Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke combinatie voor Nikon D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke combinatie voor Nikon D200

Momenteel heb ik een Nikon D200 met een Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC lens en helemaal niet tevreden over deze combinatie.

Ik gebruik de camera het meest om foto's te schieten op vakantie of op familiefeesten (binnenshuis)

Nu wens ik een nieuwe combinatie te kopen om de camera beter tot zijn recht te laten komen .

- De Nikon SB-600 Speedlight EN de Nikkor AF-D 50mm F 1.8 prime

OF

- de Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI lens

Wat denken jullie dat ik het beste kan toevoegen aan mijn setup ?

De combinatie moet een beetje all around blijven en er kan nog altijd iets bijgevoegd worden in de toekomst.
    Nikon D200 - Sigma 18-200mm 3.5 6.3 - SB-600 - Sandisk Extreme IV

Re: Welke combinatie voor Nikon D200

Misschien eens uitkijken naar een goede tweedehands 17-55/2.8 ?
    Ideale lens voor hetgeen je beschrijft.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Zonder twijfel, niets, maar dan ook niets overtreft hier de merkeigen objectieven van Nikon zolang je deze niet hebt, blijf je ondanks alles op je honger zitten
      En dan praten we nog niet over de nieuwe 14-24 AFS f2.8, en de 24-70 AFS f2.8 werkelijk het beste wat Nikon ooit maakte
      Er stond hier reeds ergens een testvergelijk van een Canon Prime 14mm vergeleken met de Nikon 14-24 AFS op 14mm, en getest op een Canon topcamera, wel de 14mm prime kwam nog niet aan de hielen van de 14-24 zoom gebruikt op 14mm als dat geen goede referentie is
      Nikon maakt zonder twijfel ook minder goede objectieven , om er maar één te noemen, de 12-24 AFS f4 is hier werkelijk een toonbeeld van hoe het niet moet, als je niet weet wat CA (chromatische abberatie) is kan je dat hier bij dit objectief metteen aan den lijve ondervinden

Comment

> Ik gebruik de camera het meest om foto's te schieten op vakantie of op familiefeesten (binnenshuis)
        > - De Nikon SB-600 Speedlight EN de Nikkor AF-D 50mm F 1.8 prime

Ik heb de 35/f2 en de 50/1.4 voor situaties met weinig licht. Maar als je over "binnenhuis" spreekt, zit je vaak met te weinig licht - zelfs voor die snelle primes - waardoor een flash echt wel nodig is (foto of geen foto). Ik heb echt geen seconde spijt gehad van mijn SB800 al is het even wennen om foto's met flash te trekken (bouncen, witbalans, etc).

C.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht

tweede hands kost ie toch ook nog 900€... maar is top natuurlijk...

als je het een beetje betaalbaar wilt houden: tamron 17-50mm waar ook heel veel goeds over gezegd wordt...

er bestaat ook een 35-70mm van nikon 2.8 die je voor een goede 200€ tweedehands kan kopen...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

De 17-55 is zeker een top lens en momenteel veel op de 2dehands markt beschikbaar tegen 'redelijke' prijzen. Dikwijls zijn het lenzen die bijna niet gebruikt zijn.

Maar als groothoek minder belangrijk is en het budget beperkt is, ga eerst voor de Tamron. Deze lens is prima en scherp vanaf 2.8 (als je een goed exemplaar hebt, dus testen alvorens te kopen)

Deze kan je ook voor een prijske 2de hands vastkrijgen.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Zonder twijfel, niets, maar dan ook niets overtreft hier de merkeigen objectieven van Nikon zolang je deze niet hebt, blijf je ondanks alles op je honger zitten
              En dan praten we nog niet over de nieuwe 14-24 AFS f2.8, en de 24-70 AFS f2.8 werkelijk het beste wat Nikon ooit maakte
              Er stond hier reeds ergens een testvergelijk van een Canon Prime 14mm vergeleken met de Nikon 14-24 AFS op 14mm, en getest op een Canon topcamera, wel de 14mm prime kwam nog niet aan de hielen van de 14-24 zoom gebruikt op 14mm als dat geen goede referentie is
              Nikon maakt zonder twijfel ook minder goede objectieven , om er maar één te noemen, de 12-24 AFS f4 is hier werkelijk een toonbeeld van hoe het niet moet, als je niet weet wat CA (chromatische abberatie) is kan je dat hier bij dit objectief metteen aan den lijve ondervinden
              Heb ik ook al naar gezocht want de lens is echt men ding denk ik , maar nog niet gevonden op tweedehands sites.
              Nikon D200 - Sigma 18-200mm 3.5 6.3 - SB-600 - Sandisk Extreme IV

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijnvdl Bekijk bericht
                Heb ik ook al naar gezocht want de lens is echt men ding denk ik , maar nog niet gevonden op tweedehands sites.

Als ik op www.fotoappratuur.nl & www.marktplaats.nl kijk dan zie ik er toch verscheidene staan hoor. Het is niet omdat de aanbieder ze samen met een body aanbied, dat hij ze niet apart wil verkopen.

Als je de lens nog nooit geprobeerd hebt, dan zou ik dat toch eerst maar eens doen.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  er bestaat ook een 35-70mm van nikon 2.8 die je voor een goede 200€ tweedehands kan kopen...
                  Dat is wel een heel scherp prijsje hoor. Ik denk toch dat je meer richting 350 moet gaan, voor een net exemplaar.

Maar over die 50mm die je zelf noemt. Super lens, maar naar mijn mening binnenshuis enkel geschikt als portretlens. Zeker op een crop-body is hij niet breed genoeg. Of je moet heeeeel groot wonen

28-75 is top, maar 28mm is ook nog niet echt breed. Zet jouw lens, die je nu hebt eens op 28mm en kijk dan of je het breed genoeg vind, binnenshuis.
                  Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
                    Dat is wel een heel scherp prijsje hoor. Ik denk toch dat je meer richting 350 moet gaan, voor een net exemplaar.

staat met nog een dag te gaan op ebay op 116€... mijn ervaring zegt mij dat hij niet boven de 200€ zal gaan...

en hier... 199 nog 11uur te gaan... nog niemand geboden...

Last edited by d_oracle; 28 december 2007, 11:44.
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ja, ik zie het. Ik ben benieuwd. Op marktplaats gaan de biedingen over de 300 euro heen en degende die ik heb verkocht ging ook voor 350,- weg.
                      Ik heb ze maar even in volgen gezet.... Wie weet
                      Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

staat met nog een dag te gaan op ebay op 116€... mijn ervaring zegt mij dat hij niet boven de 200€ zal gaan...

en hier... 199 nog 11uur te gaan... nog niemand geboden...

http://cgi.benl.ebay.be/Nikon-35-70m...sid=p1638.m122
                        Wacht dan maar tot enkele minuten voor het verlopen van de biedingen. Dan kan het nog heeeeeel hard gaan.

Hubert
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Wacht dan maar tot enkele minuten voor het verlopen van de biedingen. Dan kan het nog heeeeeel hard gaan.

Hubert
                          d'r zit alvast ééntje tussen die je met NU-Kopen onmiddellijk aan 250€ hebt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijnvdl Bekijk bericht
                            Momenteel heb ik een Nikon D200 met een Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC lens en helemaal niet tevreden over deze combinatie.

Ik gebruik de camera het meest om foto's te schieten op vakantie of op familiefeesten (binnenshuis)

Nu wens ik een nieuwe combinatie te kopen om de camera beter tot zijn recht te laten komen .

- De Nikon SB-600 Speedlight EN de Nikkor AF-D 50mm F 1.8 prime

OF

- de Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI lens

Wat denken jullie dat ik het beste kan toevoegen aan mijn setup ?

De combinatie moet een beetje all around blijven en er kan nog altijd iets bijgevoegd worden in de toekomst.

Koop geen prul glas.............ga voor de 17-55 2,8 en je zal zeer content zijn.
                            Nikon spul

Comment

d'r zit alvast ééntje tussen die je met NU-Kopen onmiddellijk aan 250€ hebt...
                              Das geen €116 hé.

Ik koop soms ook aan nu kopen(als de prijs goed is) want het gebeurd wel meer dat de biedingen over de nu kopen gaan.(idioot maar het gebeurd, vooral als er slordig met automatisch bieden is omgesprongen)

Hubert
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                              X