Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S teleconverter TC-20EII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: AF-S teleconverter TC-20EII

Ik ben ook zinnes een TC te kopen.
    Heb laatst ongeveer dezelfde vraag gesteld, en ben uit de antwoorden niet veel wijzer geworden.
    Ik ben de trotse bezitter van een nikkor 300mm F4 AF.
    Mijn vraag is deze; kunnen de AF-S tc's voor deze lens gebruikt worden omdat ik nog zinnes ben een 105mm micro VR te kopen.
    Mag ik met die 300mm een 1.7 TC gebruiken of ga ik dan veel kwaliteit inleveren. (die 300 met statief is ongelofelijk scherp, die 105 is zelfs nog scherper)
    Graag raad met het type TC.

Alvast bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Athos Bekijk bericht
      Heb laatst ongeveer dezelfde vraag gesteld, en ben uit de antwoorden niet veel wijzer geworden.
      Mijn vraag is deze; kunnen de AF-S tc's voor deze lens gebruikt worden omdat ik nog zinnes ben een 105mm micro VR te kopen.
      Mag ik met die 300mm een 1.7 TC gebruiken of ga ik dan veel kwaliteit inleveren. (die 300 met statief is ongelofelijk scherp, die 105 is zelfs nog scherper)

Alvast bedankt
      Kenko PRO 300 1.4, werkt super op alle goede lenzen, zonder beperkingen. ik gebruik hem met de 300 mm F4.0 AF-S.
      Gaat ook op de sigma 50-150 2.8. kwaliteit lijkt ok, maar moet nog verder uitproberen.
      1.7 kan ik niet beoordelen, nooit gehad, 2x is niet aan mij besteed, teveel verlies, zowel in licht als in kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Athos Bekijk bericht

Alvast bedankt

Als het een AF-S 300mm lens is dan kan je de nikon TC's er tussen zetten.

Ik gebruik de 1.7 op mijn 70-200 en de 1.4 op mijn 105 Micro, prachtige combinaties.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oké, dus voor de topic strarter.

Op een 18-200vr past een 3rd party teleconvertor.
          Dit werkt technisch gezien wel, maar de kwaliteit van de foto's is stukken beter als je met je standaard lens de foto maakt, en deze cropt.

Als je een stilstaand object hebt, en zeeën van tijd en een statief, dan zou je met een beetje geluk een enigzins bruikbare foto kunnen nemen.

Kortom, een afrader.

(Aangezien ik de beide toch heb liggen zal ik het later nog een keer proberen bij een lekker zonnetje)
          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Waarom lief doen als het resultaat er absoluut bagger uit ziet? Een converter in deze klasse kost 150-400 euro. Heel wat mensen dromen (onterecht helaas) van mooie foto's met een heel sterke telezoom die ook nog eens betaalbaar is. Helaas Pindakaas het is niet zo. Converters factor 2x zijn alleen aanvaarbaar (en nog niet eens meer dan dat) op zeer dure en lichtsterke prime objectieven.
            Op lenzen met 3x zoom levert een 1,4 converter soms nog redelijke resultaten (vergeet niet dat de meesten hier op dslrs werken die nog eens 1,5 croppen).
            Op vakantiezooms van 6 of 10,11x kan je zoveel converters testen als je wilt, maar het resultaat wordt nooit beter dan gewoon croppen. Meer zit er niet in. Hou er mee op, scheid er mee uit. Wat er niet in zit kun je wel uitvergroten, maar dan zit het er nog steeds niet in. 3 x 0 = 0
            Dat Yoy een min of meer aanvaardbare foto van de maan krijgt.... dat is leuk op statief, met diafragma 1:13. Dat is in echte diafragmawaarde 1/26 en staat geen enkele uit de hand genomen foto toe. In de praktijk kom je tot het soort foto zoals zijn eerdere post met die vogel... Het ziet er niet uit en met pipo lenzen moet je geen geld uitgeven aan converters maar aan een betere lens.
            dus volgens u zijn alle bezitters van nen 18-200 of een andere super zoom maar pippo's
            bedankt voor het compliment
            grtz
            bd0379be

Comment

Gelijksoortige vogeltjes maar met een 300/4 AFS - om maar eens het verschil in kwaliteit aan te tonen:

Foto werd genomen vanop een monopod.
              Last edited by Leopard; 9 januari 2007, 20:11.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dat mijn voorbeeld bagger is, staat als een paal boven water, maar de vergelijking is niet echt reeel.

U heeft en sluitertijd van 1/320ste.
                Lekker zonnetje vol op de vogeltjes. Monopod erbij.

Ik zit op een bewolkte dag op 1/30ste op 400mm, uit de hand.
                Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
                  Dat mijn voorbeeld bagger is, staat als een paal boven water, maar de vergelijking is niet echt reeel.

U heeft en sluitertijd van 1/320ste.
                  Lekker zonnetje vol op de vogeltjes. Monopod erbij.

Ik zit op een bewolkte dag op 1/30ste op 400mm, uit de hand.
                  Je hebt volkomen gelijk, maar verwacht toch niet dezelfde resultaten met een 18-200 en een converter. T'is maar dat je geen illusies gaat maken.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik zou graag nog een staartje aan deze discussie willen maken. In het geval van een Nikkor 300mm f4 AF-S lens (waar ik nu naar op zoek ben) werkt een TC14 perfect. Weinig zichtbaar kwaliteitsverlies, een prachtcombo (heb ik horen zeggen, zie ook elders op het forum). Echter ben ik reeds in het bezit van een Sigma APO Macro 150mm f2.8 voor al het kleine grut. Ook hier zou ik graag een TC voor gebruiken om net iets meer bereik te hebben. Kortom welke TC (1.4) is aan te raden voor het beste resultaat voor zowel de Nikkor als de Sigma?

Comment

Working...
                    X