Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S teleconverter TC-20EII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF-S teleconverter TC-20EII

    Zou een AF-S teleconverter TC-20EII op de Nikon 18-200 VR passen?
    Vinden jullie dit een eventuele goede aanwinst?
    Bedoeling is om wat meer tele te hebben... (vogeltjes enz...).
    Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

  • #2
    Re: AF-S teleconverter TC-20EII

    Oorspronkelijk geplaatst door DIDE Bekijk bericht
    Zou een AF-S teleconverter TC-20EII op de Nikon 18-200 VR passen?
    Vinden jullie dit een eventuele goede aanwinst?
    Bedoeling is om wat meer tele te hebben... (vogeltjes enz...).
    Dag DIDE,

    De TC-20EII heeft een nokje in de mount waardoor die niet zal kunnen gemonteerd worden op de 18-200VR. De Kenko 2.0 zou wel kunnen gebruikt worden, maar de resultaten zouden bijzonder magertjes zijn volgens ervaringen op DPReview. LINK

    MVG,
    Last edited by frank207be; 5 november 2006, 08:03.

    Comment


    • #3
      Re: AF-S teleconverter TC-20EII

      Vreemd, Nikon spreekt toch van "TC-20E II - Verdubbelt de effectieve brandpuntsafstand van uw Nikon AF-S lens zonder dat de kortste scherpstelafstand toeneemt, compatibel met ALLE nieuwe AF-S lenzen".
      Zie ook hun PDF via link: ftp://ftp.nikon-euro.com/DOWNLOAD/Lens/af_spec.pdf (of is dit een verouderde lijst ?)
      Alhoewel de lens "18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX Zoom-Nikkor " er niet echt in staat...
      Wat moet ik nu geloven?
      Iemand echt al eens uitgeprobeerd ?
      Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

      Comment


      • #4
        Re: AF-S teleconverter TC-20EII

        In de winkel hebben ze mij ook verteld dat de TC-20EII wel degelijk werkt op de 18-200VR maar op de Nikon support website staat het volgende:

        "The following common lenses cannot be used with an autofocus teleconverter:
        17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX
        18-55 f3.5-5.6G ED AF-S DX
        18-70 f3.5-5.6G ED-IF AF-S DX
        18-200mm f/3.5-5.6 ED-IF AF-S VR DX
        55-200mm f/4-5.6G ED AF-S DX
        70-300 f4-5.6D ED AF
        70-300 f4-5.6G AF
        24-120 f3.5-5.6G ED-IF AF-S VR
        80-400 f4.5-5.6D ED AF VR"

        Ik zou het zeker eerst uitproberen voor ik er een zou gaan kopen. Nog een tip, de meesten lijken echter meer tevreden van de TC-17EII (zie bvb
        http://www.moosepeterson.com/gear/17e.html)
        mvg
        Bert

        Comment


        • #5
          Re: AF-S teleconverter TC-20EII

          Ok al zou dit werken een teleconvertor op een 18-200 F3.5 -F/5.6
          je autofocus gaat niet meer werken want je hebt minimaal F/5.6 nodig
          om autofocus zowieso te laten werken.

          Je verliest 2stops aan licht als je de TC-20EII gebruikt
          dus je lens wordt een 36-400 F/5.6 - F/8.0
          F/8.0 is niet licht genoeg.

          Ik denk niet dat het gaat werken dus...
          mocht ik het niet juist hebben dan lees ik het wel..
          Met vriendelijke groeten,
          Ronald
          www.konings.biz

          Comment


          • #6
            Re: AF-S teleconverter TC-20EII

            voor zover ik me herinner past die converter gewoon niet op die 18-200, ik heb die lens gehad en ik heb destijds mijn converter er proberen opzetten . . . . noway . . . 't zou toch nie goed komen met dat gebrek aan licht dan
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: AF-S teleconverter TC-20EII

              Vandaag de Kenko 2X teleconvertor getest op de 18-200.

              Deze werkt en alle functies blijven werken. Omstandigheden waren zeer slecht. Autofocus huntte als ik op donkerdere vlakken scherp stelde.
              Zal later onder betere omstandigheden testen.

              Foto onbewerkt, uit de hand op 200 mm + 2X teleconvertor (35mm.eq. 600mm);
              Bewolkt, weinig licht.
              Exposure Time = 1/30 sec
              F-Number = F5,6
              ISO = 800

              Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

              Comment


              • #8
                Re: AF-S teleconverter TC-20EII

                Oorspronkelijk geplaatst door DIDE Bekijk bericht
                Zou een AF-S teleconverter TC-20EII op de Nikon 18-200 VR passen?
                Vinden jullie dit een eventuele goede aanwinst?
                Bedoeling is om wat meer tele te hebben... (vogeltjes enz...).
                Je kunt eens kijken op

                Je hoeft daarvoor niet lid te worden.
                mvgr
                antoine200

                Comment


                • #9
                  Re: AF-S teleconverter TC-20EII

                  Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
                  Vandaag de Kenko 2X teleconvertor getest op de 18-200.

                  Deze werkt en alle functies blijven werken. Omstandigheden waren zeer slecht. Autofocus huntte als ik op donkerdere vlakken scherp stelde.
                  Zal later onder betere omstandigheden testen.

                  Foto onbewerkt, uit de hand op 200 mm + 2X teleconvertor (35mm.eq. 600mm);
                  Bewolkt, weinig licht.
                  Exposure Time = 1/30 sec
                  F-Number = F5,6
                  ISO = 800
                  Als technische test is dit Ok, alles blijft werken.

                  Is het diafragma dat je op geeft correct ? De lens is zonder TC op 200mm al F/5.6 ? Met deze TC zou je dan toch op F/11 moeten komen.

                  De omstandheden zijn zekere niet ideaal, maar denk je zelf dat de combinatie scherp foto's gaat opleveren ?
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: AF-S teleconverter TC-20EII

                    Als je dat zo ziet begrijp je waarom Nikon zelf niet verantwoordelijk wil zijn voor gebruik van de 18-200 met converter...
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: AF-S teleconverter TC-20EII

                      Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                      Als technische test is dit Ok, alles blijft werken.

                      Is het diafragma dat je op geeft correct? (de camera weet niet dat er een convertor op zit. ik denk dat je zelf moet gaan bijtellen, maar volgens mij meet de camera wel het licht goed, en past wordt de belichting daarmee aangepast) De lens is zonder TC op 200mm al F/5.6 ? Met deze TC zou je dan toch op F/11 moeten komen.

                      De omstandheden zijn zekere niet ideaal, maar denk je zelf dat de combinatie scherp foto's gaat opleveren ? Nee, de foto's zullen altijd achteruit gaan in qualiteit, maarja, ik heb zon ding liggen, dus het is het proberen waard)
                      Deze is met dezelfde combinatie gemaakt.

                      Exposure Time = 1/5"
                      F Number = F13
                      ISO Speed Ratings = 100
                      Uiteraard op een statief
                      Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                      Comment


                      • #12
                        Re: AF-S teleconverter TC-20EII

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Als je dat zo ziet begrijp je waarom Nikon zelf niet verantwoordelijk wil zijn voor gebruik van de 18-200 met converter...
                        Hey, doe eens lief
                        Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                        Comment


                        • #13
                          Re: AF-S teleconverter TC-20EII

                          Ik heb op de 18-200VR de kenko pro 1.4 getest, het zag er niet uit. Helaas.
                          Een convertor is ontworpen om op een prime lens, of een heel goede zoomlens te gebruiken, maar niet op deze 11x superzoom, daar heeft Nikon al alles uitgeperst.
                          Bovenstaande foto moet je eens veregliken met dezelfde foto op 200mm zonder teleconvertor, en inzoomen tot je hetzelfde beeld krijgt, je gaat verschieten!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: AF-S teleconverter TC-20EII

                            Waarom lief doen als het resultaat er absoluut bagger uit ziet? Een converter in deze klasse kost 150-400 euro. Heel wat mensen dromen (onterecht helaas) van mooie foto's met een heel sterke telezoom die ook nog eens betaalbaar is. Helaas Pindakaas het is niet zo. Converters factor 2x zijn alleen aanvaarbaar (en nog niet eens meer dan dat) op zeer dure en lichtsterke prime objectieven.
                            Op lenzen met 3x zoom levert een 1,4 converter soms nog redelijke resultaten (vergeet niet dat de meesten hier op dslrs werken die nog eens 1,5 croppen).
                            Op vakantiezooms van 6 of 10,11x kan je zoveel converters testen als je wilt, maar het resultaat wordt nooit beter dan gewoon croppen. Meer zit er niet in. Hou er mee op, scheid er mee uit. Wat er niet in zit kun je wel uitvergroten, maar dan zit het er nog steeds niet in. 3 x 0 = 0
                            Dat Yoy een min of meer aanvaardbare foto van de maan krijgt.... dat is leuk op statief, met diafragma 1:13. Dat is in echte diafragmawaarde 1/26 en staat geen enkele uit de hand genomen foto toe. In de praktijk kom je tot het soort foto zoals zijn eerdere post met die vogel... Het ziet er niet uit en met pipo lenzen moet je geen geld uitgeven aan converters maar aan een betere lens.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: AF-S teleconverter TC-20EII

                              Converters zijn ontworpen voor gebruik met lichtsterke lenzen.
                              Je kan ze technisch gezien op een mega zoom lens gebruiken, maar de resultaten zijn in het algemeen . Vooral de scherpte en moeilijke AF zijn de hoofdreden.

                              Als het een troost mag zijn, heb het zelf mogen testen en kan Spanjaart alleen maar bijspringen in zijn mening.
                              Wil je meer zoom, spaar voor een grotere zoomlens.
                              Ikzelf gebruik de converters enkel met mijn lichtsterke lenzen .
                              Groeten,
                              Ludo

                              Comment

                              Working...
                              X