Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-250, is dit normaal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 18-250, is dit normaal?

Oorspronkelijk geplaatst door Zwendel Bekijk bericht
    Bedoel je dat ik eens een testje moet doen met de shake reduction uitgeschakeld? Dat kan nl gemakkelijk geregeld worden.
    Natuurlijk neem je altijd foto's met Shake Reduction UITGESCHAKELD - behalve als je het écht nodig hebt, dus in 'low light contiditions' én als je dan zonder statief fotografeert.

De voorbeelden die we zien zijn allemaal in 'goed licht' getrokken en zouden dus met de Shake Reduction UIT moeten zijn genomen.

Op een ader topic in dit forum vind je trouwens meer info over de Pentax Shake Reduction (kort gezegd : enkel goed als je uit de hand in het donker fotografeert).

Maar ja, hier is ook het probleem met de lens zichtbaar.

Ik heb lang overwogen zo'n super-zoom te kopen en ben al blij verrast met de prime lenzen ondertussen, zodat ik er maar af blijf

---
    Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Pentax kitlens 18-55 | Sigma 28mm prime 1.8 | Sigma prime 105 2.8 macro
    Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Sigma 28mm prime 1.8

Comment

Re: Tamron 18-250, is dit normaal?

Oorspronkelijk geplaatst door Zwendel Bekijk bericht
      Je scherm wit maken en daar dan een onscherpe foto van nemen, puur van het wit. Als ik dat nl doe en vervolgens in photoshop de levels goed zet om de boel wat te overdrijven krijg ik dit:
      JE kunt je monitor scherm wel fotograferen, maar dat is geen test om de kwaliteit van een objectief te beoordelen.
      Je ziet dan de kwaliteit van je scherm en niet van je objectief. Wat denk je waarom je recht voor een scherm moet zitten?

Canon geeft f/5,6 als limiet voor de goede werking van de autofocus en Tamron haalt een truukje uit om f/6,3 als f/5.6 aan de camera door te geven. Daardoor is dat lensje ook zo goedkoop.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Working...
      X