Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

    Last edited by beeldmaker; 17 augustus 2007, 07:50.

    Comment


    • #32
      Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevin83 Bekijk bericht
      bedankt voor jullie snelle reacties !

      En wat denken jullie van de prestaties bij weinig licht ? Veel hangt natuurlijk van de fotograaf af Maar ik twijfel tussen dit objectief, of eerder een objectief met vast brandpunt (105mm of 135mm), maar meer lichtsterkte (f1.8 bv)
      Op de K10D op K100D (Super) gaat SR je erg veel helpen om dit objectief bij weinig licht te gebruiken. De DA*50-135/2.8 is erg scherp helemaal open, en kan dus perfect à f/2.8 worden gebruikt.

      Ik gebruikte in 't verleden m'n K135/2.5 voor gelijkaardige fotografie, maar diadragmeerde meestal tot f/4. Op de *istDS was ISO1600 nodig, maar op de K10D kan je meestal op ISO560 al erg goed weg dankzij SR.

      De enige 135mm met f/1.8 is de A*135/1.8, maar daarvoor ga je stukken van mensen mogen betalen als je 'm al kan vinden! Een 105mm die lichtsterker is ken ik niet.

      Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment


      • #33
        Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

        Eventueel wel de pentax smc dfa 100/2.8 macro. Maar die kost ook al ongeveer 530 euro... dus dan kan ik beter wat doorsparen voor de da*50-135denk ik.
        ===== ALPHA 2 OMEGA =====

        Comment


        • #34
          Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

          YES!!
          Morgen en overmorgen >> UK >> All Pentax limiteds and more weekend!!
          Pentax Optics scrutinize-weekend, als het ware.
          Wel héél vroeg opstaan


          Byebye
          agzz
          I Love Leica

          Comment


          • #35
            Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
            YES!!
            Morgen en overmorgen >> UK >> All Pentax limiteds and more weekend!!
            Pentax Optics scrutinize-weekend, als het ware.
            Wel héél vroeg opstaan


            Byebye
            agzz
            Hmm, daarvoor kon je ook even langs mij passeren...

            Bon, have fun!!!

            Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment


            • #36
              Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
              Hmm, daarvoor kon je ook even langs mij passeren...
              Wim
              Do not think so!!

              Nu:
              Print Print Print Print Print
              check check check check
              Surely need / don't need!!
              Lijstje maken

              agzz

              btw: wat mag ik spenderen aan een FA* 300 2.8, 8 jaar oud als nieuw in orig. box
              I Love Leica

              Comment


              • #37
                Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                Do not think so!!

                Nu:
                Print Print Print Print Print
                check check check check
                Surely need / don't need!!
                Lijstje maken

                agzz

                btw: wat mag ik spenderen aan een FA* 300 2.8, 8 jaar oud als nieuw in orig. box
                Idd, printen zou wat lastiger geworden zijn... Ben wel benieuwd wat je lijstje geworden is... Mss kan ik je helpen?

                Pfew... een FA*300/2.8... Mooi en zwaar glas!! Ik meen me vaag te herinneren dat ik de laatste zag passeren voor een EUR2000 of wat meer? Erg vage herinnering hoor. Reken dat de FA*300/4.5 tgwoordig aan EUR 800 gaat. De enige (erg manke) parallel die ik kan trekken is de DA16-45/4 vs de DA*16-50/2.8 die 't dubbel kost. Mss dat de FA*300/2.8 dan ook minimum EUR 1600 moet kosten, hoewel ik dat wel echt een prijsje zou vinden. Ik denk eerder maal 3, dus tg de EUR 2500...

                Die zou ik ook wel graag hebben, maar m'n realistische ik zegt dat m'n huidige FA*300/4.5 een veel beter objectief is voor mij. Optisch slechts marginaal verschillend van de FA*300/2.8 vanaf f/4.5 en een stuk draagbaarder. Die extra 1,5 stop van de f/2.8 maakt gebruik van TCs natuurlijk erg makkelijk en je krijgt er wel een statiefgondel bij (mis ik een beetje op de f/4.5)... En da's allicht goedkoper dan een gigantische FA*600/4... Ik denk zelf eerder de FA*300/4.5 door de DA*300/4 te zullen vervangen, maar dat zal afhangen van wat ze in de PR van 23/8 zullen zetten...

                Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment


                • #38
                  Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                  Het moet een 350 >< 450 (35mm equiv) zijn, maar wel 'als Super Must' f/2.8, anders is het zinloos! (voor mij althans)
                  Wat is/was de nieuwprijs van de: smc FA* 300 1:2.8?
                  Kan ik mij die nog nieuw aanschaffen?

                  agzz

                  De smc P-FA 77mm F1.8 >>> wordt : de smc P-DA 70mm F2.4 Limited (da is al zeker)
                  De smc DFA 50mm / 2,8 Macro (en of) de FA 50mm f1,4, zijn ook van de partij!


                  Ik heb hier nog een Canon f/2.8 van de witte producten liggen, maar zou het liever bij Pentax houden!!

                  *
                  I Love Leica

                  Comment


                  • #39
                    Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                    Zeer interessant om deze vergelijking te zien en te lezen,als ik voor een DA f/2.8 zou gaan dan zal het alleen de DA 50-135mm worden,het loont precies niet echt de moeite om mijn DA 16-45 mm f/4.0 te vervangen door de DA 16-50mm f/2.8.

                    Here is one of first more formal tests I have seen, which I think is good enough to tell us some truths about the lenses, for a head-to-head...
                    Last edited by Centrino; 21 augustus 2007, 01:24.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door Centrino Bekijk bericht
                      Zeer interessant om deze vergelijking te zien en te lezen,als ik voor een DA f/2.8 zou gaan dan zal het alleen de DA 50-135mm worden,het loont precies niet echt de moeite om mijn DA 16-45 mm f/4.0 te vervangen door de DA 16-50mm f/2.8.

                      http://ricehigh.blogspot.com/2007/08...-shootout.html
                      Ach ja, pixel peeper numero uno zal wel zeggen dat het op niks trekt... als er iets kon voorspeld worden, dan was het wel RiceHigh's review... ... ok, uitgelachen. Er is immers nog wat anders dan de optische aspecten...

                      Maar ik ben het er mee eens dat de DA16-45/4 de voorkeur verdient als je geen belang hecht aan:
                      - één stop grotere opening (f/2.8): helderdere zoeker, betere AF met polafilter
                      - weather sealing: eindelijk een gerust gemoed als het begint te druppelen (we wonen in België hé).
                      - SDM: ok, niet echt snelheidswinst, maar veel stiller en lijkt ook sneller door de zoeker. Weliswaar tot nu enkel op K10D en K100D Super.
                      - niet-draaiende AF-ring bij AF scherpstellen.
                      - Op z'n kortst op 16mm, belangrijk als je van breedhoek houdt zoals ik, minder zoomwerk.
                      - Stevigere bouw

                      Wim
                      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                      Comment


                      • #41
                        Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                        Het moet een 350 >< 450 (35mm equiv) zijn, maar wel 'als Super Must' f/2.8, anders is het zinloos! (voor mij althans)
                        Wat is/was de nieuwprijs van de: smc FA* 300 1:2.8?
                        Kan ik mij die nog nieuw aanschaffen?
                        Op de sites van Pentax Japan en Pentax Zweden vind ik ze nog. Voor de rest niks. Ze staat niet als "by order" op de Japanse site (zoals de FA*600), maar volgens andere bronnen zou ze toch op vraag worden gemaakt. Van nieuwprijs heb ik geen idee. Je beste gok lijkt me een mailtje te sturen naar Pentax Zweden, die zullen beter Engels schrijven dan de Japanners en je hebt ook meer kans op een behulpzaam antwoord. EDIT: Ik schreef ze net een mailtje.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                        De smc P-FA 77mm F1.8 >>> wordt : de smc P-DA 70mm F2.4 Limited (da is al zeker)
                        Hmm, 't is jouw keuze natuurlijk, maar in een vaste brandpunt zou ik toch voor de lichtsterkte kiezen. De Quick Shift Focus is idd handig, maar voor de rest is de FA77 voor mij toch de betere... Tenzij voor jouw toepassingen de 77mm net iets te lang is?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                        De smc DFA 50mm / 2,8 Macro (en of) de FA 50mm f1,4, zijn ook van de partij!
                        De macro was in de FA generatie het scherpste wat Pentax maakte in dat bereik. Maar de FA50/1.4 is zeker ook een pareltje. Heb die, maar gebruik 'm niet zo vaak meer omdat de beeldhoek op digitaal me niet zo ligt. Liever iets breder (FA43 of FA31) of wat langer (FA77). Mss even de press release van overmorgen afwachten en zien wat ze met de DA55 van plan zijn?

                        Wim
                        Last edited by ishpuini; 21 augustus 2007, 09:11.
                        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                        Comment


                        • #42
                          Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                          intermezzo...>>>
                          Last edited by Dagzz; 21 augustus 2007, 12:30.
                          I Love Leica

                          Comment


                          • #43
                            Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                            @wim&Co
                            Wat ik ondervonden heb, is dat de 70 "NOG" beter is "qua resolutie", een layerke GB maakt de bokah even mooi/zelfs mooier, vandaar deze keuze!
                            De ideale portret+++lens alsj't mij vraagt
                            De enige die ik niet heb getest is de 100 macro????
                            Voor de rest zijn de DA starzooms zeker goed genoeg, vooral op 2.8, om nog meer primes/limiteds te kopen!
                            Ik ben geen collector, hé!
                            Het zijn: hamers en spijkers, voor mij



                            agzz
                            why bokeh?
                            I Love Leica

                            Comment


                            • #44
                              Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                              @wim&Co
                              Wat ik ondervonden heb, is dat de 70 "NOG" beter is "qua resolutie", een layerke GB maakt de bokah even mooi/zelfs mooier, vandaar deze keuze!
                              De ideale portret+++lens alsj't mij vraagt
                              De FA77 kan soms wat lang zijn voor portret idd, maar langs de andere kant gebruik ik de FA*85/1.4 ook wel eens voor portret. Persoonlijk hou ik erg van de DA21, maar het enige nadeel voor mij is dat deze te klein is, en de DA70 is ongeveer even groot. De FA77 is overigens ongeveer het ideale formaat voor mij. Menigen over de bokeh van de DA limiteds vs de FA limiteds verschillen (zonder dat ik daarbij een standpunt in neem), maar de FA77 zal niet zo gauw uit mijn lijstje favorieten verdwijnen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                              De enige die ik niet heb getest is de 100 macro????
                              Alles wat ik daarvan zag is erg goed, maar mss op APS-C enkel echt nuttig voor macro, en minder algemeen.
                              Testte je ook de FA* reeks en de oudjes, of enkel de momenteel verkrijgbare objectieven?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                              Voor de rest zijn de DA starzooms zeker goed genoeg, vooral op 2.8, om nog meer primes/limiteds te kopen!
                              Ik ben geen collector, hé!
                              Ik ook niet hoor (hoewel mijn madam je gelijk zal geven ). Ben trouwens volop m'n niet gebruikte materiaal aan 't verkopen (die DA*s zijn duur, en er komen er nog...). De limiteds hebben voor mij 't voordeel dat ze discreter zijn (hoewel de DA limiteds me wat te klein zijn). Met de DA*s op m'n K10D+grip heb ik nauwelijks een onopvallende camera in handen... Ik hou er ook van met de beperking van een vast brandpunt naar beelden op zoek te gaan, maar dat is het prerogatief van de hobbyist hé... De DA*s zijn voor mij voor situaties waar de vaste brandpunten echt onpraktisch zijn...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                              Het zijn: hamers en spijkers, voor mij
                              Idd, to each his own hé.

                              Wim
                              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                              Comment


                              • #45
                                Re: Pentax DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8

                                Testte je ook de FA* reeks en de oudjes, of enkel de momenteel verkrijgbare objectieven?
                                ik dacht alles, behalve de 100 macro
                                Alle stars zowel de FA* als de DA* zijn voral héél sterk bij volle opening! (wordt meestal over het hoofd gezien in dummy tests
                                I Love Leica

                                Comment

                                Working...
                                X