Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro sigma 150 vs nikon 105VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

    je boet wel wat aan scherpte in (wat normaal is)
    Met de AFS TC14-II zijn mijn opnames haarscherp (ik werk wel steeds in NEF)

    Comment


    • #17
      Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Met de AFS TC14-II zijn mijn opnames haarscherp (ik werk wel steeds in NEF)
      idd met deze Tc heb je geen kwaliteits verlies
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #18
        Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

        Denk idd te gaan voor de 105 VR... die ik nog steeds kan uitbreiden met de TC en dan heb ik toch een nieuwe generatie lens...

        In ieder geval hartelijk dank voor jullie info... heeft me toch flink geholpen in, de doorslag bij het kiezen van mijn lens... ook naar de mensen die mij via pm geantwoord hebben...
        een vééél te zware rugzak ;)

        Comment


        • #19
          Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

          ik heb ook de 105 vr en ben er uitermate tevreden van.

          gewoon kopen die handel

          Comment


          • #20
            Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

            Nikon 200mm is een ongelooflijk mooi ding, maar laat het qua AF, resolutie in laag contrast alsmede in switchen tussen AF en MF een behoorlijk eind liggen naast de veel goedkopere Tamron en Sigma 180 en 150mm.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #21
              Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

              als je voorbeeltjes wil hebben van de 105vr nikkor
              laat me iets weten dan.

              Comment


              • #22
                Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

                Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
                als je voorbeeltjes wil hebben van de 105vr nikkor
                laat me iets weten dan.
                bedankt voor het voorstel.. maar ik heb al de nodige voorbeeldjes gezien en het ziet er allemaal uit...

                Ben nu even rond aan het kijken naar de prijzen... want deze verschillen nogal behoorlijk gaande van 961€ tot 815€ zo'n 150€ verschil is niet niks natuurlijk.

                Iemand nog andere prijzen?

                Groetjes Heraut
                een vééél te zware rugzak ;)

                Comment


                • #23
                  Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

                  750 €
                  Lees volgende http://forum.belgiumdigital.com/show...59#post1140359

                  Comment


                  • #24
                    Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

                    @demeyereg : vind dit een hele fijne link... maar ben laatst behoorlijk opgelicht via internet...

                    De site ziet er een beetje 'amateur' uit... maar indien deze persoon te vertrouwen is en er meerdere personen reeds goeie deals mee deden... tja dan zou ik gek zijn het niet hier aan te schaffen... maar ben toch een beetje op mijn hoede..
                    een vééél te zware rugzak ;)

                    Comment


                    • #25
                      Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

                      @demeyereg : vind dit een hele fijne link... maar ben laatst behoorlijk opgelicht via internet...

                      De site ziet er een beetje 'amateur' uit... maar indien deze persoon te vertrouwen is en er meerdere personen reeds goeie deals mee deden... tja dan zou ik gek zijn het niet hier aan te schaffen... maar ben toch een beetje op mijn hoede..
                      Zondag 29 oktober saat hij op de beurs te berchem, ikzelf kocht 80% van mijn materiaal aan Herman, altijd goede deals gemaakt

                      Comment


                      • #26
                        Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Zondag 29 oktober saat hij op de beurs te berchem, ikzelf kocht 80% van mijn materiaal aan Herman, altijd goede deals gemaakt
                        zal eens kontact op nemen met hem en hem vertellen dat jij me hebt doorverwezen... krijg je misschien nog wat % extra de volgende keer..
                        een vééél te zware rugzak ;)

                        Comment


                        • #27
                          Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

                          Ik heb momenteel hetzelfde probleem!
                          Tweedehands kan ik de Sigma 150mm voor 450 euro aankopen (welliswaar op 180km van mijn deur)... maar de Nikon 105 VR is blijkbaar "beter" en kan ook als portretlens worden gebruikt, nadeel bijna het dubbel van prijs: 900 euro.
                          Ik bezit een D70s + SB-800...

                          HELP !
                          Wie helpt me de knoop door te hakken !
                          Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

                          Comment


                          • #28
                            Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

                            @ DIDE
                            De 150mm van Sigma laten opsturen? Je kan de lens altijd later verkopen voor die prijs, maar persoonlijk vind ik de 105VR echt niet zoveel beter. De VR werkt wel maar je onderwerp staat bijna nooit stil genoeg. Optisch is de 150mm eveneens een toppertje.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #29
                              Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

                              Opsturen is géén optie. Verkoper heeft blijkbaar hierbij te slechte ervaring opgedaan! Pfff. ik ga de lens dan uiteindelijk niet aankopen...
                              Wacht ofwel op een betere tweedehands (alvast dichter bij huis) of een tweedehands 105 VR. Wie weet volgende lente ?
                              Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

                              Comment


                              • #30
                                Re: macro sigma 150 vs nikon 105VR

                                Maar persoonlijk vind ik de 105VR echt niet zoveel beter.
                                De 105mm vind ik (optisch) persoonlijk dan wel stukken beter, zelfs met een 1,4 X converter Spanjaart.
                                Groeten aan Raf Beckers, ik ben zijn leverancier, (ombouwer van ruggen naar digitale achterwanden )
                                Last edited by Guest42; 15 oktober 2006, 18:28.

                                Comment

                                Working...
                                X