Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breedhoek - Nikon.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Breedhoek - Nikon.

Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
    Meer en meer ben ik er van overtuigd dat het de Sigma 10-20 gaat worden. Die 2mm is - voor mij en onverwacht - toch een grote verschil ... Ga de beide lenzen uiteraard eerst eens proberen te testen en dan kopen maar ...

Ik neem aan dat het kopen van glas een voortdurende evolutie is en dat dit niet de eindfase zal zijn ...

Groetjes en bedankt voor de input!

Mono
    Veel succes met je keuze en als je de sigma10-20 hebt laat dan maar zo rap mogelijk wat prentjes zien hier. Dankzij dit topic hier ben ik overtuigd om mij de Tokina 12-24 te gaan halen. Weliswaar 2mm minder maar degelijke kwaliteit en bijlange zo duur niet als de nikor 12-24. Dan schieten er nog wat centjes over voor de 70-200 2.8 VR die ik voor 2008 nog op mijn verlanglijstje staan heb
    BD0723BE

Comment

Uiteraard blijven we verder zoeken en vergelijken ...

Vond het volgende:

http://zoom.nl/forum/viewtopic.php?t=8608

En meer specifiek:

Heb nog wel even aan de Sigma 10-20 gedacht (vanwege net iets meer groothoek) maar die werd mij door een bevriende fotohandelaar afgeraden - hij was zelf geschrokken hoeveel vignettering de Sigma gaf in combinatie met de D70s, iets wat hij op andere kamera's niet zo sterk gezien had

Daar ik een D70s heb wil ik er toch het fijne van weten. Wat moet ik verstaan onder vignettering?

En daar is de twijfel weer ...
      ach koop toch gewoon een Sigma er zijn steeds voor- en nadelen ...
      koop nu gewoon de Tonika, niets dan lof over dat lensje

Het gaat alleen over die 2mm die de Sigma meer heeft ...

Gegroet ...

Comment

Ik denk dat ik even zal wachten tot de tests en prijzen bekend zijn van de tokina 11-16 F2.8

de lichtsterkte en de mm meer aan groothoek is zeer mooi meegenomen, hopelijk presteerd die lens ook goed op 2.8
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
          Ik denk dat ik even zal wachten tot de tests en prijzen bekend zijn van de tokina 11-16 F2.8

de lichtsterkte en de mm meer aan groothoek is zeer mooi meegenomen, hopelijk presteerd die lens ook goed op 2.8
          Ik wist niet dat deze op komst was.
          Is dit geen fisheye?
          Wanneer komt hij uit?

Gr Kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ik zocht even.

http://www.dpreview.com/news/0711/07111601tokina116.asp

woww die lijkt veel op de 12-24 zeg.
            Iik ben benieuw naar deze lens zeg.
            Ik stond op het punt de sigma 10-20 te kopen maar nu wacht ik even.
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
              Ik zocht even.

http://www.dpreview.com/news/0711/07111601tokina116.asp

woww die lijkt veel op de 12-24 zeg.
              Iik ben benieuw naar deze lens zeg.
              Ik stond op het punt de sigma 10-20 te kopen maar nu wacht ik even.
              Als ze even goed is als de 12-24 wordt ze met die F2.8 en een mm'tje meer wel dé lens voor interieurfotografie.
              fotosite

Comment

@ KvP: je bent niet de enigste die zit te wachten. die f2.8 zou echt wel eens zeer handig kunnen zijn. en die 1mm voordeel tov 12-24 ook.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Working...
                X