Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

35mm 1.8 of 50mm 1.8 nikkor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 35mm 1.8 of 50mm 1.8 nikkor

    Heeft er iemand ervaring met deze 2?
    Het dient als aanvulling op men 18-105 met nikkon d7000 wil zowel portret als andere zaken kunnen fotograferen,bruiloft en auto shows bvb
    thanx
    Last edited by Timmy1; 30 juli 2014, 13:07.

  • #2
    Re: 35mm 1.8 of 50mm 1.8 nikkor

    Dat is een keuze die alleen jij kan maken.
    Zet uw 18-105 eens op 35mm en dan op 50mm en kijk wat voor jou het beste werkt.
    Op een D7000: all-round (bv autoshows) zou ik 35mm nemen, voor portret eerder 50mm.

    Comment


    • #3
      Re: 35mm 1.8 of 50mm 1.8 nikkor

      Het zou het meeste voor portretten zijn op trouw feesten en dergelijke of eens een shoot te doen en waar ik buiten een portret toch nog net iets anders kan vast leggen zodat ik niet om de minuut de lens moet vervangen.De 50mm zou blijkbaar na wat opzoekings werk het scherpste beeld en bokeh leveren tov de 35mm maar die zou dan weer licht gevoeliger zijn. In occasie kosten ze alle 2 even veel +-.

      Comment


      • #4
        Re: 35mm 1.8 of 50mm 1.8 nikkor

        heb zelf de 50mm afs op een d7100, en net de 35mm besteld...
        kan u zeker zeggen dat de 50mm enkel voldoet voor portretten (waar je er dan ook plaats voor hebt)
        van de moment je ergens binnen staat (kleinere ruimte) is dit teveel zoom, 35mm wordt aanzien als allround...
        ik hou in ieder geval de 50 voor de zeldzame portretten, en koop er de 35mm bij voor waarschijnlijk zelfs vaker te gebruiken...
        van scherpte en bokeh zouden ze toch vrij dicht bij elkaar moeten liggen (bokeh niet super...)
        als deze zelf écht veel gebruikt wordt ga ik hem nog vervangen door een sigma 30mm f1.4 of zelfs de 35mm 1.4 (eerst nog sparen dan)
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: 35mm 1.8 of 50mm 1.8 nikkor

          Thanx

          Comment

          Working...
          X