Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stukken fotograferen voor kataloog

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stukken fotograferen voor kataloog

Ik moet kunststof onderdelen fotograferen om in een kataloog te zetten.
    De stukken zijn ongeveer 10 cm breed en 20 cm lang.
    Welke lens is hiervoor het beste geschikt en hoe is de beste opstelling. Ik heb geen studiomaterieel (flits, paraplu ed...)
    Nikon D300 - Nikon AF-S 80-200mm f/2.8D, Tamron AF-S DX 17-50mm f/2.8, Nikon AF-S 105 mm f/2.8 VR - Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX Nikkor 55-200mm f/4.5-5.6G - SB-800

Re: Stukken fotograferen voor kataloog

Gewoon gaan proberen met je 3 lenzen, dat is toch niet zo moeilijk om dan de beste hiervoor uit te keizen. Een groter probleem zal de achter/ondrgrond en belichting vormen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Zou dat niet lukken met een grotere versie van:
      Ik heb al een paar keer op BD reeds verschillende soorten ministudio's gezien. De meeste werden gemaakt van kartonnen dozen met vensters erin uitgesneden.Daarna werden in deze vensters papier geplakt. Misschien is de versie van mij totaal overbodig en hebben de meesten reeds zulk een ministudio gemaakt. Benodigdheden ; 2
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Ik denk dat als je een doos neemt van 50 breed, die aan de voor- en boven kant open maakt en aan de binnenkant bekleedt met wit papier (beneden achter de hoek met het papier afronden), dat je dan prima foto's kunt maken. Je kunt werken met enkle lampen maar wellicht krijg je ook prima resultaat als je de ingebouwde flitser gebruikt met een gewoon vel A4 er voor/omheen gebogen om alles diffuus te maken.
        Als lens zou je 55-200 denk ik de beste resultaten geven op deze schaal.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Working...
        X