Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 nieuwe objectieven voor Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 3 nieuwe objectieven voor Nikon

70-200
    ... It would surprise me if there isn't a newer version is in development ...
    That would would complete the "new serie"
    14-24 24-70 70-200
    All You need is 3 D3's
    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
      Yes, we see it on both our D3's and both 70-200mm's
      I first noticed it last year at the Nikon pro day in Antwerp. I put my 70-200 on the demo D3 for some shots and noticed the vignetting in the viewfinder. I asked Nikon about it and they said there are a couple of lenses in the range that do that, but it's only really in the viewfinder..
      Ligt de oorsprong van de vignettering misschien niet aan de D3 zelf?
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Te grote sensor wil je zeggen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht

I've been led to believe that it's the way the Nikon sensor handles the light. It's much better on the rest of their lenses and the 70-200 remains the last one to be 'updated'
          The lens isn't at fault, it was designed and built to cover the full 35mm film frame, and it does.
          There is no life or death crisis here, but if anyone is thinking of buying a 70-200mm and intends to use it on a D3, then I'd seriously suggest holding onto your money and settle for an 80-200 until Nikon brings out a Nano-superdooper-turbo-XSi version of the lens.

Comment

AF-S 16-85 mm F3,5-5,6 G ED VR

In dit bereik/lichtsterkte heeft nikon toch al heel wat te bieden dacht ik (buiten die 2 extra mm aan de groothoekkant). Voor 730 € mogen we dan toch wel erg sterke optische prestaties en weinig vertekening/vignettering verwachten hoop ik. Ben wel benieuwd want het bereik blijft niettemin erg interessant.
            Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

Comment

Dit is nu een draadje dat stilaan een bewijs lijkt te leveren voor het
              feit dat een fullframe sensor niet hetzelfde is als een als een klassieke 35mm
              filmpelicule.
              Door verschillende bronnen werd vroeger reeds geoppperd dat de lichtinval
              ( stralenbundel ) op de sensor méér loodrechter dient te verlopen om
              alle pixels optimaal te belichten;
              vooral in de range 10mm tot +/- 85 mm en alzo problemen met
              vignettering op te lossen.

Bij de lancering van de D3 van Nikon werden onmiddellijk ook twee nieuwe
              objectieven gelanceerd: 14 - 24 & 24 - 70; dit alhoewel er reeds de beproefde
              "klassieke" 17 - 35 en 28 - 70 bestonden.
              Door velen werd toen beweerd dat dit enkel een verkoopsstrategie is van
              Nikon. Dit geloof ik dus niet.
              Volgens mij werden de twee nieuwe objectieven niet alleen voorzien van een
              nano coating, maar tevens werd het lenzensysteem herdacht om de
              lichtbreking optimaal te laten verlopen voor een fullframe sensor.

Ik denk dat we nog méér dergelijke lenzen mogen verwachten van nikon.

Besluit: 3 soorten objectieven:
              - klassieke objectieven voor analoge fotografie ( uitstervend )
              - DX objectieven voor het digitale APS C formaat.
              - FX objectieven voor het fullframe digitale formaat.
              ( waarschijnlijk is het wel een doordachte strategie van nikon om de term FX
              niet op deze nieuwe lenzen te vermelden! )
              Last edited by dyafani; 6 februari 2008, 11:31.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Working...
              X