Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke circulair polarizing filter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke circulair polarizing filter

ik werkt momenteel een paar maand met een nikon 12-24 lens en had er nu graag een circulair polarizing filter voor gekocht

graag had ik van jullie vernomen welke jullie gebruiken en waar ik dien op te letten
    ik merk dat er een aantal modellen op de markt zijn
    normaal zou ik gaan voor een B+W circulair Pol 77 E
    is dit een verstandige keuze voor op dit type zoomlens
    geertr _ tryouts

Re: welke circulair polarizing filter

Waarom geen Nikon filter? Even kontroleren bij de B+W of je geen 'slim' filter nodig hebt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Kijk hier eens:
      Ik heb momenteel een Nikkor 18-200 VR met een Nikon circulaire polarisatiefilter, diameter 72 mm. Ik heb onlangs een Nikkor 17-55 mm f2.8 aangeschaft en moet nu een nieuwe polafilter kopen omdat deze lens een diameter van 77 mm heeft. Mijn ouwe pola is redelijk grof zodat bij gebruik ervan noch de lensdop, noch de zonnekap nog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Waarom geen Nikon filter? Even kontroleren bij de B+W of je geen 'slim' filter nodig hebt.
        omdat ik liefst een model zou hebben dat op de lens kan blijven zitten, waar de zonnekap overheen kan, en als het even kan, waar ook de lensdop op kan

heb ondertussen gekeken naar de Hoya Pol circular Pro 1 Digital, heeft daar iemand ervaring mee in combinatie met een 12-24 lens?
        geertr _ tryouts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertr Bekijk bericht
          omdat ik liefst een model zou hebben dat op de lens kan blijven zitten, waar de zonnekap overheen kan, en als het even kan, waar ook de lensdop op kan
          Zie post van Armani.

Comment

Enkel misschien wel oppassen bij kleine brandspuntafstanden. Hoeken worden zwart doordat sommige filters 'te dik' zijn... Dus effe checken in de winkel.
            Ben blij met wat je hebt, treur niet om wat je niet hebt...
            Meer info op: www.tomvh.be

Comment

Working...
            X