Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Test Lichtsterke objectieven in chip Foto-Video

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Dat zegt al veel over hun testmethodes...
    Inderdaad!

Ik ben zelf een Canon fotograaf, maar ik heb wel eens met de D200+17-55 2.8geschoten. Een zeer goede lens die zelfs op 2.8 al scherp is.

Ondanks ik een zeer scherp exemplaar heb van de Tamron 17-50, moet ik die toch een stop dichtknijpen om in de buurt van de Nikon 17-55 te komen.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
      Niet als de review als doel heeft het product aan te prijzen met de beste prijs/kwaliteitverhouding (zoals testaankoop)
      Testaankoop geeft altijd én een beste koop én een beste product !

Comment

Ik heb het tijdschrift deze middag in mijn handen gehad. Aan de hand van wat gekleurde bolletjes komt men tot de conclusie dat Sigma en Tamron betere lenzen afleveren dan de veel duurdere Nikon en Canon equivalenten.
        Ik begrijp niet dat ik überhaupt nog foto's kan (of wil) maken met mijn Nikon 17-55.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Ik heb het tijdschrift deze middag in mijn handen gehad. Aan de hand van wat gekleurde bolletjes komt men tot de conclusie dat Sigma en Tamron betere lenzen afleveren dan de veel duurdere Nikon en Canon equivalenten.
          Ik begrijp niet dat ik überhaupt nog foto's kan (of wil) maken met mijn Nikon 17-55.
          Er zit dan nog maar één ding op vantje; hup met zijn allen naar de fotoboer!!
          Als óók de fotoboeren deze test hebben gelezen, zullen we dan veel moeten bijbetalen bij omruil naar Sigma of Tamron denk je? Gr,
          M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            het is dan ook dom om het op die manier te doen met lenzen vind ik.
            Even dom of slim als wanneer je dit doet bij een test van auto's, stereo-installaties of yoghurt denk ik.

Comment

Tja, misschien wel ja.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Word er bij deze test (ondanks de 17-50 van Tamron en Sigma er kennelijk beter uitkomen) wel expliciet bijvermeld dat de duurdere varianten kwa scherpte, kleur en contrast eigenlijk wel beter zijn, maar er slechter uitkomen vanwege de prijs alleen?
                Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regelmaat Bekijk bericht
                  ik begrijp de weerstand wel, maar het is zo. Deze test is niet de enige die aantoont dat deze nikon beneden maat presteer. Hij is gewoon 1000 euro te duur. Dus als je iets zoek in deze range en er hoeft niet speciaal nikon op te staan, koop je een tamron of sigma. Alleen de constuctie van nikon was beter. Lees de test maar eens.
                  Niet zeveren hé
                  De Nikon 17-55mm 2.8 is wel duur maar niettemin zijn geld waard.
                  Reeds twee jaar is dit mijn favoriet en standaardlens. En ik ben ervan overtuigd dat iedereen die deze lens heeft het met mij eens zal zijn.

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Nee prijs doet niet terzake volgens chip.

Het enigste pluspunt wat ze opnoemen is de robuste bouw van de nikkor.

Tuurlijk begrijp ik dat je ook voor de opdruk van nikkor en canon iets meer betaald, maar dat deze lenzen de grond in geboord worden om de optische eigenschappen kan ik niet bij.

Als je met een lens van 400 pleuro dezelfde of betere qualiteit foto's maakt dan eentje van 1400, dan snap ik niet dat die dure nog verkocht worden.
                    En nee 1000€ voor alleen een naam gaat er bij mij niet in.

Ikzelf heb geen ervaring met de eigenmerk toplenzen maar veronderstel wel dat ik daarmee beter glas in mn handen zou hebben ipv alleen een robustere verpakking.

Ik lees zelf liever gebruikers ervaringen dan testjes in een blad of op inet.
                    Dat is voor mij iig geloofwaardiger.

Greetz rich
                    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      Niet zeveren hé
                      Reeds twee jaar is dit mijn favoriet en standaardlens. En ik ben ervan overtuigd dat iedereen die deze lens heeft het met mij eens zal zijn.

Groetjes,
                      Pol.
                      Nikon kan gerust beter zijn (en laat ons hopen van wel)...doch de vraag is echter of de meerprijs van de Nikon recht evenredig is met de 'betere' kwaliteit die de lens moet leveren.

Grt,
                      JanMetDePet
                      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Niet zeveren hé

Groetjes,
                        Pol.

Inderdaad over zeveren gesproken: dit is één van de redenen waarom ik zulke tijdschriften al lang links laat liggen.
                        Ik heb stellig de indruk dat die mensen soms niet weten waar ze over spreken.
                        Een andere anecdote:
                        Destijds deed een "computertijdschrift" (naam doet er niet toe) een test aangaande DSLR's en kon de canon D60 warm aanbevelen als dé koop van het moment.
                        Reeds twee maanden daarvoor kon je in Chasseur d'images, fotoMagazin, Fotografie, enz... reeds lezen dat die kortelings zou vervangen worden door een performantere opvolger: ik meen de D10.
                        Toen ik de hoofdredactrice een beleefd mailtje toestuurde om haar hier op te wijzen, kreeg ik een meer dan pittig antwoordje met de stelling dat zij het toch wel zouden weten, als dat het geval was, want zij hadden daar zogezegd over contact gehad met Canon.
                        Nog geen veertien dagen later was het zover: de nieuweling lag te pronken in de etalages van de fotoboeren!
                        Van zever gesproken: dat kan tellen niet!
                        Henri

Comment

Niet zeveren hé

Groetjes,
                          Pol.
                          Ik toch ja, retescherp tussen 17 en 55 mm bij elke F-waarde en zeer snel op focus.
                          Wel duur en zwaar maar toch heb ik het mij nog geen seconde beklaagd

@ iedereen hier: ge moet niet teveel geloven wat ze allemaal in die boekskes zitten te zeveren en te lullen
                          Last edited by Geert_B; 27 juni 2007, 18:17.
                          BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                            Nikon kan gerust beter zijn (en laat ons hopen van wel)...doch de vraag is echter of de meerprijs van de Nikon recht evenredig is met de 'betere' kwaliteit die de lens moet leveren.

Grt,
                            JanMetDePet
                            Sorry, deze opmerkingen ben ik al beu gehoord.
                            Natuurlijk maakt een lens die 3 meer kost geen foto's die 3 keer 'beter' zijn. Trouwens wat is objectief beter : scherper , beter bokeh,...

Ik heb het artikel niet gelezen maar ik veronderstel dat resultaten ergens verklaard worden.
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Niet zeveren hé

Groetjes,
                              Pol.
                              daar ben ik het volkomen mee eens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht

Grt,
                                JanMetDePet
                                Of het de meerprijs waard is moet iedereen voor zich uitmaken. Een vaststelling is dat vele van die third party lenzen, enkele uitzonderingen te nagelaten op den duur in de koopjeshoek geraken van zodra men de nodige fondsen bijeen heeft om de originelen aan te schaffen.

Groetjes,
                                Pol.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X