Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
    ik dacht alles, behalve de 100 macro
    Alle stars zowel de FA* als de DA* zijn voral héél sterk bij volle opening! (wordt meestal over het hoofd gezien in dummy tests
    Idd. Van de FA* heb ik enkel de FA*85/1.4 en de FA*300/4.5 van mezelf en m'n broer's FA*24/2 geprobeerd. Maar zowel de FA*28-70/2.8 en de FA*80-200/2.8 zijn indrukwekkend volgens wat ik ervan zag. Ik droom van een nog langere FA* en de FA*200/4 Macro staat hoog op m'n wish list. Enkel de FA*24/2 vond ik wat minder...

Ik sta te springen om te weten wat de DA*300/4 gaat zijn in vgl met de FA*300/4.5... Halve stop extra plus SDM en WS en een statiefgondel als bonus... Tempting...

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Let wel, testen betekent bij mij:

1. mijn normale manier van werken
      2. mijn normale manier van PP'n
      3. mijn normale manier van afprinten
      4. mijn normale manier van beoordelen
      5. Ik weet wel wat ik wil zien (en nog beter) wat ik niet wil zien in de A3+ prints

Dus geen bakstenen muren gecropped tot 500%

Lucky me agzz
      I Love Leica

Comment

Het is hier afgerond, pffff
        De beste tests “doe je zelf” dat is zeker!
        Mijn bevindingen hebben niets, tot weinig van doen met wat ik op het net gevonden had!
        Sommige tests zijn gewoon sadomasochism ten top!

agzz
        I Love Leica

Comment

Het is hier afgerond, pffff
          De beste tests “doe je zelf” dat is zeker!
          Mijn bevindingen hebben niets, tot weinig van doen met wat ik op het net gevonden had!
          Sommige tests zijn gewoon sadomasochism ten top!

agzz
          Dat klopt inderdaad. Er zijn mensen die liever objectieven testen dan ze in echte omstandigheden te gebruiken me dunkt... Mss een idee om een nieuwe thread te openen met je resultaten als je bereid bent die te delen?

tx! Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
            Mss een idee om een nieuwe thread te openen met je resultaten als je bereid bent die te delen?
            quote: De beste tests “doe je zelf” dat is zeker!
            Isn't that a huge paradox, say contradiction?
            wat wel zou kunnen, is: my final conclusion and acquisition list!

agzz
            I Love Leica

Comment

quote: De beste tests “doe je zelf” dat is zeker!
              Isn't that a huge paradox, say contradiction?
              Ja en nee. Alle observaties zijn interessant om te bekijken omdat ze verschillende perspectieven weergeven en mss aspecten aangeven die een alternatief licht kunnen werpen... Zelfs testcharts kunnen een basic idee geven, hoewel deze soms veel te extreem worden geïnterpreteerd waarbij bovendien vaak alle andere aspecten worden genegeerd. De eigen conclusies komen dan uit een samenraapsel en eigen ervaringen. Maar als 't om de aankoop van nieuwe objectieven gaat kan je niet altijd live testen... Allez, voor een amateur Pentaxian is het niet altijd evident testmateriaal vast te krijgen... Maw, je conclusies als pro zullen voor velen waardevol zijn.

wat wel zou kunnen, is: my final conclusion and acquisition list!

agzz
              Ik kijk er naar uit!

Wim

Comment

Ik kijk er naar uit!
                Wim
                This weekend >> maybe

4 stuks hebben qua output > Leica Quality!
                Enkel de output hé! (geen verschil te zien in de prints, zelfs niet onder de LCD Loep (straf)
                Afwerking en build (finesse) is a big diff. ...but so is the price (x5,x7)
                Also, the magic "on paper" is the same though!!

agzz

Plzz: do no more use that insulting word: PRO
                Last edited by Dagzz; 22 augustus 2007, 13:04.
                I Love Leica

Comment

Plzz: do no more use that insulting word: PRO
                  Beloofd!

Wim

Comment

Beloofd!

Wim
                    Der zijn er die: licht, schaduw,sfeer, en compo "altijd" zien, in één oogopslag!
                    (zelfs te zien in hun stomste kiekje met een wegwerpcam)
                    Dan heb je nog: De anderen, de korrel, de pix en de ghosthunters
                    Het woord amateur wordt volgens mij totaal uit zijn context getrokken en als minderwaardig aanzien!
                    Amateur = Liefhebber, mooier kan toch niet!!!
                    ik hou het op:
                    Eagle Eye ....or not (no comment)

agzz
                    Last edited by Dagzz; 22 augustus 2007, 14:19.
                    I Love Leica

Comment

Hallo! Ik sta al maanden op een wachtelijst om in het bezit van dit objectief te komen 16/50 2.8) maar het blijkt erg moeilijk te zijn om er aan te komen. Weet iemand waar het op dit moment te koop is!?
                      Alvast hartelijk bedankt voor je reactie!

Vriendelijke groeten van Madeleine

Comment

Hallo!
                        Wie weet waar dit objectief op dit moment te koop is? (de 16-50/2.8)
                        Alvast hartelijk bedankt voor je reactie!

madeleinepgh@yahoo.com

Comment

Momenteel zullen de meeste exemplaren uit de eerste levering allicht al de deur uit zijn, en dan waarschijnlijk naar de vroege voorbestellers. Ik meen begrepen te hebben dat de volgende batch ergens in september gereed zal zijn. Pentax werd een beetje verrast door de grote vraag en heeft al officiële verontschuldigingen laten horen omdat er een tijdelijk tekort is. Ik veronderstel dat ze nooit hadden verwacht dat zo veel eigenaars van de K10D direct naar deze DA* objectieven zouden grijpen en rekenden ze eerder op een kleine groep die anderen via mond-aan-mond zouden overtuigen.

Whatever, momenteel zijn ze moeilijk te verkrijgen. Ikzelf heb ondervonden dat Tekade.de meestal voldoende grote leveringen krijgt om de meeste van z'n bestellingen te voldoen, en daar bestelde ik ook de mijne. Ze zijn weliswaar wat duurder dan pakweg Konijnenberg, maar ik kreeg de mijne toch uit de eerste levering (ondanks m'n nogal late bestelling), terwijl Konijnenberg pas een week later begon te leveren en dan nog maar aan minder dan 10 mensen. Medeforumlid MarkEL zat redelijk bovenaan op hun wachtlijst en kreeg toch niks uit die eerste levering...

Maar volgens Pentax zou in september alles in goede banen komen...

hth, Wim

Comment

Bij konijnenberg bevestigde men mij dat ik op de tweede plaats stond voor de twee nieuwe lenzen. Ondertussen zit ik wel in Spanje tot januari, maar het versturen zou geen problemen opleveren. (25 euro transportkosten, verzekering tot afleveringsadres inbegrepen)
                            Ofwel twijfel ik aan het feit dat zij reeds geleverd zouden hebben (dixit Ishpuini en wiens geloofwaardigheid ik niet in twijfel trek !),
                            ofwel volgen ze hun eigen afspraken niet !

Mijn 'blote' K10D body is dus nog altijd in blijde verwachting...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door celestinus Bekijk bericht
                              Bij konijnenberg bevestigde men mij dat ik op de tweede plaats stond voor de twee nieuwe lenzen. Ondertussen zit ik wel in Spanje tot januari, maar het versturen zou geen problemen opleveren. (25 euro transportkosten, verzekering tot afleveringsadres inbegrepen)
                              Ofwel twijfel ik aan het feit dat zij reeds geleverd zouden hebben (dixit Ishpuini en wiens geloofwaardigheid ik niet in twijfel trek !),
                              ofwel volgen ze hun eigen afspraken niet !

Mijn 'blote' K10D body is dus nog altijd in blijde verwachting...
                              Ik hoop dat je je spullen snel krijgt. Konijnenberg leverde effectief al materiaal, als ik enkele veelposters op dpreview moet geloven.

Wim

Comment

Hallo Allemaal,

Dank voor jullie reactie. Ik sta op de 5de plaats van de wachtlijst. Konijnenberg zegt geen levering van Pentax te hebben gekregen. Ik heb Pentax gebeld en zij zeggen wel geleverd te hebben aan Konijnenberg. Konijneberg zou mij er over terugbellen na het uitgezocht te hebben. Dit is nu 3 dagen geleden. Hmmmm, ik ben niet blij. Ik ga ze maar weer bellen en laat weten hoe het zit!

Comment

Working...
                                X