Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 of 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1 of 2

Op mijn verlanglijstje staat 1 van deze 2 lenzen ter vervanging van de kitlens :
    Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM of Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC
    Het grote verschil is hier natuurlijk de IS en de prijs. De groothoek wil ik sowieso behouden, het verschil tussen 70 en 85 vind ik minder erg, want 'k heb een 75-300mm. Over de Canon heb ik al heel wat lezersreferenties gevonden, over de Sigma echter niet. Over de Canon twijfel ik dan weer aan de lichtsterkte. Wie werkt met de Sigma en kan ik ook foto's bekijken op het forum ? Liefst niet refereren naar Pbase, want mijn Engels is niet goed genoeg Thanks !
    Hilde

Re: 1 of 2

toch een reactie voor pbase.
    hier op staan beide lenzen.
    klik op camera database en selecteer merk zoek op de twee lenzen

hier op staan werkelijk genoeg foto's.je hoeft hier weinig tot geen engels voor te kunnen lezen.

Heb je eigenlijk al wel eens de zoekfunctie gebruikt?
    want op deze zelfde pagina staat dit topic:
    Dag manne , Ik heb nu al een tijd een Canon EOS 350D met kitlens 18-55 . Nu is de zoom afstand te kort en wil dus iets verder kunnen inzoomen . De Tamron 18-200 zou ideaal geweest zijn maar jullie hebben me laten inzien dat deze geen echte topper is . Op Pbase zelf kunnen vast stellen met naar de lens in kwestie en foto's te

Hier staat genoeg uitleg over de 17-85.
    Last edited by rkonings; 9 november 2006, 09:19. Reden: gerbruik de zoekfunctie voor je iets post!!!
    Met vriendelijke groeten,
    Ronald
    www.konings.biz

Comment

Hier vind je nog wat commentaar ivm 17-85 + voorbeeldfoto's :

//http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=27742
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Zoals ik al zei, over de Canon vind ik genoeg, maar niet over de Sigma...
        Dus, gebruikers van deze lens (Sigma), graag uw mening aub
        De foto's zien er van allebei de lenzen even goed uit, daarom dat de keuze zo moeilijk is
        Hilde

Comment

Heb je nu op pbase gekeken of niet?
          Ronald
          www.konings.biz

Comment

Ja, ik heb gekeken, daar staan idd heel wat foto's op die gemaakt zijn met die lenzen; mag ik weten waarom u dat vraagt a.u.b. ? Ben ik nu echt zo lastig omdat ik de mening van gebruikers van de Sigma wil weten ? Ik snap het niet goed meer...
            Hilde

Comment

Ik heb de sigma, fantastische lens, niet twijfelen en gewoon de sigma kopen
              Canon Eos 400D

Comment

Ik heb de Sigma gehad , zeer goed objectief . Gezien de prijs en lichtsterkte zeker te verkiezen boven de Canon
                www.Klikkerdeklik.be
                Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Dank u Thorpedo en Paradroid !!! (oef, eindelijk iemand die terzake komt)
                  Hilde

Comment

Ik heb de Sigma nooit zelf gebruikt, maar mocht je toch nog een beetje Engels willen oefenen , dan kan je hier nog een aantal reviews en links naar tests vinden :
                    http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=241
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

ik vraag het omdat tegenwoordig niemand meer zelf zoekt.
                      en het forum wordt overspoeld met constant dezelfde soort vragen
                      welke lens, welke camera, etc etc
                      terwijl alles al ruim aan info op dit forum voldoende is.

misschien had je de vraagstelling anders moeten zetten ipv 1 of 2 ?

Misschien draaf ik wat door maar lees het forum er maar eens op na de afgelopen 6 a 8 maanden worden overspoeld met dezelfde vragen.
                      Het forum gaat echt terug naar de beginnersstatus van enkele jaren geleden.

zoweiso vindt je 80000 reviews als je in google sigma 17-70 intikt.

just my 2cents
                      Last edited by rkonings; 9 november 2006, 17:05.
                      Ronald
                      www.konings.biz

Comment

Ronald, er stond zelfs heel kort geleden op BD een topic over deze lens (Sigma), maar daar stonden amper 2 of 3 reacties op waar ik niks wijzer van werd. Op google vind je inderdaad misschien 80.000 reviews over deze lens, maar ik werk elke dag van 8 u tot 17 u 30 en heb ook nog een huishouden als ik dan thuis ben. In mijn schaarse vrije tijd wil ik dan heel graag mijn tijd zo aangenaam mogelijk gebruiken en niet uren aan een stuk zitten zoeken naar iets. Aangezien BD nog altijd een forum is waar iedereen iedereen probeert te helpen, heb ik idd misschien een vraag gesteld waarvan er hier elke dag wel meerdere bijkomen. Niet iedereen kan de archieven uitpluizen. Ik vind het al erg genoeg van mezelf dat ik af en toe tijdens mijn werkuren op dit forum kom kijken, vooral als ik een topic geopend heb, zelfs al duurt het dan maar een minuut of 2. Heel veel van al die reviews zijn Engelstalig. Ik spreek echt wel een aardig mondje Engels, maar om dan meteen het zeer technische van de fotografie allemaal goed te begrijpen, dat is totaal iets anders. Ik ben nog altijd alle termen aan het leren, want digitaal fotograferen, dat doe ik pas sinds maart van dit jaar. Nog iets, op alle reviews staan van de beide lenzen zowel tevreden als ontevreden gebruikers. Net zoals je voor- en tegenstanders hebt van alles. Daarom wou ik als laatste het oordeel van de medebezoekers van BD eens weten. Misschien steekt het u inderdaad wel tegen dat er zoveel steeds terugkerende vragen zijn, maar u hoeft die toch niet te lezen en zeker niet te beantwoorden ?!? Mag ik eerlijk zijn ? Ik heb liever geen opinie dan een opinie waarin iemand u als lui en gemakzuchtig probeert te bestempelen... Sorry als ik nu misschien ook een beetje uit mijn bol ging, maar het moest er uit....
                        Hilde

Comment

"Niet iedereen kan de archieven uitpluizen."
                          uitpluizen niet nee, maar een search levert toch genoeg op hoor.

"Ik vind het al erg genoeg van mezelf dat ik af en toe tijdens mijn werkuren op dit forum kom kijken, vooral als ik een topic geopend heb"

Vindt je dat erg? dat heet interesse :-)
                          en vooral onder werktijd doen, lekker tijdverdrijf.

anyway, kijk ook eens op www.nikonlinks.com
                          misshcien staat er hier wel iets van die sigma.
                          Ronald
                          www.konings.biz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk bericht
                            Ronald, er stond zelfs heel kort geleden op BD een topic over deze lens (Sigma), maar daar stonden amper 2 of 3 reacties op waar ik niks wijzer van werd. Op google vind je inderdaad misschien 80.000 reviews over deze lens, maar ik werk elke dag van 8 u tot 17 u 30 en heb ook nog een huishouden als ik dan thuis ben. In mijn schaarse vrije tijd wil ik dan heel graag mijn tijd zo aangenaam mogelijk gebruiken en niet uren aan een stuk zitten zoeken naar iets. Aangezien BD nog altijd een forum is waar iedereen iedereen probeert te helpen, heb ik idd misschien een vraag gesteld waarvan er hier elke dag wel meerdere bijkomen. Niet iedereen kan de archieven uitpluizen. Ik vind het al erg genoeg van mezelf dat ik af en toe tijdens mijn werkuren op dit forum kom kijken, vooral als ik een topic geopend heb, zelfs al duurt het dan maar een minuut of 2. Heel veel van al die reviews zijn Engelstalig. Ik spreek echt wel een aardig mondje Engels, maar om dan meteen het zeer technische van de fotografie allemaal goed te begrijpen, dat is totaal iets anders. Ik ben nog altijd alle termen aan het leren, want digitaal fotograferen, dat doe ik pas sinds maart van dit jaar. Nog iets, op alle reviews staan van de beide lenzen zowel tevreden als ontevreden gebruikers. Net zoals je voor- en tegenstanders hebt van alles. Daarom wou ik als laatste het oordeel van de medebezoekers van BD eens weten. Misschien steekt het u inderdaad wel tegen dat er zoveel steeds terugkerende vragen zijn, maar u hoeft die toch niet te lezen en zeker niet te beantwoorden ?!? Mag ik eerlijk zijn ? Ik heb liever geen opinie dan een opinie waarin iemand u als lui en gemakzuchtig probeert te bestempelen... Sorry als ik nu misschien ook een beetje uit mijn bol ging, maar het moest er uit....

Wat ik al lange tijd zelf dacht, ik kan je alleen bijtreden in wat je zegt. In den beginne als je hier op het forum wat vroeg dan kreeg je tal van reacties, nu kom je over als een zeurpiet en dat is spijtig, digitale fotografie is niet iets dat je op een paar maandjes of jaren onder de knie hebt, zelfs diegenen die er professioneel mee bezig zijn en veel verder staan als wij beginnelingen leren waarschijnlijk ook nog bij van dag tot dag.
                            Zelf wil ik ook advies omtrent vervanging van mijn lenzen en krijg ook weinig reactie, ik ben dan ook één van die zeurpieten hé, zoals je zegt, de meningen (en talrijke reviews er nog bij) over bepaalde objectieven zijn soms zo verdeeld dat je als leek het noorden kwijtraakt.
                            Ik ben stilaan aan het denken dat ik vele honderden en misschien duizenden euro kan besparen door gewoon geen nieuwe lenzen aan te schaffen en slechte foto's te maken met m'n oude lenzen en ze gewoon zoals vele anderen te Photoshoppen, vraag is alleen als dat dan fotografie is en het plezier dat je er moet aan beleven als fotografie bij wijze van spreken een computerprogramma is.

Oorspronkelijk geplaatst door rkonings Bekijk bericht

Vindt je dat erg? dat heet interesse :-)
                            en vooral onder werktijd doen, lekker tijdverdrijf.
                            Er zijn mensen die inderdaad nog werken, blijkbaar heb jij veel tijd over, jouw baas zou ook blij zijn als hij dit zou lezen waarschijnlijk....

Just my 2 cents...

mvg,
                            Last edited by Henk_01; 10 november 2006, 22:36.
                            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

reviews moet je met een korrel zout lezen maar dat wist je blijkbaar al.
                              precies hetzelfde met elk forum. als er 3 man zegt dat een s lens primja voldoet zeggen 3 anderen van niet.
                              Maak dus je eigen keuzen en leer daar uit.
                              een review is niks meer als een leidraad.

>"Zelf wil ik ook advies omtrent vervanging van mijn lenzen en krijg ook weinig reactie, ik ben dan ook één van die zeurpieten hé, zoals je zegt, de meningen (en talrijke reviews er nog bij) over bepaalde objectieven zijn soms zo verdeeld dat je als leek het noorden kwijtraakt."

Bekijk de foto's en oordeel voor jezelf, laat je niet beinvloeden voor anderen nergens voor nodig. Ik lees zelf de reviews kijk wat anderen hebben en er mee kunnen en hak dan de knoop door.

Ik moet nog minstens 30 jaar werken, als nu echt 40 uur per week zou werken haal ik dat nooit. ( dan praat ik nog niet over de ruim 17 uur die ik elke week weer in de file sta) en geen enkele baas betaalt genoeg om mij/je 40 uur te kunnen claimen per week, of je moet eigen baas zijn.
                              ik kan niks anders zeggen dan hobby en werk combineren... het leven is te kort om alleen maar te werken....
                              Ronald
                              www.konings.biz

Comment

Working...
                              X