Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM onscherpe fotos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM onscherpe fotos

Ik zou ze met mijn 17-85 Is niet scherper krijgen dan jij gedaan hebt hoor... een goeie all round lens, maar geen L natuurlijk, mag je ook niet verwachten van een lens van om en bij de 450 euri's...

De scherpte bij die pluchen beer ligt'm op de neus, en die is scherp hoor, ik heb niet naar de exif gekeken, maar ik veronderstel dat je diafragma vol open stond (klein f-getal dus). En dan is een superscherpte met deze lens nooooooit te bekomen! Vanaf f8.0 wordt ze pas echt scherp, maar dat is dan voor donkere ruimten niet al te voordelig voor je sluitersnelheid natuurlijk... het is wikken en wegen!

Groetjes,
    KB
    *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
    visit : http://www.emmab.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omega Bekijk bericht
      Maar ook deze lens heeft in een donkere omgeving zijn problemen, wanneer je graag met weinig licht fotografeerd zou ik kiezen voor een lichtgevoelige lens minimaal 2.8, maar liever nog lager.
      Ik ben bang dat een lichtgevoelige lens in een donkere omgeving niet veel verschil zal uitmaken met betrekking tot de scherpstelling - maar wel voor de sluitertijd. Immers, de AF-sensor zit tenslotte in de camera.
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
        Ik ben bang dat een lichtgevoelige lens in een donkere omgeving niet veel verschil zal uitmaken met betrekking tot de scherpstelling - maar wel voor de sluitertijd. Immers, de AF-sensor zit tenslotte in de camera.
        Heb mij toch laten vertellen dat een lichtsterke lens beter kan autofocus'n dan een minder lichtsterke lens in donkere omstandigheden, vooral op 400D en 30D toestellen, waarvan het middelste af punt beter werkt met f2.8 lenzen, en AF werkt toch altijd op de laagste f-waarde van de lens nietwaar ?

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
          ... Immers, de AF-sensor zit tenslotte in de camera.
          En die kijkt door de lens, en hoe meer die open kan hoe beter!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht

Boenk eroep!

KB
            *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
            visit : http://www.emmab.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Heb mij toch laten vertellen dat een lichtsterke lens beter kan autofocus'n dan een minder lichtsterke lens in donkere omstandigheden, vooral op 400D en 30D toestellen, waarvan het middelste af punt beter werkt met f2.8 lenzen, en AF werkt toch altijd op de laagste f-waarde van de lens nietwaar ?

Mark
              Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
              Klopt, maar ik denk dat f2,8 of f4 niet zoveel zullen uitmaken in de donkere omgevingen zoals disco's (waarover in dit voorbeeld gesproken wordt), laat staan wanneer er felle tegenlichten zijn zoals lichtspots, of egale onderwerpen die geen of nauwelijks detail/contrast vertonen, wat in donkere omgevingen nog eens versterkt wordt.
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
              X