Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke combinatie voor Nikon D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke combinatie voor Nikon D200

Oorspronkelijk geplaatst door stijnvdl Bekijk bericht
    idd met SB-600 gedaan.

Er moet nog bijgezegd worden dat het om 12:00 de middag was (dus er was in huis HEEL veel lichtinval langs links en rechts)

Het diafragma heb ik zo gezet omdat ik wilde vermijden dat er personen onscherp op de foto gingen staan.

Ik heb daarnet een paar testen met en zonder BBL gedaan en zie eigenlijk weinig verschil !

Ik weet het ook nietmeer wat ik misdoe ! Denk eerder dat het aan de ISO ligt . misschien was ISO400 beter geweest, maar met zo een flits normaal ...
    ISO waarde aanpassen heeft alleen invloed op het bereik van de flits en (zie mijn vorig bericht) de invloed van het omgevingslicht (ook op de witbalans).

Probeer nog eens met f5.6 ipv 11 en let erop dat de flits zeker op TTL staat (en niet TTL-BL) . Kijk ook eens of je flitsinstelling op de camera "normaal" staat ttz geen anti-rode ogen , geen slow-sync oid ...

Good luck

Silent M.

Comment

de instellingen op het toestel voor de flits stonden goed.

Zal volgende keer proberen met een groter diafragma(Gaat de hele groep dan nog scherp zijn ?) en de flits op TTL.

Vind het toch raar dat ik zo een resultaten krijg.
      Zou ik er nog iets aan kunnen doen in photoshop ? (heb de RAW file nog)
      Nikon D200 - Sigma 18-200mm 3.5 6.3 - SB-600 - Sandisk Extreme IV

Comment

Ik denk dat daar inderdaad het probleem zal liggen : volgende keer op f5.6 proberen (of beter nog op voorhand met een geduldig model). Scherptediepte mag geen probleem stellen met deze waarden .

In Photoshop (of Capture NX ) kan je inderdaad een en ander redden doch je zit met +/- 2 stops onderbelichting. Het zal dus altijd ten koste gaan van de kwaliteit.

Bye

Silent M.

Comment

Ik heb al mijn foto's van het laatste kerstfeestje getrokken met mijn Nikon D50, Nikkor 18-200VR en de SB600.

Voor het gemak heb ik mijn camera op diafragmavoorkeur F8 gezet, en de speedlight op het plafond gericht, TTL en sterkte op +0.3. Sluitertijd is dan ook standaard op 1/60.

Nagenoeg al mijn foto's waren scherp en voldoende belicht.

Ik had voordien ook al eens geprobeerd op F11, maar dan heb je inderdaad last van onderbelichting en voor de scherptediepte in de huiskamer is het helemaal niet nodig.

Even off topic; heb voor de eerste keer gebruik gemaakt van een grijskaart, en de foto's via de curves in CS2 daarop gecorrigeerd, met een fantastisch resultaat wat betreft realistische kleuren. Zeker een aanrader voor binnenkamerfoto's onder gloeilampverlichting!
          Mvg, Dirk

Comment

Working...
          X