Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is er behoefte aan deze Nikon lenzen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is er behoefte aan deze Nikon lenzen ?

Indien Nikon gaat overwegen om volgende lenzen uit te brengen op de Photokina, is er dan belangstelling voor een gezamelijke aankoop ?

AF-S f4-5,6/70-300 mm VR

AF-S f2,8/60 Micro (ev. VR)

AF-S f2,8-4/16-70 mm VR

AF-S f4/300 mm VR

AF-S f5,6/400 mm VR

AF-S f2,8/17-55 mm VR

AF-S f2,8/150 mm VR Micro-Nikkor

AF-S f1,4/30 mm
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Re: Is er behoefte aan deze Nikon lenzen ?

En euh staat Canon daar nie? Of hebben die geen nieuwe objectieven in de pipeline?

Grts JVG
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

DE AF-S f2,8-4/16-70 mm VR zou mijn interresse wel hebben.

Comment

Zijn dat objectieven die werkelijk zullen worden uitgebracht, of wachten ze bij Nikon tot er genoeg BD-ers geïnteresseerd zijn om ze te beginnen produceren?

seppuku.

Comment

Als Nikon VR gaat implementeren bij groothoekige en heel-licht-tele objectieven vraag ik me toch af of ze dat alleen maar doen om een beetje extra geld te kunnen vangen. VR is naar mijn bescheiden mening alleen zinvol bij langere brandpuntafstanden. Bij de korte brandpuntafstanden kan ik ook zonder VR met 1/15 uit de hand werken. Bij langere tijden krijg ik meer last van de beweging van het onderwerp dan van de beweging van de camera.

Maar goed... lang leve de marketing....

Een 30 mm F 1.4 lijkt me wel aantrekkelijk. Of een F 1.2 jampot, daar zie ik ook wel toepassing voor. Maar nog liever zou ik een echte groothoek willen zien met een extreme lichtsterkte, bijvoorbeeld een 16 mm F1.4 - dat lijkt me een mooie uitdaging voor ontwerpers. Verder ben ik nog steeds een beetje jaloers op de MPE-65 van Canon. Als Nikon zo'n objectief zou uitbrengen, zou ik 'm direct kopen. Ik zit er zelfs aan te denken om speciaal voor dat objectief een canon camera aan te schaffen.

Collectief inkopen? Nee, dat lijkt me nauwelijks voordeel op te leveren.

Groeten, Miriam

Comment

Een 150mm f2,8 macrolens met beeldstabilisatie lijkt mij wel wat, maar die zal niet passen op mijn 20D .

Hopelijk leest Canon ook mee, ze mogen er van mij ook een EF(S) 200mm f4 IS maken, ze hoef niet echt f2,8 te zijn voor de macro's .

Als andere merken beeldstabilisatie in de body steken, dan is het normaal dat Nikon en Canon nu meer VR en IS-lenzen op de markt brengen. Het spijtige is wel dat zo'n lens heel wat duurder uitvalt.
            Last edited by Black B@ndit; 20 juli 2006, 12:36.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

ik denk dat er eerder behoeft is aan volgende lens
              12-400 1:2.8 VR
              dan heeft iedereen 1lens voor alles en moet men geen lenzen meer verwisselen

Comment

AF-S f4-5,6/70-300 mm VR, en AF-S f2,8-4/16-70 mm VR koop ik beiden meteen... als de prijs redelijk is. Misschien meteen ook de opvolger van de D50/D70s erbij nemen. Als de prijs goed is he.

Dit gezegd zijnde, zullen we niet beter eerst wachten om te zien wat er daadwerkelijk wordt uitgebracht tegen welke prijs? Lijkt me verstandig.

Comment

AF-S f1,4/30 mm
                  AF-S f2,8-4/16-70 mm VR of AF-S f2,8/17-55 mm VR
                  deze vind ik zeer interresant om in de toekomst aan te schaffen
                  SHARPimages.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                    Een 150mm f2,8 macrolens met beeldstabilisatie lijkt mij wel wat, maar die zal niet passen op mijn 20D .

Hopelijk leest Canon ook mee, ze mogen er van mij ook een EF(S) 200mm f4 IS maken, ze hoef niet echt f2,8 te zijn voor de macro's .
                    Dan heb je meteen een reden om over te stappen naar een goed merk.

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                    Als andere merken beeldstabilisatie in de body steken, dan is het normaal dat Nikon en Canon nu meer VR en IS-lenzen op de markt brengen. Het spijtige is wel dat zo'n lens heel wat duurder uitvalt.
                    Dat is dan misschien hun tegenzet. Veel lenzen met VR en IS, dan worden ze beduidend goedkopen en misschien wordt het wel standaard op allen lenzen. Je krijgt dan zowat hetzelfde effect als ABS op auto's. Vroeger was dat peperduur en nu veelal standaard uitrusting.

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Het zijn stuk voor stuk lenzen die missen in Nikon's line-up. Verder mis ik nog een AF-S 70-200/4 met en zonder VR.
                      D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

Comment

In principe interesse voor de 300 en 400, alhoewel de lichtsterkte maar middelmatig is! Als VR dit moet compenseren? Tegen welke prijs?...

Het is niet verstandig om nu reeds koopintenties te vermelden indien niet meer details bekend zijn, o.a. ook over de "marktprijs", de "going" prijs en de "speciale gezamelijke aankoopprijs"...

BTW, indien er kandidaten zijn voor een gezamelijke aankoop van de Sigma EX 300mm f2.8 DG HSM, dan ben ik wél geïnteresseerd, op voorwaarde dat de prijs substantieel beneden de €2.000 (actuele "going" prijs) ligt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                          Indien Nikon gaat overwegen om volgende lenzen uit te brengen op de Photokina, is er dan belangstelling voor een gezamelijke aankoop ?

AF-S f4-5,6/70-300 mm VR

AF-S f2,8-4/16-70 mm VR

AF-S f4/300 mm VR

AF-S f5,6/400 mm VR

AF-S f2,8/17-55 mm VR

AF-S f1,4/30 mm
                          Op wat is dat lijstje gebaseerd, feiten of een natte droom
                          Last edited by JePe; 20 juli 2006, 17:43.
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971
                            ik denk dat er eerder behoeft is aan volgende lens
                            12-400 1:2.8 VR
                            dan heeft iedereen 1lens voor alles en moet men geen lenzen meer verwisselen
                            een 10-600 f1.4 IS USM zou mooi zijn....
                            mvg
                            Krijn.
                            http://www.fotorandstad.nl
                            Canon EOS 300D+BG-E1 : EF-S 18-55mm F3.5-5.6 : EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM : Sigma 28-70 F2.8 EX ASP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap

AF-S f4-5,6/70-300 mm VR

AF-S f2,8-4/16-70 mm VR

AF-S f4/300 mm VR

AF-S f5,6/400 mm VR

AF-S f2,8/17-55 mm VR

AF-S f1,4/30 mm

Is dit een MODEVERSCHIJNSEL ?

Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !