Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM onscherpe fotos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM onscherpe fotos

Sinds enkele weken heb ik dit objectief maar naar mijn inziens krijg ik hier geen enkele deftig scherpe foto uit! Ligt dit nu aan mij

Sterker nog, de kitlens, de EF-S 17-55, die bij mijn EOS 350D zat maakt nog scherpere fotos dan de 17-85!

Ik heb in totaal zo een 500tal fotos gemaakt met dit objectief maar er is er eigenlijk niet eentje bij waar ik van zeg wauw.

Misschien moet ik deze lens maar verkopen en voor de 17-40 L gaan? Dit lees ik vaker op internet en ik schiet toch het meeste tussen 17 en 24mm.

Re: Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM onscherpe fotos

als je tussen de 17 en 24mm schiet, zou ik zeker de 17-40mmL nemen, voor mij althans een heerlijke lens.(schiet alles er mee).
    blijft natuurlijk het gegeven dat die 17-85mm toch scherpe opnamen moet kunnen geven.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Staat toevallig niet op MF?
      Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

post eens enkele voorbeelden
        Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

Comment

Ik heb deze lens ook gehad (net verkocht) maar was er zeker niet ontevreden over.
          Misschien een slecht exemplaar? Is er nog garantie op?

Comment

heb deze lens gehad voordat ik mijn 17-55 IS 2.8 kocht, en het meerendeel van de foto's waren echt wel scherp.

Ik gebruik meestal de AV stand met f5.6 of f8 geselecteerd, en ik moet zeggen dat zowat 99% van mijn foto's haarscherp waren, geen probleem hier, als je nog garantie hebt zou ik toch maar eens teruggaan met je lens, dit is niet normaal.

De 17-55 die ik nu heb ik 'iets' scherper, en heb ook al een 17-40 geleend, deze twee lenzen geven elkaar niet veel toe, alleen is de L-lens steviger gebouwd, maar de resultaten verschillen miniem ... achteraf gezien was die extra investering van 500 Euro om de 17-85 IS te vervangen door de 17-55 IS maar net te verantwoorden omdat ik nu een 2.8 lens heb ... maar zoals al zo dikwijls gezegd, je foto's gaan niet twee keer zo goed zijn omdat je een twee keer zo dure lens aanschaft, heb je 2.8 niet nodig hou het lekker bij je 17-85 IS (maar laat ze eerst effe nakijken)

Die IS en het bereik tot 85mm is geld waard, geloof mij, 17-40mm is een veel te beperkt bereik vind ikzelf, 17-55 is nog maar net genoeg op voorwaarde dat je een tele hebt die minstens bij 70mm begint (55 tot 70mm is nog wel te overbruggen, 40 tot 70mm vind ik niet, dan moet je al een 24-105 erbij kopen of de Sigma 50-150)

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Toch maar de instellingen nakijken, ik gebruik de lens naar volle tevredenheid.
              De opnames die ik maak zijn van heel goede kwaliteit, zijn het je instellingen niet, dan zeker even terug met die lens.
              Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omega Bekijk bericht
                Toch maar de instellingen nakijken, ik gebruik de lens naar volle tevredenheid.
                De opnames die ik maak zijn van heel goede kwaliteit, zijn het je instellingen niet, dan zeker even terug met die lens.
                Daar kan ik volledig in meegaan, ik bezit deze lens ook circa 6 maanden en heb er echt geen klagen over.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

mijn inziens is er niets mis met je lens.

Zo is je eerste foto met een sluiter van 1/30 genomen, dit is (denk ik) net te traag om een scherp beeld te hebben.
                  Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

Comment

'k had vroeger ook die lens, en was er ook nie tevreden van, 17-40L is dag en nacht verschil!
                    Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

Comment

Ik heb een jaar lang met deze lens gewerkt. Afgezien van het verloop in scherpte in de hoeken bij brandpunten van ommenabij de 17mm heb ik nooit echt te klagen gehad over dit objectief.
                      Deze foto's zijn prima in orde. Scherp en helder. Vergeet niet dat je instellingen, zoals diafragma en sluitertijd, alsmede je onderwerp en lichtomstandigheden invloed kunnen uitoefenen op het tot stand komen van de foto. Hierbij bedoel ik:
                      • onderwerp in een donkere omgeving - autofocus die er wat langs kan zitten.
                      • beweging van het onderwerp - wat een IS niet stopt bij een langere sluitertijd.
                      • het verschijnsel DOF - scherp op de neus (van het pluche beestje) wil niet zeggen dat alles scherp is, waardoor algehele OOF (afkorting net geleerd )een verkeerde indruk kan achterlaten
                      • nabewerking is iets dat altijd noodzakelijk is om die crispy-foto's te krijgen, welke je hier vaak tegenkomt.
                      meer over mijn fotografie is te vinden op
                      http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                        • onderwerp in een donkere omgeving - autofocus die er wat langs kan zitten.
                        Het merendeel van de fotos die ik met deze lens geschoten heb zijn onder zeer donkere omstandigheden. Discotheek met zeer weinig licht.
                        Nu ik wat meer fotos buiten en binnen met daglicht heb genomen geeft dit al een heel ander resultaat.
                        Toch net iets meer met de instellingen spelen om een aanneembaar resultaat te bekomen, zoals gewoonlijk loop ik weer te hard van stapel en moet alles weer veel te snel gaan.

Eerst leren staan en dan pas leren lopen, niet andersom!

Misschien deze lens toch nog maar ff bijhouden om buiten leuke dingen mee te doen.
                        Kijk toch nog wel uit naar de 17-40 L, deze heeft eigenlijk altijd al op mijn verlanglijstje gestaan!

Grtn,
                        PP

Comment

Kijk toch nog wel uit naar de 17-40 L, deze heeft eigenlijk altijd al op mijn verlanglijstje gestaan!
                          Maar ook deze lens heeft in een donkere omgeving zijn problemen, wanneer je graag met weinig licht fotografeerd zou ik kiezen voor een lichtgevoelige lens minimaal 2.8, maar liever nog lager.
                          Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omega Bekijk bericht
                            Maar ook deze lens heeft in een donkere omgeving zijn problemen, wanneer je graag met weinig licht fotografeerd zou ik kiezen voor een lichtgevoelige lens minimaal 2.8, maar liever nog lager.
                            Net daarom ben ik naar de 17-55 IS 2.8 gegaan, om in een slecht verlichte sporthal of bij mindere lichtomstandigheden te kunnen fotograferen, de 17-85 IS heeft het dan een beetje moeilijker als je de ISO niet op 800 zet, als het met de 2.8 nog niet zou lukken heb ik nog altijd de 'trouwe' 50mm 1.8 in mijn rugzakje zitten en die kost maar iets meer dan een Canon zonnekap tegenwoordig !?

Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                            X