Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breedhoek - Nikon.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Breedhoek - Nikon.

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
    voordeel bij de tokina 12-24 is de bouw en de constante lichtsterkte f4
    voordeel bij de sigma 10-20 is de extra 2mm
    Ik vraag altijd af als ik dit lees wat er nou precies mis is met de bouw van de Sigma
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heb D70 en oa een Sigma 10-20. Heb de Tokina in handen gehad.
      Verschil van 2mm in de breedhoek is groter dan je denkt....

Voorbeeldfoto: hier klikken
      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik vraag altijd af als ik dit lees wat er nou precies mis is met de bouw van de Sigma
        Sigma moet qua bouw in niets onderdoen voor Tokina en zeker niet voor Tamron.
        De EX objectieven zijn vaak ook véél steviger gebouwd dan wiebelende "budget" Canon of Nikon objectieven.

BTW, ik heb geen aandelen van Sigma, maar wél veel gebruikservaring...

Comment

ik heb een lichtsterke 1,8 20mm Sigma EX DG ASF RF in aanbieding met polarisatiefilter

zie: http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...d_product=8762

is een 2tal maanden oud

moet weg door mijn overstap naar ander kamp (canon)

indien interesse mag je deze altijd komen testen

mijn vraagprijs: 300 euro (geen gebruikssporen en alles met originele verpakking)
          Fuji XPRO1

Comment

Ben ook razend enthousiast over mijn Tokina 12-24 mm. Formidabele lens voor zijn prijs; m.i. is de Nikon natuurlijk ook perfect, maar het enorme prijsverschil niet waard !

Groetjes

Marc
            NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

Comment

Ofwel moet je de fish-eye van Nikon kopen: de 10.5/2.8. Schitterende optiek met uiteraard een heel speciaal effect. Hier een link met 3 voorbeelden: http://forum.belgiumdigital.com/show...ghlight=parijs

Zalig lensje gewoonweg!
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik bedoel niet dat sigma geen stevige lenzen maakt hoor. Maar de Tokina's zijn gekend voor hun stevige lenzen die je maar niet kapot kan krijgen.

Ze noemen niets voor niets tankina.

Tamron vind ik zeker niet stevig.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bke Bekijk bericht
                  Ik heb zelf ook sinds anderhalf jaar de Tokina 12-24: dit is een van mijn meest gebruikte objectieven, heb er vele duizenden foto's mee gemaakt. Ik heb voor dit objectief gekozen omdat ik er zoveel goeds over gelezen had.

De bouwkwaliteit van dit objectief vind ik zeer goed, voelt zeer stevig aan. Het is wel geen AF-S objectief, maar toch vind ik hem voldoende snel. Focus hunten doet die bijna niet.

Optisch vind ik het objectief vrij goed. Hij heeft wel wat last van lens flare. Dus als je landschappen wilt fotograferen met de zon in, zou je wel eens ongewenste effecten kunnen krijgen. Al bij al heb'k er nog niet veel last van gehad. In sommige omstandigheden heeft 't objectief ook lichtjes last van CA. Tot slot, met het diafragma volledig open, F4, zijn de foto's al zeer bruikbaar. Globaal gezien ben ik heel tevreden over dit objectief. Prijs/kwaliteit dik in orde!

Hier heb je ook eventueel een voorbeeld van mij: http://users.telenet.be/bartv/tokina1224.htm

Ik wil natuurlijk niet persé 'mijn' objectief opdringen: Ik heb geen ervaring met de Sigma 10-20, maar ik zou deze ook zeker eens in overweging nemen. 10mm tegen 12mm lijkt niet zoveel verschil, maar 't geeft je volgens mij op een DX-camera ergens een 10% extra breedhoek in vergelijking met 12mm.

In ieder geval veel success met de keuze! Een breedhoek zal een nieuwe wereld van mogelijkheden openen.
                  Dank je, je foto geeft inderdaad een mooi idee v/d capaciteit van deze lens en is zeker te overwegen (zeker qua prijs tov de nikon)

Wat off-topic misschien, ik ben toevallig op de site van Konijn dit tegengekomen:
                  Tokina 11-16mm F 2.8 (IF) DX Nikon
                  Eigenaardig maar ik vind op de website van Tokina hier geen info over terug
                  BD0723BE

Comment

Sigma 12-24, die zou 'k ook nog wel willen

Diegenen die ze hebben zullen ze wssl 90% van de tijd op 12mm gebruiken...

Heb ze al eens een paar keer meegekregen en 't is echt een goed groothoek-objectief.
                    CANON Inc. Made In Japan

Comment

De tokina 12-24 heb ik gehad, destijds verkocht omdat ik de centen bij de 17-55 wilde leggen.
                      Echt een dijk van een lens.
                      Maar nu sta ik op het punt om de Sigma 10-20 te kopen, juist voor die 2mm.
                      Het gaat tenslotte om de groothoek, daar koop je hem voor.

Ik kan hem kopen nieuw rechtstreeks via iemand die op ebay adverteerd voor (omgerekend van britse ponden naar euro's) 363E incl. verzending, ik citeer de mail:
                      "£260 for sigma 10-20mm, including postage with insurance.

Payment by bank transfer only, no bid on ebay.

If you want to bid on ebay, please add £8 (total price 268)."

Ik kocht bij hem ook mijn 85mm 1.4 een maand geleden.

Gr kees
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                        Gebruik de zoekfunctie eens, ik poste reeds een 'draad' over de sigma 10-20......

Glenn

Hi, Net in bezit van deze lens en ben er al :love: op geworden. Scherp, kleuren ok en vertekening valt ook reuze mee. Je ziet toch wel direct het verschil tussen een EX en geen EX lens vind ik. D 17-70 is geen EX en die is belange niet zo scherp. hoop dat het helpt voor mensen die op zoek zijn naar een echt grote groothoek.
                        Mvg. Renzowoef
                        Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                          Dank je, je foto geeft inderdaad een mooi idee v/d capaciteit van deze lens en is zeker te overwegen (zeker qua prijs tov de nikon)

Wat off-topic misschien, ik ben toevallig op de site van Konijn dit tegengekomen:
                          Tokina 11-16mm F 2.8 (IF) DX Nikon
                          Eigenaardig maar ik vind op de website van Tokina hier geen info over terug
                          Klopt, ik vind ook niet direct iets. Tenzij onder de Japanse versie ... daar staat ie er wel weer bij. (Niet dat we daar veel aan hebben ). Dit objectief lijkt vorige maand pas aangekondigd te zijn? Deze zou pas vanaf 21 december in Japan verkocht worden (bron: DPreview) Misschien ermee dat er nog zo weinig over te vinden is...

Lijkt me alvast een mooi objectief! Een extra millimeter breedhoek én lichtsterk . Bouw lijkt gelijkaardig aan de 12-24, dus zeer stevig.

Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass
                          Diegenen die ze hebben zullen ze wssl 90% van de tijd op 12mm gebruiken...
                          Hier gebruik ik hem inderdaad voornamelijk op 12mm.

Comment

Meer en meer ben ik er van overtuigd dat het de Sigma 10-20 gaat worden. Die 2mm is - voor mij en onverwacht - toch een grote verschil ... Ga de beide lenzen uiteraard eerst eens proberen te testen en dan kopen maar ...

Ik neem aan dat het kopen van glas een voortdurende evolutie is en dat dit niet de eindfase zal zijn ...

Groetjes en bedankt voor de input!

Mono

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
                              Meer en meer ben ik er van overtuigd dat het de Sigma 10-20 gaat worden. Die 2mm is - voor mij en onverwacht - toch een grote verschil ... Ga de beide lenzen uiteraard eerst eens proberen te testen en dan kopen maar ...

Ik neem aan dat het kopen van glas een voortdurende evolutie is en dat dit niet de eindfase zal zijn ...

Groetjes en bedankt voor de input!

Mono
                              Ja, het typische van evolutie is dat die voortduurt.

Mischien heb je hier wat aan:

hg,
                              Karel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                                Ik bedoel niet dat sigma geen stevige lenzen maakt hoor. Maar de Tokina's zijn gekend voor hun stevige lenzen die je maar niet kapot kan krijgen.

Ze noemen niets voor niets tankina.

Tamron vind ik zeker niet stevig.
                                Hier gaat 't hem ook om welke lens uit welke periode.....de Tokina, zeker de jaren 80 waren werkelijk tanks, de nieuwe zijn ook nog zeer degelijk.
                                Bij TAmron is 't wat andersom, ik heb de 90 mm macro en nog een moderne zoom, die er gewoon goed uitzien, maar ook aanvoelen zo.
                                Uiterlijk, design, soorten ribbeltjes, of rubberen antislip zone enz. is voor ieder anders hé............
                                Uittesten, rondhoren, en lens van een kennis proberen en er veel plezier aanhebben, dat is het leuke aan 't geheel...allé voor mij toch.
                                Daarom heb ik ook een mix van merken en lenzen.....

Comment

Working...
                                X