Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens Sigma 135-400 APO geschikt voor motorcross

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lens Sigma 135-400 APO geschikt voor motorcross

Kijk anders eens naar de sigma 100-300. Deze is vrij lichtsterk en heeft ook de lengte om details te kunnen schieten. Hij is lekker scherp, AF is supersnel en geeft mooi contrast en bokeh. Ik ben er in elk geval zeer tevreden van. Wel zwaaaar natuurlijk...
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
      Kijk anders eens naar de sigma 100-300. Deze is vrij lichtsterk en heeft ook de lengte om details te kunnen schieten. Hij is lekker scherp, AF is supersnel en geeft mooi contrast en bokeh. Ik ben er in elk geval zeer tevreden van. Wel zwaaaar natuurlijk...
      Kijk anders ook eens naar post #7 in deze thread (en lees) !...

Comment

Ik heb de Sigma 70-200 f2,8 al een paar keer gebruikt voor motorcross-foto's, en dat is daarvoor een heel goede lens. Je hebt geen langere tele nodig, want bij cross sta je niet zo ver van de actie. Een ander voordeel is dat een 70-200 steeds even lang blijft als je zoomt (dat gebeurt dus inwendig), waardoor je geen lucht verplaatst als je zoomt. Daardoor zal je ook minder snel stof in je camera of lens zuigen.

Voor een Canon-body kan je ook kiezen voor een 70-200 f4 L. Die is ook niet zo heel duur, en waarschijnlijk is de AF sneller dan bij de Sigma. Bij motorcross heb je niet echt een f2,8 lens nodig, en de Canon 70-200 f4 is ook heel wat lichter om een hele dag mee te werken dan de Sigma.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DimiDub Bekijk bericht
          soms kan meer tele wel interessant lijken, ga deze discussie volgen want wil eigenlijk wel eens weten of die 135-400 werkelijk zo traag is op AF als er in de verschillende reviews beweerd wordt, of beter gezegd : té traag voor auto- of motorsport

vriendelijke groeten, dimidub
          Ik heb dit objectief een dag in bezit gehad en getest de volgende dag weer teuggebracht naar de winkel, want de achterkant van een jampot gaf een scherper beeld.

Comment

allez het zal dan toch "zjiepkes" zijn met deze lens, heb nu op zoveel fora en reviews gezien dat de scherpte echt wel niet je dat is, ik ga morgen misschien naar konijneberg en wil die lenzen eens testen en de foto's thuis eens bekijken, zal dan waarschijnlijk wel dezelfde conclusies trekken....

vriendelijke groeten, dimidub
            ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
            http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

Working...
            X