Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen en nog eens lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lenzen en nog eens lenzen

Gevonden: Minolta Nu Sony AF 2,8 70-200 G € 2350,-
    Carl Zeiss Planar 1,4 85mm € 1395,-

Voorts: vertragingen in Duitsland voor alle duurdere Sony objectieven.

Kortom het is moeilijk om goede objectieven te vinden, laat staan occasions.
    Een foto is slechts een deel van een seconde

Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d'Artois Bekijk bericht
      Gevonden: Minolta Nu Sony AF 2,8 70-200 G € 2350,-
      Carl Zeiss Planar 1,4 85mm € 1395,-

Voorts: vertragingen in Duitsland voor alle duurdere Sony objectieven.

Wat heeft dit nog met het topic te maken
      Van alles...

Comment

vertragingen in Duitsland voor alle duurdere Sony objectieven.
        Ondertussen in verschillende Belgische winkels gewoon op voorraad.

Zoals ik hierboven al vermelde: tweedehands is er ruim voldoende te vinden voor wie even de tijd neemt om rond te kijken. En het merendeel van de nieuwe Sony-lenzen worden pas sinds vorige week op de markt gebracht. Dus ook wat nieuw betreft, klopt je conclusie niet.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Bof

Mijn Canon 100-400L IS heb ik, weliswaar na een lange herstellingsperiode, verkocht wegens onacceptabele resultaten (naar mijn goesting toch).

Mijn eerste Canon 300 f/4L IS heb ik na 2 maanden teruggestuurd wegens te soft, de tweede was een pak scherper (ik heb de 2 naast elkaar kunnen vergelijken).

Mijn Sigma 12-24 is een pak scherper dan mijn Canon 17-35 2.8L.

Dat zijn dus 3 L lenzen hé .

Mijn Sigma 180mm is een heel scherpe lens. Volgens velen scherper dan de Canon 180mm.

Het verhaal dat B merken slechte lenzen maken en A merken goeie lenzen is absoluut onwaar.
          Ik kan dat alleen maar bevestigen : mijn Sigma 12-24 EX staat haar mannetje tussen al mijn Canon glas. Ik heb vorige week nog een test gezien waarbij de sigma 30/1.4 beter scoorde als de 35L...
          De reden dat ik voornamelijk Canon glas heb is simpel : andere merken verkopen dat soort lenzen niet (TSE24, 35/1.4, 85/1.2, TSE90, 135/2.0)
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Inderdaad een beetje naief om "B" merken maar gelijk even af te branden op grond van enkele gedateerde consumer grade zoomlenzen. En dan druk ik me heel voorzichtig uit.
            Op photozone.de staan reviews van de meeste op dslr te gebruiken lenzen.
            Heel vaak overtreft de A kwaliteit van de B merken de B kwaliteit van de A merken en ook zijn er een aantal lenzen van Sigma, Tamron en Tokina die door de A-merken simpelweg niet gemaakt worden, zoals 1.4 30mm en macro 2.8 150mm. (Sigma) Ook de Sigma 12-24 die Sugar noemt is alsollut de enige (en vrij goede) rectangularter wide zoom die ook op full frame te gebruiken is.
            Tamron en Tokina hebben minder uitblinkers, maar gezien de prijs-kwaliteitsverhouding moeten zeker de Tokina 12-24 en 100mm genoemd worden, alsmede de Tamron 90mm en 180mm.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Ik vind het raar dat veel mensen een lens enkel lijken te beoordelen op hun scherpte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Ik vind het raar dat veel mensen een lens enkel lijken te beoordelen op hun scherpte.
                Ik ook . De sigma 12-24 is zeker niet scherper als de 16-35, maar toont minder vertekening (bij vergelijkbare FL) en ook minder CA...

Flare is er wat meer, maar you can't win them all
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Voor mij zo op het eerste gezicht toch wel het belangrijkste hoor, eventuele vervorming kan je immers corrigeren - scherpte niet.

Comment

Nou, ik heb zelf 'n half jaar terug de Sigma 70-300mm D f4-5.6 APO hier op BD in occasie gekocht..... ik ben zeer tevreden over het resultaat, gezien de €90 die het me gekost heeft.
                    Je moet maar eens zien naar de fotos op m'n site. Alle fotos vd modellenshoot zijn met deze lens getrokken, de fotos zijn niet ge-USM'd. (als je een full-size bestand wil om de scherpte goed te beoordelen stuur ik hem gerust op)
                    M'n andere lens is een Sigma 28- 70mm D f2.8 EX Aspherical, en daar ben ik ook zeer tevreden over. Soms wel wat "lens-effecten", bvb de herfst-fotos van Brugge, maar dat vind ik net leuk.
                    Met deze lens heb ik ook het optreden van Belle Perez staan trekken, maar daar moet ik nog (steeds) de fotos uitrangeren wat ik wil houden, maar over het algemeen (toch zeker 1/3) heb ik mooie scherpe beelden, zonder flash. (scherpte blijft zeer aanvaardbaar na noise ninja, en zonder usm)
                    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                    MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

@Tederetijger

Het is niet gek dat die sigma 70-300 scherpe beelden oplevert
                      want de meeste foto's die op je site staan, de modellenshoot, zijn op F7.1 of hoger gemaakt dan blijft er altijd genoeg scherpte over.
                      Met vriendelijke groeten,
                      Ronald
                      www.konings.biz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Voor mij zo op het eerste gezicht toch wel het belangrijkste hoor, eventuele vervorming kan je immers corrigeren - scherpte niet.
                        Wel natuurlijk is het optische gedeelte en dus ook de scherpte een belangrijk iets. Waarschijnlijk wel het belangrijkste. Maar de bouwkwaliteit, het AF gedeelte, de grote, het gewicht, de compatibiliteit enz hebben bij mij toch ook veel belang.

Een vb:

Ik heb gekozen voor de 50 f1.4 ipv de 50 f1.8. Nochtans als je enkel naar scherpte kijkt kan je onmogelijk de meerkost van de 1.4 verantwoorden. Maar als je dan kijkt naar het totale plaatje ja dan is de 1.4 zeker zijn meerkost waard voor mij.

Of neem een 400 f2.8 IS tov de 400 f4 DO.
                        Puur optisch bekeken wint de f2.8 dit met gemak maar ik zou nooit geen f2.8 kopen want veel te zwaar en groot.

Of neem de sigma 15 FE die ik gekocht heb. Vandaag zou ik dat niet meer doen en de Canon kopen. Beide zijn optisch heel goed daarom dat ik voor de goedkoopste gekozen heb. Maar de meerkost van de canon is over de lenvensduur van deze lens verwaarloosbaar en al bij al is deze toch de betere lens want compatibiliteit is veel beter gegarandeerd, bouw iets beter, tweedehanswaarde hoger.

Ik begrijp gerust dat jullie een third party lens als de 12-24 kopen want canon heeft niets vergelijkbaars en die 12-24 is een absolute topper. Maar bij vergelijkbare lenzen ben je toch vaak uiteindelijk beter af met originele lenzen dan met third party. Niet altijd natuurlijk. bijv voor iemand die een goedkope zoom zoekt is beter bij sigma met de 70-300 APO dan met een vergelijkbare canon. Zelf denk ik echter niet dat ik nog vaak een third party lens ga kopen of er moet geen equivalent zijn natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Ondertussen in verschillende Belgische winkels gewoon op voorraad.

Zoals ik hierboven al vermelde: tweedehands is er ruim voldoende te vinden voor wie even de tijd neemt om rond te kijken. En het merendeel van de nieuwe Sony-lenzen worden pas sinds vorige week op de markt gebracht. Dus ook wat nieuw betreft, klopt je conclusie niet.
                          Ik zou dolgraag de 28-70 2,8 G hebben die op het Dyxum platform staat. Als ik die in Belgie kan kopen, graag! Daar rij ik graag 500 of meer kilometrs voor.
                          Omdat Duitsland verreweg de grootste fotografie markt van Europa heeft, keek ik op het Duitse Sony kanaal welke Alpha objectieven er nu eigenlijk te koop zijn. En daar gaf Sony aan dat er een grote vertraging zou zijn in de toelevering van hun Alpha assortiment.

In Juni bestelde ik een EX APO 28-200 en die moet nog steeds aankomen.

Toen ik de D7D kocht, waren er al helemaal geen objectieven meer te koop vor deze camera. De 17-35 2,8 kocht ik via MP maar was gelukkig nieuw, de 70-300 kocht ik nieuw maar gebruik ik hoogst zelden en de 28-200, die lens is helaas niet goed, Wellicht een technisch mankement.
                          Maar wat is nu een goede vervanger voor deze lens. Ik heb op e-Bay gekeken in diverse landen maar voor de D7D wordt vrijwel niets aangeboden.

We gaan rustig verder zoeken.

Comment

Ik zou dolgraag de 28-70 2,8 G hebben die op het Dyxum platform staat. Als ik die in Belgie kan kopen, graag! Daar rij ik graag 500 of meer kilometrs voor.
                            Er is er één op ebay te koop!! : http://cgi.ebay.com/Mint-Minolta-28-...QQcmdZViewItem

Comment

Hartelijk dank,

Inmiddels geboden. Alweer overboden!

Comment

Wat betekend precies de aanduiding "EX" achter Sigma. Hoe weet je dat je met een goede lens van dat merk te maken hebt of niet?
                                Mij zeggen al die toevoegingen niet zo veel. Het gaat hier om een Aspherical 2,8 28-80 EX van Sigma. Is dit wat of is het niets? Deze lens kost maar een schijntje: nl 180 €. De lens heeft een "gouden randje"

Comment

Working...
                                X