel beter van worden...

Wim
              Last edited by ishpuini; 31 januari 2008, 11:30.

Comment

Sweet, nu heb ik helemaal meer geen reden om over te stappen naar Canon/Nikon vanwege snellere objectieven voor sport !
                flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                  Sweet, nu heb ik helemaal meer geen reden om over te stappen naar Canon/Nikon vanwege snellere objectieven voor sport !
                  Waarom zou je wel naar één van de kleinere merken willen overstappen ?
                  As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                  like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                    Oh... de nieuwe Sigma APO 120-400mm f/4.5-5.6 DG OS HSM en Sigma APO 150-500mm f/5-6.3 DG OS HSM zullen er ook komen in HSM voor Pentax en Sony!

Blijkbaar haalt Sigma nu toch alle APS-C merken over dezelfde kam... 't Werd tijd...

Even afwachten op de prijzen en reviews, maar mss is dit wel de telekant waar veel Pentaxians op zitten te wachten...

Wim
                    En of we (althans ik toch) er op zitten wachten.

Heb de voorbije maanden bijna het hele internet afgezocht naar een lichtsterke (tele)zoom voor m'n toestel zonder resultaat en nu komt dit goede nieuws tevoorschijn..

Nu alleen nog afwachten wanneer ze op de markt verschijnen en duimen dat de prijs zal meevallen.

I'm (almost) a very happy man...
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Ik heb enkel geen idee waarom Tamron er zo eindeloos lang over doet...
                      Het grappigste is dat Tamron een/zijn 70-200 al enkele jaren geleden had aangekondigd (als ik mij goed herinner 2003...) 't is dus echt inderdaad eindeloos lang

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                        't Werd indertijd waarschijnlijk niet commercieel verantwoord geacht door Sigma om voor het kleine marktaandeel van Pentax en Sony specifiek objectieven te maken. Allicht ook terecht vanuit een economisch standpunt. Vooral als je weet dat beiden in-body stabilisatie hebben en dus eigenlijk geen baat hebben bij expliciet gestabiliseerd glas, en dus een meer specifieke aanpassing nodig hebben dan Canon vs. Nikon. De press releases van de twee langere zooms vermelden dat ook in een voetnoot dat "OS function is not available". De verwijzing naar de voetnoot is weggevallen, maar je mag er prat op gaan dat het op de Pentax en Sony versies slaat. Met de grotere markt voor DSLRs wordt deze extra kost allicht wel verantwoord geacht.

Dat Pentax nu ook SDM heeft, maakt het bovendien technisch makkelijker het nieuwe glas ook voor Pentax te maken. Zo kunnen ze op z'n minst het AF systeem min of meer hetzelfde houden in alle versies, zelfs al moeten ze de OS module weglaten bij Pentax en Sony...

't Is een erkenning die erop wijst dat de markt groter en mogelijk iets meer gedifferentieerd wordt en dat de hegemonie van de grote twee door de derde partij-objectiefmakers niet meer als zo evident wordt beschouwd. Daar kunnen we allemaal enkel beter van worden...

Wim
                        De voetnoot is weggevallen voor alle aangekondigde lenzen op DPreview, maar niet bij de 18-125mm, daar staat (zoals we met logisch verstand allemaal wel zagen) dat het sloeg op Pentax en Sony

Comment

Working...
                        X