Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen en nog eens lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lenzen en nog eens lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door d'Artois Bekijk bericht
    Wat betekend precies de aanduiding "EX" achter Sigma. Hoe weet je dat je met een goede lens van dat merk te maken hebt of niet?
    Mij zeggen al die toevoegingen niet zo veel. Het gaat hier om een Aspherical 2,8 28-80 EX van Sigma. Is dit wat of is het niets? Deze lens kost maar een schijntje: nl 180 €. De lens heeft een "gouden randje"
    Bij Sigma staat EX voor de "betere/professionele" lenzen. Of dit dan ook gegarandeerd een goed is, dat durf ik niet zeggen.

Kijk ook eens op de site van Sigma, daar staan alle afkortingen duidelijk verklaard.

Mvg,
    TravelToy.
    www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

De site van Sigma levert geen schokkend nieuws op. Daarentegen heb ik nu een Minolta 2,8 - 28/70 G lens gevonden, echter deze is niet in het "grijze" jasje gestoken maar gewoon in een zwarte uitvoering.
      Mijn vraag : heeft de G lens bijzondere kenmerken? Zodat deze gemakkelijk als "G" lens te herkennen is?
      Een foto is slechts een deel van een seconde

Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

Comment

De site van Sigma levert geen schokkend nieuws op. Daarentegen heb ik nu een Minolta 2,8 - 28/70 G lens gevonden, echter deze is niet in het "grijze" jasje gestoken maar gewoon in een zwarte uitvoering.
        Mijn vraag : heeft de G lens bijzondere kenmerken? Zodat deze gemakkelijk als "G" lens te herkennen is?
        Het "G"ouden randje
        https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Zie eens op dyxum, er staan foto's bij :dyxum lens 25-70/2.8 G

Comment

Bedankt Alain, dat was een duidelijk antwoord! Weet nu wat ik weten wilde alleen is het misschien te laat. Heb hedenmiddag besloten toch naar het middenformaat te gaan, na veel wikken en wegen.
            Een foto is slechts een deel van een seconde

Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

Comment

Working...
            X