Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4 nieuwe zeissjes voor nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 4 nieuwe zeissjes voor nikon

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Maar daar is toch niets wereldschokkend aan?
    Voor mij niet nee...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Denk je dat het voor de Sony Carl Zeiss DSLR-lenzen anders zal zijn? Een echte Zeiss-zoom - als ze ooit zal bestaan - zal een peperduur geval zijn hoor.
      Die zoom laat je beter buiten beschouwing, zoals je zegt kan dat geen "echte" (what's in a name) CZ zijn, ze kost een 800 tal euro dacht ik.

Maar die andere primes, daar blijf ik bij twijfelen, ik krijg er alleszins een leuk gevoel bij ,
      flickr

Comment

De CZ 21 en de CZ15 was de laatste jaren ook 'Made in Japan' = Cosina...

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

nog steeds zonde dat er geen Zeiss glas voor Canon bestaat
          (mogen ze niet v canon zeggen ze zelf)

anders was ik de eerste in lijn voor een Planar-T 85mm F1.4
          (ik hou niet van verloopringen enzo)
          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Die 35/2 lijkt me interessant op vb een D200 of en D2x.
            Wordt een klassieke 50 mm. Kan je veel kanten mee uit.

Prijs is 'haalbaar'.

Wachten op de reviews.

De 25mm is leuk op zichzelf maar gezien Nikon nog altijd op APS-C zit, zie ik daar niet veel toepassingen.
            Interessant voor op een 5D met een adapter.
            Last edited by PSG; 7 oktober 2006, 14:43.

Comment

Ik begrijp al die hype rond de Zeiss-lenzen toch niet hoor!...
              Ik dacht altijd dat de betere lens voor een Nikon camera een Nikon (Nikkor) lens was, en nu plots Zeiss met een paar Nikon-mount-lensjes voor de dag komt is het al Zeiss wat de klok slaagt!? En dat terwijl die Zeiss lensjes de meest elementaire funkties van een moderne camera niet ondersteunen (geen AF, geen distance-info voor lichtmeting...). Een schroevedraaierkoppeling voor AF is toch het minste wat ze hadden kunnen voorzien.
              En daar moet je dan nog héél diep voor in je portemonnee tasten ook!
              Aan mij is het in ieder geval niet besteed!
              ...but I could be wrong...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
                Ik dacht altijd dat de betere lens voor een Nikon camera een Nikon (Nikkor) lens was, en nu plots Zeiss met een paar Nikon-mount-lensjes voor de dag komt is het al Zeiss wat de klok slaagt!? En dat terwijl die Zeiss lensjes de meest elementaire funkties van een moderne camera niet ondersteunen (geen AF, geen distance-info voor lichtmeting...). Een schroevedraaierkoppeling voor AF is toch het minste wat ze hadden kunnen voorzien.
                Al Zeiss wat de klok slaagt? Kzou die verkoopcijfers voor Nikon eens willen zijn, lijkt me niets wereldschokkend.

Toch vind ik het een fijn gevoel: weten dat er topglas bestaat voor je mount.
                Maar daarom MOET je het nog niet kopen natuurlijk.

Maar je hebt overschot van gelijk hoor, daar niet van
                flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
                  AF is echt niet zo belangrijk, zeker niet voor een macrolens of een breedhoeklens.
                  AF is zeker in het breedhoekbereik een compromis dat de optische kwaliteit van een lens hypothekeert. Dat zoniets niet iedereen charmeert is logisch, maar er is dus een reden...

sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                  X