Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

35 of 50 mm voor Nikon D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 35 of 50 mm voor Nikon D50

ik geraak er maar niet uit, een 35 mm of een 50 mm voor mijn Nikon D50
    De bedoeling is om een lichtsterkere lens te hebben voor de wintermaanden.
    Ik fotografeer vooral treinen (in beweging) en heb daarvoor een korte sluitertijd nodig en bijgevolg voldoende licht.
    Heeft iemand ervaring met het verschil tusen een 35 en een 50 mm.
    groeten,
    Hubert

Re: 35 of 50 mm voor Nikon D50

Heb je de kit lens niet? Je kan dan toch zo het verschil duidelijk maken tussen 35 en 50mm.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

zonder twijfel de 35, maar

als je je diafragma gaat opengooien om veel licht te vangen wordt je scherptediepte zo klein dat je maar een gigantisch klein stukje scherp gaat hebben van je trein
      los van het feit of dit wenselijk is, als de trein voorbijraast is het nog eens bijzonder moeilijk om juist dit stukje te kiezen, dus ik weet het toch zo niet hoor

Comment

Ik heb de 50mm en gebruik hem bijna niet, het is een onhandige maat die 50 mm ( net geen tele en geen groothoek) achteraf had ik beter de 35 mm willen hebben dat is op de nikon dan een 52,5 mm en dat komt aardig overeen met een standaard lens
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

Comment

Ik heb ze beide en de 50mm gebruik ik eigenlijk niet meer sinds ik de 35 heb.

35 is gewoon net even prettiger, vooral in huis.
          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Als ik zo naar de (toffe) foto's op je site kijk, dan lijk je toch de treinen meestal breed te fotograferen. Dus ik zou een 35mm opteren boven de 50mm.

Ik fotografeer zelf ook graag eens treinen, en kan je zo'n lichtsterk objectief warm aanbevelen! (heb zelf de 50mm F1.8). Die maakte dikwijls een wereld van verschil in vergelijking met m'n kitlens .

mvg

Comment

Als ik dat hierzo lees is de 17-55 boven de 35mm waardeloos
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Naast de 35mm van Nikon is er ook de 30mm F 1,4 van Sigma, die hier op het forum ook geprezen wordt voor zijn scherpte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Als ik dat hierzo lees is de 17-55 boven de 35mm waardeloos
                  Ik zou inderdaad met de Nikkor 17-35 + nog een 85mm toekomen voor 90% van mijn foto's. Maar om nu te zeggen dat een 17-55 boven de 35mm waardeloos is is een beetje overdreven vind ik
                  Ik zou die kant van de zoom wel minder gebruiken.

Op mijn Nikon gebruikte ik alleen primes en de 35mm was degene die ik het vaakst gebruikte.

grts

Comment

Allemaal heel bedankt voor de reacties
                    ik gebruik de 18/70 lens en stel vast dat ik voor de meeste foto's ergens tussen de 35 en de 50 fotografeer, vandaar mijn twijfel
                    ik zal er nog eens rustig over nadenken
                    groeten,
                    Hubert

Comment

35mm F2 is een erg leuke lens (heb geen Nikkor exemplaar, wel een Distagon 35ZF F2);
                      Planar 50ZF F1.4 daarentegen zit erg weinig op toestel (alleen bij speciale omstandigheden)

Anderzijds is de Nikkor 50 F1.8 echt een koopje
                      Last edited by mexicano; 17 januari 2008, 16:20.
                      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door treinspotter Bekijk bericht
                        Allemaal heel bedankt voor de reacties
                        ik gebruik de 18/70 lens en stel vast dat ik voor de meeste foto's ergens tussen de 35 en de 50 fotografeer, vandaar mijn twijfel
                        ik zal er nog eens rustig over nadenken
                        Desnoods neem je zowel de 35mm als de 50mm, voor 't geld dat de 50mm kost

Comment

Working...
                        X