Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke lens?

Oorspronkelijk geplaatst door hilde Bekijk bericht
    Ik denk ook aan een D400, maar dacht aan een
    Canon EF 24-105 mm F4.0 L IS USM.
    T'is wel voor bewegende beelden op afstand.(voetbal ed.)

Die 24-105 L F4 schijnt een uitstekende lens te zijn. Maar ik vrees dat je voor voetbal met 105 mm wat te kort gaat komen. Ik heb zelf al regelmatig voetbalwedstrijden gefotografeerd, telkens met de 70-200mm L F4, en voor beeldvullende foto's is dat wel het minimum voor mij.
    Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meneer Peeters Bekijk bericht
      Voor concerten ga je met de 70-200 L F4 niet toekomen, ook niet met de IS versie. Voor buitensport zijn beide exemplaren wel zeer geschikt. Brandpuntkeuze is natuurlijk afhankelijk van hoe dicht je bij de actie kan komen.

Voor concerten zou ik opteren voor een lichtsterke prime (85mm 1.8 bijvoorbeeld). Tweedehands zijn die goed te vinden voor minder dan 300 euro.

Voor een budget van 800 euro kan je gaan voor een 70-200 L 4.0 en een tweedehands 85mm 1.8. Of omgekeerd. Ikzelf heb de 70-200 L 4.0 en ben daar uiterst tevreden over, het is enkel voor indoorsport dat ik binnenkort ga upgraden naar de dure 2.8 versie (1150 euro) en mijn F4 versie dus te koop zal zetten in de komende weken/maanden.

Ook de Sigma 70-300 is voor zijn geld een goede lens, minder in kwaliteit en snelheid dan de 70-200 van Canon maar wel 100mm meer...

Good luck
      ik ben aardig verschoten van mijn 70-200 f4 IS L USM hoor , je kan er zonder moeite toch wel redelijk donkere concerten mee gaan trekken
      een deel van de foto's die je hier kunt zien , zijn met deze lens gemaakt ,
      de rest is met mijn niet te missen 50 f1.8
      kleine opmerking : de 70-200 f4 met stabilisatie vangt 4 stops op , en de 70-200 f2.8 vangt er 3 op , in principe heb je dus het zelfde met de f4 versie , maar wel een stuk goedkoper
      groeten, Sebastiaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan roes Bekijk bericht
        kleine opmerking : de 70-200 f4 met stabilisatie vangt 4 stops op , en de 70-200 f2.8 vangt er 3 op , in principe heb je dus het zelfde met de f4 versie , maar wel een stuk goedkoper
        Hoeveel stops je juist wint weet ik niet, maar een (snel) bewegend onderwerp zet je in slechte lichtomstandigheden niet stil met IS, daar heb je dus echt wel die extra lichtsterkte nodig.

Voor concerten kan IS heel nuttig zijn, zoals op jouw foto's te zien is, maar de artiesten zitten zowat volledig stil, als je te maken hebt met wat hevigere genres ga je die met 1/60 bijvoorbeeld moeilijk scherp krijgen. IS reduceerd de beweging van de fotograaf, niet van het onderwerp...

Wat scherpte en beeldkwaliteit betreft is de IS versie van de 70-200 F4 volgens tests de beste van de 4 Canons, maar of je dat met het blote oog kunt zien?

Comment

Surfergirl check pm/mail

Comment

Op een 400D zet je naar mijn mening geen 70-200 2.8, die lens is veel te zwaar voor het kleine toestel. Ik heb het gehad en dan lag het toestel echt niet goed meer in de hand.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Als je een 70-200 lens gebruikt dan neem je de lens vast en niet het toestel. En dat ligt dan uitstekend in de hand.

Voor surfen heb je minder aan de IS want je sluiter moet voldoende snel zijn. Blijf inderdaad bij Canon USM lenzen anders zal je focus problemen krijgen.

Ook ik doe vandaag dansoptredens met de 70-200/F4 omdat ik geen budget heb om een F2.8 aan te schaffen. Ik denk er vandaag eigenlijk alleen over om deze ooit eens te upgraden naar de F4 IS versie. Die IS is dan niet voor dans maar eerder voor portretten.

Enkele voorbeelden. http://www.easymoving.be/Foto/070518_TheWiz/index.html
              Last edited by FotoDirk; 18 januari 2008, 08:30.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                Op een 400D zet je naar mijn mening geen 70-200 2.8, die lens is veel te zwaar voor het kleine toestel. Ik heb het gehad en dan lag het toestel echt niet goed meer in de hand.
                geen enkel probleem mee... heb een grip op de cam dus dat helpt misschien wel.

Je hand gaat sowieso onder de lens... ik heb nog nooit iemand met slr zien werken waar die 2 handen op de body alleen heeft

Ik heb de Sigma 70-200 2.8 en heb qua AF-snelheid niet te klagen. OK, de Canon is misschien wel sneller in AF maar dat verantwoord voor mij het prijsverschil niet.
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  ik gebruik een 100-400 op mn 400D, en eigenlijk vind ik dat geen probleem hoor qua grootte
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    ik gebruik een 100-400 op mn 400D, en eigenlijk vind ik dat geen probleem hoor qua grootte
                    Je body is een klein zwart doosje met een sensor in
                    Verouderd voor je het weet
                    De foto wordt nog altijd in de eerste plaats door de lens gevormd
                    Misschien kan een betere body er nog meer uithalen, maar er is niets op tegen dure lenzen op een goedkope body te zetten
                    Een voordeel van de 400D body met een zware lens is zelfs dat het totaalgewicht minder wordt (zeker als je de tripod ring erafdoet)

Daarenboven is voor lang telewerk een crop camera sterk in het voordeel wegens de 1.6 vergroting, en het gewicht van de XXD reeks is toch niet zoveel groter dan de XXXD's

En om de geruchtenmolen nog een duwtje te geven: een aantal 100-400 gebruikers hebben een verminderde AF nauwkeurigheid (minder hits) met deze lens op een 40D in vergelijking met de 400D en de 30D, zeker met een 1.4 extender (die afgeplakt zeer acceptabel werkt op een 400D en dan is het geheel wel in evenwicht op statief )

Je kan met deze combinatie trouwens zeer dikwijls uit de hand werken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      En om de geruchtenmolen nog een duwtje te geven: een aantal 100-400 gebruikers hebben een verminderde AF nauwkeurigheid (minder hits) met deze lens op een 40D in vergelijking met de 400D en de 30D, zeker met een 1.4 extender (die afgeplakt zeer acceptabel werkt op een 400D en dan is het geheel wel in evenwicht op statief )
                      dat is goed om weten
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                        geen enkel probleem mee... heb een grip op de cam dus dat helpt misschien wel.

Je hand gaat sowieso onder de lens... ik heb nog nooit iemand met slr zien werken waar die 2 handen op de body alleen heeft

Ik heb de Sigma 70-200 2.8 en heb qua AF-snelheid niet te klagen. OK, de Canon is misschien wel sneller in AF maar dat verantwoord voor mij het prijsverschil niet.
                        Ik had ook een grip, en in portret stand vond ik het dan nog wel goed. Maar in landscape was het voor mij echt niet leuk om mee te werken. Je houd dan met je ene hand een zware lens vast en in de andere hand precies niks meer.
                        Zal ook wel een stuk gewoonte zijn misschien. Maar een grotere body werkt leuker en veel leuker met een grote lens er op.
                        Als ik momenteel moet kiezen tussen een 10D en 400D, neem ik de 10D hoewel die op de meeste punten zwakker is.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door surfergirl Bekijk bericht

ok dan staat het vast: ik ga voor de tweedehands 70-200 f4 en de 85mm 1.8
                          Zoals hier nog al iemand zei, ik zou eerder voor de 50mm 1.8 gaan op de 400D.
                          Ligt buiten het bereik van je 70-200 dus meer bruikbaar. Je kan ze dan ook gebruiken als je wat breder wil gaan en niet enkel voor de lichtsterkte.

Comment

Working...
                          X