Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Denk je dat het voor de Sony Carl Zeiss DSLR-lenzen anders zal zijn? Een echte Zeiss-zoom - als ze ooit zal bestaan - zal een peperduur geval zijn hoor.
Die zoom laat je beter buiten beschouwing, zoals je zegt kan dat geen "echte" (what's in a name) CZ zijn, ze kost een 800 tal euro dacht ik.
Maar die andere primes, daar blijf ik bij twijfelen, ik krijg er alleszins een leuk gevoel bij ,
Ik begrijp al die hype rond de Zeiss-lenzen toch niet hoor!...
Ik dacht altijd dat de betere lens voor een Nikon camera een Nikon (Nikkor) lens was, en nu plots Zeiss met een paar Nikon-mount-lensjes voor de dag komt is het al Zeiss wat de klok slaagt!? En dat terwijl die Zeiss lensjes de meest elementaire funkties van een moderne camera niet ondersteunen (geen AF, geen distance-info voor lichtmeting...). Een schroevedraaierkoppeling voor AF is toch het minste wat ze hadden kunnen voorzien.
En daar moet je dan nog héél diep voor in je portemonnee tasten ook!
Aan mij is het in ieder geval niet besteed!
Ik dacht altijd dat de betere lens voor een Nikon camera een Nikon (Nikkor) lens was, en nu plots Zeiss met een paar Nikon-mount-lensjes voor de dag komt is het al Zeiss wat de klok slaagt!? En dat terwijl die Zeiss lensjes de meest elementaire funkties van een moderne camera niet ondersteunen (geen AF, geen distance-info voor lichtmeting...). Een schroevedraaierkoppeling voor AF is toch het minste wat ze hadden kunnen voorzien.
Al Zeiss wat de klok slaagt? Kzou die verkoopcijfers voor Nikon eens willen zijn, lijkt me niets wereldschokkend.
Toch vind ik het een fijn gevoel: weten dat er topglas bestaat voor je mount.
Maar daarom MOET je het nog niet kopen natuurlijk.
Maar je hebt overschot van gelijk hoor, daar niet van
AF is echt niet zo belangrijk, zeker niet voor een macrolens of een breedhoeklens.
AF is zeker in het breedhoekbereik een compromis dat de optische kwaliteit van een lens hypothekeert. Dat zoniets niet iedereen charmeert is logisch, maar er is dus een reden...
sugar
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
Comment