Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens Sigma 135-400 APO geschikt voor motorcross

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens Sigma 135-400 APO geschikt voor motorcross

Hello, ik ben zo maar beginnend amateur fotograafje.
    Nu kan ik een lens kopen, een Sigma 135-400 APO. Is die lens geschikt voor fotos te maken van motorcross? Want ik vind persoonlijk dat als, je wat verder af staat, mijn huidige lens niet voldoet voor duidelijke fotos te maken?
    Het kan (en zal! ) hoogstwaarschijnlijk wel aan de fotograaf liggen.... Maar toch had ik graag even jullie mening.

Thanx

Re: lens Sigma 135-400 APO geschikt voor motorcross

Misschien even vermelden welke lens je nu gebruikt?

Bij zonnig weer zal die lens zeker geschikt zijn vermoed ik, als de autofocus niet te traag is. Maar meer tele is daarom nog geen garantie op betere foto's hé...

Comment

Hallo, naar mijn mening heb je geen 400mm nodig om mx te fotograferen.

80 % wordt [bij ons] gemaakt tussen 70 en 200 mm.
      Indien je na verloop van tijd toch meer mm wil, kan je altijd een 1.4 tc overwegen.

Beter minder tele maar lichtsterkere lenzen.

Mvg,

John.
      johnvde

Comment

soms kan meer tele wel interessant lijken, ga deze discussie volgen want wil eigenlijk wel eens weten of die 135-400 werkelijk zo traag is op AF als er in de verschillende reviews beweerd wordt, of beter gezegd : té traag voor auto- of motorsport

vriendelijke groeten, dimidub
        ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
        http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DimiDub Bekijk bericht
          soms kan meer tele wel interessant lijken, ga deze discussie volgen want wil eigenlijk wel eens weten of die 135-400 werkelijk zo traag is op AF als er in de verschillende reviews beweerd wordt, of beter gezegd : té traag voor auto- of motorsport

Deze lens heeft géén HSM en dat zegt in feite reeds voldoende!
          Neem gerust aan dat de AF dus niet van de snelste zal zijn.
          Bovendien heeft dit objectief nu ook niet de reputatie van een knaller te zijn.

Dé referentie in dit bereik, zowel qua AF-snelheid als qua afbeeldingskwaliteit, is ontegensprekelijk de 50-500, maar dat wist je intussen al vermoed ik!...

Comment

heb dit weekend op zolder nog het genoegen gehad om met die 50-500 (bigma) een paar shots te mogen maken, weliswaar op een 350D maar de lens blijft hetzelfde natuurlijk, de AF was inderdaad wel vrij snel, maar kan niet vergelijken met de 135-400, feit is wel het ontbreken van de HSM en ook het ontbreken van de EX-finish spreekt waarschijnlijk al boekdelen, denk dat de beste keuze nog steeds de lichtsterkere lenzen met de bijhorende converters is maar ja dat is dan weer iets dieper tasten in de beurs en de nodige uitleg aan de wettelijke eega zal nog maar een paar honderd reviews lezen eer het hier zover is

Comment

heb dit weekend op zolder nog het genoegen gehad om met die 50-500 (bigma) een paar shots te mogen maken, weliswaar op een 350D maar de lens blijft hetzelfde natuurlijk, de AF was inderdaad wel vrij snel, maar kan niet vergelijken met de 135-400, feit is wel het ontbreken van de HSM en ook het ontbreken van de EX-finish spreekt waarschijnlijk al boekdelen, denk dat de beste keuze nog steeds de lichtsterkere lenzen met de bijhorende converters is maar ja dat is dan weer iets dieper tasten in de beurs en de nodige uitleg aan de wettelijke eega zal nog maar een paar honderd reviews lezen eer het hier zover is

Persoonlijk denk ik dat - voor deze toepassing tenminste - de 70-200 f2.8 EX HSM (event. aangevuld mét de 1.4 APO EX TC) de betere oplossing zal zijn.
              Een andere mogelijke kandidaat zou de 100-300 f4.0 EX HSM kunnen zijn.
              Of event. de 120-300 f2.8 EX HSM (...als €€ geen rol spelen )
              Om kostengunstig een en ander uit te testen kan je ook opteren voor de 70-300 APO DG. Deze mist natuurlijk ook weer de HSM, maar je krijgt wel een idee over de bruikbaarheid van brandpuntsafstanden.

Imho. wordt de beeldkwaliteit beter, naarmate de onderwerpsafstand korter is. M.a.w. het is niet omdat men een superlange tele heeft, dat men superplaatjes gaat maken van onderwerpen op honderden meters afstand...
              Tracht dus steeds zo dicht mogelijk uw onderwerp te benaderen en dan kan je met tele idd. vaak mooie details vastleggen.

Just my €0.02

Comment

die configuratie, 70-200 2.8 + TC X 1.4 had ik ook in gedachten, maar dat is dan al een investering van +/- €1000 en dat moet je er natuurlijk voor over hebben, hier wordt er alvast voor gespaard

Comment

Ik heb de lens 2 jaar geleden gehad op de D70.
                  Je krijgt waarvoor je betaald :

- Trage en onnauwkeurige AF als er wat minder licht is
                  - Niet echt scherp van 300 -400
                  - Zoom creep

Ik heb de lens na 2 maanden terug verkocht.
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

Beeldkwaliteit is Ok en de AF is traag bij tele. Maar voor Auto en Motorsport heb je geen AF nodig (je weet meestal op voorhand waar ze rijden) en heb je eigenlijk een 2.8 HSM (USM of SWM) lens en snel toestel nodig om AF te kunnen gebruiken.

Een 70-200/2.8 + 1.4 is inderdaad een goede keuze. Ook de merklenzen stellen meestal sneller scherp. (Canon 70-200/4 USM is evensnel dan een Sigma 70-200/2.8 HSM, de Canon 2.8 is duidelijk sneller)
                    Te veel lenzen en te weinig tijd.
                    http://pentaxlenstest.blogspot.com/

Comment

bedankt allemaal voor jullie reactie!
                      Ik heb met de verkoper van de lens(Bart) gebeld, en hij zei me zelf ook dat die lens eigelijk niet geschikt is voor motorcross. Ik vind het al geweldig dat hij me da eerlijk zei.

Comment

Deze lens is dus niet geschikt voor motorcross. Kan er me iemand zeggen welke lens dan wel geschikt is daarvoor?
                        Het probleem is dat je soms niet dichter bij je object kan omwille van omheining ofzo.

Comment

die configuratie, 70-200 2.8 + TC X 1.4 had ik ook in gedachten, maar dat is dan al een investering van +/- €1000 en dat moet je er natuurlijk voor over hebben, hier wordt er alvast voor gespaard

mark my words chap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
                            Kan er me iemand zeggen welke lens dan wel geschikt is daarvoor?
                            Lees eens wat hierboven staat, want ik ga het niet opnieuw typen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
                              bedankt allemaal voor jullie reactie!
                              Ik heb met de verkoper van de lens(Bart) gebeld, en hij zei me zelf ook dat die lens eigelijk niet geschikt is voor motorcross. Ik vind het al geweldig dat hij me da eerlijk zei.
                              Dàt had hij direct moeten zeggen, dan moest je de vraag hier niet (nodeloos) stellen...

Wellicht heeft hij onze snelle reacties intussen ook al gelezen?....

Comment

Working...
                              X