Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gekocht: Sigma 50-150/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

    Bij welke winkel heb je deze lens gekocht ?? En wat kost hij daar ??

    Comment


    • #17
      Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

      Ik heb hem gekocht bij www.cameranu.nl voor €579,- maar hij is ook te koop bij www.koopdigitaal.nl voor hetzelfde bedrag.

      Ik heb deze lens gekocht omdat hij 2.8 is, goed aansluit op mijn 18-55mm, niet mega duur is vergeleken met andere 2.8 lensen met een groter bereik en hij is min of meer nog handzaam. Meer redenen nodig?
      Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

      Comment


      • #18
        Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

        Dat zijn ook de redene dat ik hem wil gaan kopen, samen met de Sigma AF 18-50 F2.8 EX DC
        Last edited by EJS; 27 september 2006, 19:42.

        Comment


        • #19
          Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

          Ik denk niet dat ik nu de vrouw kan overtuigen voor nog een lens En ik wil graag ook nog wat andere dingen kopen zoals een flitser en een statief.
          Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

          Comment


          • #20
            Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door EJS Bekijk bericht
            Dat zijn ook de redene dat ik hem wil gaan kopen, samen met de Sigma AF 18-50 F2.8 EX DC
            Als ik jou was, zou ik deze lens combineren met de Tamron 17-50 of zelfs effe wachten op de Tokina 16-50. Die 1 of 2 mm verschil breedhoek maken een wereld van verschil
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #21
              Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
              Als ik jou was, zou ik deze lens combineren met de Tamron 17-50 of zelfs effe wachten op de Tokina 16-50. Die 1 of 2 mm verschil breedhoek maken een wereld van verschil
              Is de Tamron beter dan de Sigma dan (17-50 vs. 18-50) of baseer je dat op het grotere groothoekbereik?
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

              Comment


              • #22
                Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                Heb de 18-50 van sigma zelf gehad. Vind dit nu niet dadelijk een aanrader. Bij voldoende licht een zeer goede lens. Maar bij minder licht ging de autofocus zeker in 3 op 4 de mist in. Maar niet fel natuurlijk zodat je dit moeilijk dadelijk kon controleren. Komt daar nog bij dat 16 tov 18 idd een wezenlijk verschil zal zijn. Ben zelf ook aan het wachten op de tokina! (of misschien dat ik wel overschakel op een pentax-systeem, zelfde lens)
                Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                Comment


                • #23
                  Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                  Hier een foto die ik vanmiddag gemaakt heb met de lens. De instellingen:

                  - 150mm
                  - f3.5
                  - 1/1000 shutterspeed
                  - Handmatige focus (uit de hand gemaakt)

                  Ik heb de zijkanten van de foto eraf gehaald om 1600x1200 te krijgen zodat ie als achtergrond paste

                  Ik zal dit weekend wat meer foto's maken voor een beter beeld van de lens.
                  Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

                  Comment


                  • #24
                    Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                    Als ik jou was, zou ik deze lens combineren met de Tamron 17-50 of zelfs effe wachten op de Tokina 16-50. Die 1 of 2 mm verschil breedhoek maken een wereld van verschil
                    Interessant! Niet gestoord door enige kennis ten gronde en dus ook totaal niet op de hoogte van de nakende Tokina-lens, was/ben ik aan het twijfelen tussen de 18-50 F2,8 van Sigma en de 17-55 F2,8 IS USM van Canon. Als ik voor de laatste kies dan kan ik voorlopig de extra 50-150 van Sigma vergeten, wegens het signifikante prijsverschil tussen de beide lenzen. Ik zit dus met het dilemma: een kwaliteitsvolle basislens en later uitbreiden of een "gewone" 18-50 en dadelijk de 50-150 erbij of nu de 16-50 van Tokina??? Is het kwaliteitsverschil tussen de Canon en de rest zo groot?
                    HerDes

                    Comment


                    • #25
                      Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door Herwig Bekijk bericht
                      Interessant! Niet gestoord door enige kennis ten gronde en dus ook totaal niet op de hoogte van de nakende Tokina-lens, was/ben ik aan het twijfelen tussen de 18-50 F2,8 van Sigma en de 17-55 F2,8 IS USM van Canon. Als ik voor de laatste kies dan kan ik voorlopig de extra 50-150 van Sigma vergeten, wegens het signifikante prijsverschil tussen de beide lenzen. Ik zit dus met het dilemma: een kwaliteitsvolle basislens en later uitbreiden of een "gewone" 18-50 en dadelijk de 50-150 erbij of nu de 16-50 van Tokina??? Is het kwaliteitsverschil tussen de Canon en de rest zo groot?
                      Wel de meningen zullen wel verschillen maar als ik moest kiezen zou ik zowiezo voor de combinatie. Dat zijn uitstekende lenzen (waarmee ik niets aan de kwaliteit van de Canon wil afdoen)...
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #26
                        Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                        BTW, Sigma heeft zonet een verbeterde versie van de 18-50/2.8 aangekondigd



                        sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                        http://supermasj.zenfolio.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                          Bedankt voor de info.
                          Ik ben vooral benieuwd naar resultaten van die 18-50, én naar de prijs.
                          Misschien dat ik mijn huidige wel inruil voor de nieuwe als het kwaliteitsverschil groot genoeg is .
                          Last edited by K-2; 28 september 2006, 23:28.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #28
                            Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                            Nu nog voorbeelden!!
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #29
                              Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                              BTW, Sigma heeft zonet een verbeterde versie van de 18-50/2.8 aangekondigd



                              sugar
                              Hoe weet je nu straks of je de nieuwe versie koopt of dat het nog de oude versie is die op de plank in de winkel ligt ?? Of heeft de oude versie geen MACRO erop zoals deze nieuwe ??

                              Comment


                              • #30
                                Re: Gekocht: Sigma 50-150/2.8

                                Oorspronkelijk geplaatst door EJS Bekijk bericht
                                Hoe weet je nu straks of je de nieuwe versie koopt of dat het nog de oude versie is die op de plank in de winkel ligt ?? Of heeft de oude versie geen MACRO erop zoals deze nieuwe ??
                                Bij mij staat het volgende erop: "Sigma DC 18-50mm 1:2.8 EX D".
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X